Toto štúdium si zamiluješ: Daniela hneď po škole získala prácu snov!

Študenti Digitálnej Univerzity

Digitálna Univerzita ti prinesie veľa poznatkov z praxe (Zdroj: Digitálna Univerzita)

#O Digitálnej Univerzite a jej možnostiach výučby sme už písali. Nie nadarmo sa však hovorí, že opakovanie je matkou múdrosti. Preto ti pamäť trošku osviežime. Ide o unikátny projekt certifikovaného štúdia, ktoré tvoje doterajšie pôsobenie posunie na nový level!

Počas polroka nadobudneš komplexné vedomosti z oblasti digitálneho marketingu, ktorý dnes hýbe svetom. Ak stále váhaš, možno ti dnes trošku pomôžeme! Vyspovedali sme pre teba troch úspešných absolventov Digitálnej Univerzity.

Absolventka Daniela Kubová si vďaka polročnému štúdiu našla skvelú stáž a taktiež prácu. Absolventka a súčasná študentka MBA štúdia Dagmar Šebová si prostredníctvom Digitálnej Univerzity rozšírila svoje marketingové vedomosti, ktoré využíva aj v rámci vlastného biznisu. Spolu s manželom totiž vlastnia prosperujúce vinárstvo Shebo Winery. Absolvent a súčasný študent MBA štúdia Matej „Mett“ Martinček sa už dlhodobo pohybuje v moderátorskej sfére. Vďaka Digitálnej Univerzite však mohol naplno rozbehnúť aj svoj vlastný projekt.

Čo sa im na štúdiu páčilo najviac a komu ho stopercentne odporúčajú?

Daniela Kubová: Štúdium ma posunulo v kariére

Ako si sa dozvedela o Digitálnej Univerzite, prečo si sa rozhodla prihlásiť a aké si mala očakávania od štúdia?
O Digitálnej Univerzite som sa dozvedela cez reklamy na sociálnych sieťach. Po skončení Masarykovej Univerzity, odbor Management v kultúre, som sa snažila si nájsť prácu v oblasti kultúry. Vždy som milovala kultúru, umenie a históriu. Ale na Slovensku je to dosť ťažké.

A tak som sa snažila zamerať na odbor, ktorý sa blíži k nejakej tvorivej práci a v ktorom by som sa vedela uplatniť. Vyšiel mi z toho marketing. Keď som si pozerala ponuky, začala na mňa vybiehať aj Digitálna Univerzita. Moje očakávania boli hlavne, že sa priučím viac marketingu. Že sa naučím veci, ktoré som sa ako laik nedokázala naučiť sama prostredníctvom nejakých tutoriálov.

V čom si videla najväčšiu výzvu v rámci štúdia a ako si ju prekonala?
Ani neviem, či to bola pre mňa nejaká veľká výzva. Prešla som cez tri univerzity a vždy ma bavilo sa vzdelávať. Hlavne v tom, čo ma zaujíma. Ale asi jedna z najväčších výziev bola prinútiť sa učiť aj tie analytické veci, ku ktorým som nikdy nemala blízko. A tiež prispôsobiť si štúdium na celú sobotu. Prípadne to potom dobiehať vo voľnom čase.

Ktorý lektor bol pre teba najzaujímavejší a najprínosnejší?
Hneď na úvod ma zaujal Peter Šebo. Veľmi sa mi páčilo, ako rozprával a ako mal koncipovanú svoju prednášku. Hneď po nej som mu napísala a aj vďaka nemu som sa potom dostala na stáž a cez ňu do mojej súčasnej práce v marketingovej agentúre v Košiciach.

Daniela Kubová si svoje štúdium na Digitálnej Univerzite pochvaľuje (Zdroj: Archív Daniely Kubovej)

Ktorá téma ťa najviac bavila?
Digitálny marketing a psychológia v marketingu. Boli vtipné, zaujímavé a pre mňa veľmi prínosné.

Ako ťa celkovo štúdium posunulo v tvojom podnikaní alebo kariére?
Naučila som sa veľa nových a zaujímavých vecí, ktoré som doteraz netušila. A našla som si vďaka tomu prácu. Veľa vecí, ktoré teraz využívam, som sa naučila práve na Digitálnej Univerzite. Takže som sa vďaka štúdiu rekvalifikovala, čo ma posunulo ďalej v mojom kariérnom živote.

