Vybuduj si kariéru v marketingu vďaka sociálnym sieťam: Pomôže ti v tom Digitálna univerzita

Vybuduj si kariéru v marketingu vďaka sociálnym sieťam

Vybuduj si kariéru v marketingu vďaka sociálnym sieťam (Zdroj: Unsplash.com/Mateus Campos Felipe)

#Obdivuješ spoluprácu influencerov so značkami či kreatívnych ľudí, ktorí predávajú svoje výrobky len pomocou Instagramu? Sila sociálnych sietí vytvára čoraz viac príležitostí pre mladých ľudí, aby sa mohli realizovať v tom, čo ich baví. Prípadne vybudovať svoju kariéru na svojej kreativite a prehľade v aktuálnych online trendoch.

Sila sociálnych sietí vytvára čoraz viac príležitostí pre mladých ľudí
Sila sociálnych sietí vytvára čoraz viac príležitostí pre mladých ľudí (Zdroj: pexels.com)

Rovnakú šancu máš teda aj ty! Ak sa vidíš v kreatívnej oblasti sociálnych sietí a chceš sa živiť tvorbou obsahu, prečítaj si naše tipy:

1. Vytváraj grafiky, animácie alebo kresby a ukáž ich svetu

Máš doma tablet či počítač? Baví ťa kreslenie a grafika? Tak nie je čo riešiť. Založ si svoj profil na Instagrame alebo rovno web s ukážkami tvojich prác. Kresli reakcie na aktuálne dianie, pamiatky z tvojho okolia, komiksy alebo zvieratá. Vytváraj pútavé animácie či jednoduché grafiky pre podujatia.

Vyber si, čo ťa baví a začni sa v tom rozvíjať. Na internete nájdeš množstvo online tutoriálov a nástrojov zdarma, vďaka ktorým sa pomôžeš posúvať vpred v grafickej tvorbe. Nikdy nevieš, či si tvoje výtvory niekto neobjedná ako dizajn na tričko, na plagát alebo rovno do knihy či reklamy.

Staň sa expertom na digitálny marketing
Staň sa expertom na digitálny marketing (Zdroj: Digitálna univerzita)

2. Vytvor si edukatívny profil na sociálnych sieťach

Každý z nás má svoju obľúbenú tému, o ktorej rád číta knihy, pozerá filmy či sám sa vzdeláva. U niekoho to môžu byť psy, turistika, bicyklovanie a niekto je zas blázon do kvalitnej starostlivosti o pleť. Isté je však, že vonku je veľké množstvo ľudí, ktorých zaujíma to isté alebo sú rovno najmenej rovnakí blázni do Cerave ako ty.

Využi svoju vášeň a premeň ju na vzdelávací profil na Instagrame. Pridávaj príspevky s náučným popisom o produktoch, natoč návody na IG Reels alebo vysvetli zaujímavosti pomocou kvízov na Stories. Čoskoro sa ti môžu začať hrnúť ponuky od značiek na vyskúšanie ich produktov alebo ťa môžu rovno požiadať o spravovanie ich účtov na sociálnych sieťach.

3. Založ si Youtube kanál

Video je kráľom obsahu a bola by škoda nevyužiť tú super kameru v tvojom mobile, no nie? Na vybudovanie úspešného Youtube kanálu nie je potrebné začať hneď s drahou kamerou. Dôležitejšie je upútať originálnym obsahom a pravidelným pridávaním videí.

Svoje videá môžeš následne promovať aj na sociálnych sieťach ako Instagram či TikTok. Krátkou ukážkou môžeš upútať pozornosť nových divákov a následne ich presmerovať na svoj Youtube kanál, kde nájdu viac obsahu.

Navyše, inšpiráciu na obsah máš všade okolo seba! Môžeš začať vlogmi zo svojho života, videami z cestovania či Erasmu. Populárne sú aj náučné videá z rôznych oblastí (zvieratá, história, známe značky) alebo herné videá.

Populárne sú aj náučné videá z rôznych oblastí alebo herné videá
Populárne sú aj náučné videá z rôznych oblastí alebo herné videá (Zdroj: pexels.com)

4. Odštartuj vlastný podcast

Ďalší formát, ktorý môžeš distribuovať na sociálnych sieťach a na začiatok nevyžaduje žiadnu investíciu do techniky. Rovnako ako pri videách nerozhoduje tu odbornosť, ale autentickosť a pravidelnosť vydávania podcastov. Čím častejšie, tým lepšie.

Na Slovensku nie sú podcasty stále považované za masový obsah, preto tu existuje veľká diera v témach, ktoré pokrývajú. A práve vysokoškoláci a mladí ľudia sú generácia, pre ktorú budú podcasty čoraz viac každodennou súčasťou života. Ak ťa baví rozprávať o svojich školských a cestovateľských príhodách, skúsenostiach na Erasme či inej tebe blízkej téme, neváhaj a nahraj prvú časť!

A ak chceš svoju kariéru v marketingu rozbehnúť naplno, neváhaj a prihlás sa na Digitálnu Univerzitu. Nastúp na polročné štúdium alebo ročné MBA štúdium a získaj praktické schopnosti, ktoré ti otvoria dvere do marketingového sveta. Odštartuj svoju marketingovú cestu s nami už 2. októbra.

Zdroj: hashtag.sk, Tlačová správa
Odporúčame