Ak začínaš s biznisom, založ si vlastný web: S čím ti sociálne siete nepomôžu?

Mladá podnikateľka

Vlastná webstránka ti môže pomôcť v podnikaní (Zdroj: GettyImages)

#Vytvorením webovej stránky môžeš ušetriť čas a peniaze, automatizovať určité obchodné procesy a experimentovať s novými nápadmi. Ak si kreatívec, alebo uvažuješ nad podnikaním, je tvojou povinnosťou promovať sa vlastným portfóliom. Prečo teda investovať do vlastného webu, ako ho mať za pár eur mesačne a ako by mala stránka vyzerať?

V článku sa dočítaš:

Vlastný web je najlepšie promo

Aktuálne je vo svete internetu množstvo spôsobov, ako odpromovať svoju osobu. Najčastejšie na to ľudia využívajú sociálne siete a vo väčšine prípadov hneď viaceré naraz. Mať však založené firemné konto na Facebooku, Instagrame a TikToku nemusí byť ihneď dôveryhodné pre návštevníkov. Ideálnou alternatívou je vlastný web.

Ak sa nachádzaš na sociálnej sieti, pôsobíš v priestore plnom konkurencie. Web je špecifický v tom, že kdekoľvek sa na ňom čitateľ nachádza, stále je v priestore, kde si robíš reklamu ty sám. Navyše ponúka vlastnosti, ktoré ti žiadna sociálna sieť neponúkne, a garancie, ktoré zákazník, resp. čitateľ očakáva. Skús sa sám vžiť do kože niekoho, kto chce čosi nakúpiť. Ideš najprv na sociálnu sieť alebo na konkrétny web?

Či už zakladáš firmu, začínaš podnikať alebo si len človek, ktorý potrebuje mať svoje úspechy zaznamenané online, vlastný web je najlepšie riešenie. Ak chceš niekomu posunúť informačné materiály, stačí zaslať jeden link, na ktorom sa druhá strana dozvie všetko potrebné o tvojej osobe. Web zjednodušuje komunikáciu a prináša spoľahlivosť a autenticitu nielen pri hľadaní zamestnania, ale aj v začiatkoch podnikania.

Miesto kódovania edituj

Založiť si vlastný web je dnes veľmi jednoduché. Ešte pred rokmi museli programátori weby kódovať od nuly pomocou rôznych programov (najznámejším je Adobe Dreamweaver). Vypisovali sa celé riadky kódov alebo sa stiahli šablóny a tie sa následne kódmi upravovali podľa potrieb zákazníkov. Dnes je však situácia úplne iná.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Umelá inteligencia ušetrí pri tvorbe obsahu až 26 hodín práce: Vyskúšaj tieto hacky!

Jednoduchý web si založíš aj pomocou editora. Ide o nástroj, ktorým upravuješ prvky na webe v reálnom čase ako v skicári či vo Photoshope a počas tohto procesu sa kód prepisuje automaticky sám. Na založenie webu teda nepotrebuješ poznať ani jeden príkazový riadok a do kódu sa nemusíš ani len pozrieť. Všetko vytvoríš jednoducho a navyše veľmi rýchlo.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa Aral Taşer (@araltasher)

Mal by si si založiť web?

Pre koho teda vlastný web je? Čo ti prinesie oproti účtu na sociálnych sieťach či profile na LinkedIn? Na tieto otázky sa pokúsime odpovedať v piatich stručných bodoch.

Kreatívci aj firmy

Kedysi platilo, že webové stránky si zakladali veľké spoločnosti, aby sa prezentovali a zároveň cez ne generovali svoj zisk. To už dnes neplatí a návštevníci internetových prehliadačov už dávno nebrázdia internet len s cieľom kúpy. Už aj menší začínajúci podnikatelia alebo umelci s veľkým portfóliom prezentujú svoje práce formou vlastného webu.

„Dnes je už dôležité počítať s webom ako bežným nástrojom pri predaji samého seba,“ hovorí IT špecialista Marek. „Napríklad, aj začínajúci maliari, grafici, tatéri, spisovatelia a ďalší si vyvárajú vlastné weby. Nie sú obmedzovaní obsahom, počtom príspevkov, grafickým spracovaním, predajnými podmienkami a hlavne konkurenciou.“

Všetok obsah máš pod kontrolou

Všetko, čo pridávaš na sociálnu sieť je obsah. Tento obsah je však do značnej miery obmedzovaný práve zriaďovateľmi sietí. Obsah nemôžeš rýchlo spamovať, obmedzujú ťa pravidlá pridávania a podľa frekvencie či interakcií dokážu sociálne siete viac či menej odporúčať tvoj kanál. Si do značnej miery znevýhodnený a návštevník alebo klient nemusí nájsť všetko, čo potrebuje.

„Na vlastnom webe rozhodujem len ja, čo budem zdieľať. Podmienky používania sú oveľa benevolentnejšie. Sám si rozmyslím, ako bude obsah optimalizovaný pre vyhľadávače, ako bude vyzerať jeho dizajn, kde budú umiestnené dôležité prvky, ako kontakt, logo alebo náplň mojej práce. Práve flexibilita a kreativita presviedča,“ pokračuje Marek.

Pôsobíš dôveryhodne

Skús sa na chvíľu vžiť do roly potenciálneho klienta – nájdeš na Instagrame kanál, ktorý predáva nové módne kúsky, no nenájdeš adresu sídla ani mobilný kontakt – len číslo účtu a fotky s oblečením. Zrejme ani ty by si na tento účet neposlal peniaze. Navyše do bio informácií v úvode profilu (teda základných info o majiteľovi profilu) sa všetko nezmestí.