Ako využívaš získané poznatky v praxi?
Využívam ich pravidelne pri písaní textov a príspevkov. Úplne skvelé je, že si môžem prednášky stále pozrieť, keďže máme do Digitálneho študenta permanentný prístup. Čiže, ak si niečo nepamätám, alebo si chcem osviežiť pamäť, tak si to viem znova pozrieť.

Komu Digitálnu Univerzitu odporúčaš?
Digitálnu Univerzitu odporúčam každému, koho zaujíma marketing a kto chce mať plné vzdelanie v tomto odbore. Každý si tam vie nájsť svoje zameranie, prípadne si ho počas štúdia nájde. A určite je Digitálna Univerzita vhodná aj pre tých, ktorí už v marketingu pracujú. Vypočuť si odborníkov z praxe a ich pohľad na marketing vie byť len prínosom.

Dagmar Šebová: Zorientovala som sa v digitálnom svete

Ako si sa dozvedela o Digitálnej Univerzite, prečo si sa rozhodla prihlásiť a aké si mala očakávania od štúdia?
Som absolventkou marketingu na Fakulte managementu UK, ale už je to nejaký ten rok a odvtedy sa veľa zmenilo. Počas svojho kariérneho života som sa venovala iným projektom a až posledné roky som sa k marketingu vrátila naplno.

Princípy, ktoré definoval profesor Kotler, otec marketingu, stále platia, ale digitálny svet otvára ďalšie, takmer nekonečné možnosti. A v tom som mala veľké medzery. Najprv som ich skúšala „polepiť“ rôznymi kurzami, z ktorých niektoré boli fajn, niektoré zasa stratou času, peňazí aj energie. A potom sa ku mne dostali skvelé recenzie na Digitálnu Univerzitu. Pozrela som si študijný plán a pravdou je, že ma presvedčili mená lektorov. Prihlášku som posielala z auta v posledný možný deň, aby som stihla termín.

Aké som mala očakávania? Že sa zorientujem v digitálnom svete. Že dostanem niečo ako navigáciu, ktorú si v aute zapnem, keď idem do cudzieho mesta. Nastavím si cieľ a jednotlivé kroky, ako sa k nemu dostanem. V ideálnom svete ešte aj vidím, kedy tam dorazím. Ale to dodávam už len žartom. Ono to tak celkom nefunguje, je tam množstvo premenných a obrovská dynamika. Ale viem tú navigáciu ovládať, kontrolovať a keď treba, aj korigovať.

V čom si videla najväčšiu výzvu v rámci štúdia a ako si ju prekonala?
Jednoznačne PPCčka a GA4. Ja nie som analytický typ a tu som doslova trpela. Tieto zadania som aj odovzdala, ako sa hovorí, v hodine dvanástej. Nikdy nebudem špecialista v tomto odbore, ale ani to nie je mojou ambíciou. Čo je ale fajn, viem čítať reporty a viem sa konštruktívne baviť s agentúrou, ktorá nám túto službu dodáva. Done.

A ozaj, do dnešného dňa neverím, že som sama vytvorila funkčnú webstránku. Je k inému nášmu projektu, ale úspešne slúži svojmu účelu. Wow!

Ktorý lektor bol pre teba najzaujímavejší a najprínosnejší?
Naše vinárstvo je house of brands a vo svojej záverečnej práci som riešila marketingovú stratégiu našich značiek. V tomto mi boli veľkým prínosom prednášky na tému budovanie značky i marketingová stratégia.

Rada by som na tomto mieste s vďakou spomenula Pavla Minára, s ktorým som mala mentoring, ale aj dámy z Levosphere, ktoré robia svoju prácu celým svojím srdcom. Na ich prednáškach som si zopakovala aj veľa vecí ešte z VŠ, ale všetci mi boli veľmi nápomocní i pri konzultáciách k záverečnej práci. A nemôžem zabudnúť spomenúť Michala Pastiera. To je pán!

Dagmar Šebovej pomohlo štúdium na Digitálnej Univerzite aj vo vlastnom biznise (Zdroj: Archív Dagmar Šebovej)

Ktorá téma ťa najviac bavila?
Mojím odborom, ktorému sa intenzívne venujem v našom vinárstve, je obsahový marketing. Filip Kuna je v content marketingu absolútna legenda. Už dlho ho sledujem, veľmi som sa na jeho prednášku tešila a očakávania naplnil na 100 %.

Ako ťa celkovo štúdium posunulo v tvojom podnikaní alebo kariére?
Musím povedať, že hlavne druhá časť štúdia manažérskych zručností mi v mnohom otvorila oči a pochopila som, prečo u nás vo firme niekedy „veci nezafungovali“ tak, ako mali. Lukáš Bakoš je veľký profesionál a na jeho workshopoch sme si mohli so spolužiakmi vzájomne skonfrontovať teoretické poznatky s našimi skúsenosťami z manažérskej praxe. S Lukášom sme mali možnosť problémy rozobrať aj do hĺbky.

Peter Benkovič je tiež človek s obrovskými skúsenosťami a veľkou životnou múdrosťou. Veľmi si ho vážim, myslím si, že hovorím aj za všetkých spolužiakov. Veľa nám dal hlavne zdieľaním svojich reálnych skúseností z praxe a ilustráciou jednotlivých manažérskych princípov na konkrétnych skutočných situáciách.

Ako využívaš získané poznatky v praxi?
Ako som už spomínala, venujem sa hlavne contentu na sociálnych sieťach. Robím tzv. edutainment. Vzdelávam naše publikum v téme vinárstva a vinohradníctva. Vysvetľujem, ako sa vyznať v kategorizácií vína, aké sú špecifiká jednotlivých odrôd, ako správne servírovať víno, ako sa ho naučiť jednoducho degustovať.

A robím osvetu odrodám slovenských novošľachtencov, ako napríklad Devín, Dunaj, Hron, Váh, Nitria, Rosa či iné. Je to naše národné bohatstvo. Sú to svetovo unikátne odrody viniča, ktoré boli slovenskými šľachtiteľmi vyšľachtené špeciálne pre naše klimatické podmienky.

Naše vinárstvo tento výskum roky financovalo a v závere sme aj uhradili poplatky za štátne odrodové skúšky, vďaka čomu boli tieto odrody právoplatne zapísané do Listiny registrovaných odrôd. Dnes majú právnu ochranu a naše vinárstvo sa môže hrdo nazývať ich majiteľom.

Tento edukačný obsah na sociálne siete robím z vlastného vnútorného presvedčenia. Verím, že najlepší zákazník je vzdelaný zákazník. Ťažko sa totiž odpovedá na otázku: „Aké víno je najlepšie?“ Na túto otázku neexistuje univerzála odpoveď. Pretože ja mám rada suchý Rizling rýnsky, ale vy možno niečo polosladké ružové.

Ak je však zákazník v problematike zorientovaný a pozná svoje preferencie, sám si vie vybrať vhodné víno pre seba, prípadne definovať svoje požiadavky a my mu potom vieme oveľa lepšie poradiť. A v konečnom dôsledku tu je väčšia šanca, že bude s produktom spokojný, príde nakúpiť opakovane a bude sa k značke vracať. To je cieľom každého marketéra.

Komu Digitálnu Univerzitu odporúčaš?
Neviem, možno sa mýlim, ale tak sa mi vidí, že štúdium na Digitálne Univerzite je vnímané ako vhodné len pre mladých začínajúcich marketérov, ktorí by si radi našli juniorské pozície v marketingových agentúrach. Ja sa vyjadrím z titulu svojho veku, lebo neviem, či som v našom ročníku náhodou nebola najstaršia.

Ja by som Digitálnu Univerzitu odporučila aj ľuďom, ktorí sa v marketingu pohybujú dlhšie roky, sú takpovediac „tradiční marketéri“ a online svet sa snažia uchopiť nejako svojpomocne metódou pokus a omyl, ale stále majú pocit, že to nejako „nešliape“. Tak tu sa nepochybne zorientujú. A okrem toho, akékoľvek štúdium v akomkoľvek veku je sexi.

Matej Martinček: Obetovať voľný čas sa oplatilo

Ako si sa dozvedel o Digitálnej Univerzite, prečo si sa rozhodol prihlásiť a aké si mal očakávania od štúdia?
O Digitálnej Univerzite som sa dozvedel od známych, ktorí sa pohybovali vo svete marketingu už nejaký čas. Rozhodli sa ju absolvovať preto, aby získali nové pohľady a riešenia na problematiky z tejto oblasti a rozšírili si obzory.

Keďže ohlasy boli veľmi pozitívne, povedal som si, prečo by som to nevyskúšal aj ja. Vo svete marketingu som sa hýbal skôr okrajovo, alebo (ako sa hovorí) na druhej strane. Ľudia ma poznali najmä ako moderátora rádia alebo z niektorých reklám.

Keďže som pracoval s hlasom takmer odmalička, v minulosti som si založil hlasovú databázu reklamnyhlas.sk. A tu nastal zlom – ak som chcel preraziť samostatne, s vlastným projektom, musel som pochopiť marketing detailnejšie.

A to sa vďaka Digitálnej Univerzite podarilo – okrem toho, že som do svojich projektov zaviedol niečo nové, stretol sa s inšpiratívnymi lektormi, ale aj ľuďmi (spolužiakmi) z iného „sveta“, pochopil som, že budovať vlastnú značku nie je jednoduché.

V čom si videl najväčšiu výzvu v rámci štúdia a ako si ju prekonal?
Ako hovorím, najväčšou výzvou je samotné vybudovanie vlastnej značky. Ale nebudeme si klamať, veľká výzva bola aj víkendové štúdium. Uvedomil som si, že nebolo jednoduché chodiť do dvoch prác, počas niektorých víkendov stíhať podujatia, potom aj školu a domáce úlohy.

Ale aby to nevyzeralo, že sa sťažujem, práve naopak, hneď po niekoľkých prednáškach som pochopil, že takto strávený čas, teda venovaný Digitálnej Univerzite, nikdy nebudem ľutovať. Pretože to, čo mi prinieslo štúdium, malo oveľa väčší prínos ako obeta môjho „voľného času“.

Ktorý lektor bol pre teba najzaujímavejší a najprínosnejší?
Bohužiaľ si neviem vybrať len jedného. Ale určite to boli prednášky s Petrom Benkovičom a Lukášom Bakošom. Ich spôsob interpretácie a neraz aj zaujímavosť danej problematiky ma utvrdzovali v tom, že som si vybral správnu školu.

Matej Martinček si štúdium na Digitálnej Univerzite nevie vynachváliť (Zdroj: Archív Mateja Martinčeka)

Najväčší prínos bola, samozrejme, samotná aplikácia naučeného do reálneho sveta a môjho projektu. Väčšinu toho, čo som sa naučil dnes, vykonávam aj v novej práci. Hovorím najmä o psychologických aspektoch a pohľadoch, ako riešiť neriešiteľné, či už s problematickými kolegami, alebo aj v osobnom svete.

Ktorá téma ťa najviac bavila?
Tým, že som si skúšal vytvoriť už zopár webových stránok, tak v prvej polovici štúdia ma asi najviac bavila téma tvorby webu, pretože veľakrát som mal nedokončené veci, ktoré ma brzdili, či už z hľadiska rýchlosti stránky alebo samotnej optimalizácie.

V druhej polovici ma najviac bavili témy spojené so psychológiou človeka a riadením tímov a riešenie konfliktov. Každá jedna prednáška mi však priniesla spôsob riešenia problematík, ktoré som už spomínal v predchádzajúcej odpovedi.

Ako ťa celkovo štúdium posunulo v tvojom podnikaní alebo kariére?
Keďže prevažne podnikám, tak pre moju značku Reklamnyhlas.sk som začal tvoriť prácu MBA, ktorá mi jasne stanovila ciele, kam chcem svoj projekt posunúť a kam nie. Pomohla mi nastaviť zabudnutú identitu projektu, ktorá sa počas éry covidu stratila.

Podobne, okrem väčšej práce s budovaním brandu som aj sebe ako moderátorovi otvoril viac oči v tom, ako by som sa mal začať opäť zviditeľňovať a prečo by som sa mal zviditeľňovať. Myslím si, že pre každého, či už začínajúceho podnikateľa, alebo aj pre toho, kto už má niečo rozbehnuté, je dobré staviť na kvalitu v podaní Digitálnej Univerzity, ktorá mu otvorí oči.

Ako využívaš získané poznatky v praxi?
Všetko, čo som sa naučil, som zapracoval do svojho Reklamného hlasu, kde aktuálne radím aj ostatným v databáze, nielen v rámci práce s hlasom. Pretvoril som napríklad web, implementoval niektoré poznatky a rady mojich lektorov a inšpiroval som sa do budúcnosti pri tvorení podobných projektov.

Komu Digitálnu Univerzitu odporúčaš?
Určite všetkým, ktorých baví marketing, alebo ho chcú pochopiť do hĺbky. Aj keď len ako okrajový „predmet“ popri svojej práci. Pretože si musíme uvedomiť, že všetky projekty, nech sú akékoľvek, v dnešnom svete fungujú na princípe dobrého marketingu. Okrem toho aj tým, ktorých to proste len baví.

Digitálna Univerzita
Zdroj: hashtag.sk, digitalnauniverzita.sk
Odporúčame