Keďže web má vlastný priestor na kontaktné údaje, podmienky a samotný obsah, dáva ti istú kredibilitu a dôveryhodnosť. Klienti či zákazníci nájdu prehľadný obsah, no prekliknúť sa vedia aj na kontaktné informácie. Navyše, tvoja dôveryhodnosť stúpa aj kvôli doméne, vďaka ktorej si môžeš nastaviť napríklad mail meno.priezvisko@firma.sk.

Dôležitá podpora

Na podporu viacerí zabúdajú. „Sociálne siete neponúkajú žiadny cloud (internetové úložisko). Weby ho majú a ak zriaďovateľovi skončí podpora, viem všetko preniesť inam bez toho, aby som stratil obsah, dizajn, klientelu a podobne. Ak dostanem ban na Instagrame za porušenie podmienok alebo skončí podpora niektorej menšie sociálnej sieti, môžem začať nanovo,“ upozorňuje na nedostatky sociálnych sietí  IT špecialista.

Možnosť zárobku

Facebook ponúka možnosť inzerovať a propagovať inzerovanie produktov len za poplatok. Ak chceš predávať bazárové oblečenie, knihy, svoje kreatívne služby či čokoľvek iné, web ťa nelimituje v počte, kategóriách ani objednávkach. Ide o dlhodobú investíciu, ktorá sa za pár eur mesačne určite vyplatí v budúcnosti.

Okrem toho, máš kompletný prehľad a kontrolu nad svojím príjmom, pretože všetky objednávky sa archivujú a kvartálne alebo ročne vyhodnocujú. Za menší poplatok tak dostaneš nielen kompletnú správu, ale aj porovnanie s inými obdobiami, nárasty a poklesy produktov a podobne. Vieš porovnávať svoje portfólio a v prípade potreby ho upravovať a meniť. Inde túto ponuku nemáš.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa NIKOL • SMM • TARGETING • MARKETING (@svatkova_nikol)

<script>

Dôležité termíny

Mnohí si mýlia dva veľmi dôležité termíny – doménu a hosting. Ide o dve odlišné veci a ak uvažuješ nad webom, musíš ich vedieť rozlíšiť.

Čo je doména?

Doména je jednoducho názov tvojej firmy alebo názov, pod ktorým vystupuješ ako súkromná osoba. Musí byť zaujímavá, nápaditá, zapamätateľná a najlepšie by mala vyjadrovať aj druh tvojho podnikania. Napríklad web, ktorý čítaš, sa volá Hashtag a je primárne určený mladým čitateľom. Jeho doména má koncovku hastag.sk, čo značí, že podnikáme na slovenskom trhu.

V názve, teda v doméne, by si na druhej strane nemal uvádzať konkrétne zameranie (len spomínaný druh). Ak napríklad profesionálne fotíš, nevolaj sa „photography“. Možno v budúcnosti začneš aj nakrúcať a strihať videá.

Každá zmena domény je náročná najmä pre dlhoročných klientov, ktorí ťa poznajú pod starším názvom. Tiež nepoužívaj v názve diakritiku, interpunkciu, čísla a najlepšie ani lokalitu, v ktorej podnikáš kvôli možnej budúcej expanzii.

Čo je hosting?

Webový hosting je služba, ktorá umožňuje webovej stránke byť prístupnou na internete. Ide o fyzické miesto na serveri, kde môžeš uchovávať svoje webové súbory a dáta a umožňuje návštevníkom pristupovať k tvojmu webu prostredníctvom internetového prehliadača. Zatiaľ čo doména je názov, hosting je obsah. Sú navzájom prepojené a jedno bez druhého neexistuje.

Existujú rôzne typy webového hostingu, ktoré sa líšia podľa ceny, kapacity úložiska, rýchlosti a tak ďalej. „Pri výbere hostingu je dôležité zvážiť vlastné potreby. Aký veľký a náročný budem mať web? Koľko funkcií má obsahovať? Koľko dát na serveri budem potrebovať? A chcem aj vlastný mail? Všetky tieto vlastnosti vplývajú na samotnú cenu. Začínal ale už od pár eur mesačne,“ dodáva Marek.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa Web Design Trends (@web.design.trends)

<script>

Ako by mal web na vlastnú propagáciu vyzerať?

Každý rok sa menia trendy v dizajne webstránok. Stále sa však nemení fakt, že úvod webu má vyzerať jednoducho, prehľadne, použiť by si mal najlepšie len jeden obrázok a textom skôr šetriť. Samotní správcovia online editorov ponúkajú na úvod mnohé šablóny, ktoré si vieš dizajnovo aj farebne zladiť, prípadne si necháš poradiť od profesionálneho grafika. S farebnými kombináciami určite neexperimentuj.

Nezabudni, že na webe by mal klient alebo zákazník ihneď nájsť informácie o tvojej osobe, kontakt na teba (najlepšie mobil, mail, adresu a nejakú sociálnu sieť) a zmluvné podmienky v prípade, že niečo predávaš. Sám sa vži do kože zákazníka alebo záujemcu a spíš si, čo by si ty sám chcel na takomto webe nájsť.

Hosting aj doménu odporúčame kupovať od jedného poskytovateľa. Ušetríš tým peniaze, čas aj prípadné problémy s prepojením na internet. Aj na Slovensku v tomto odbore podniká mnoho firiem, stačí si len vybrať tú správnu. Vlastný web majú aj známe celebrity, umelci či dokonca influenceri, pretože aj oni vedia, že je dôležitým prvkom, ak chceš byť v živote úspešný.

Máš založený vlastný web?

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame