Všetko len pre imidž: Neuveríte, aký extrém sú ľudia ochotní urobiť, aby sa páčili ostatným na Instagrame

Photo by Makhmutova Dina on Unsplash

#Zdanie často klame. Už sme sa o tom neraz presvedčili. Stačí si aspoň zbežne pozrieť fotografie na Instagrame. Na mnohých z nich je zachytený luxusný (a vraj závideniahodný) život, ktorý má však od reality poriadne ďaleko. Nedávna štúdia potvrdila ďalší chorý trend, ktorý smutne odzrkadľuje našu spoločnosť.

Kúpiť, odfotiť sa a vrátiť späť

Toto je nový trend, s ktorým sa môžeme stretnúť na Instagrame. Užívatelia tejto najpopulárnejšej sociálnej siete namašírujú do luxusných butikov, doma sa nafotia v novom oblečení, pričom fotografie samozrejme nezabudnú postnúť na Instagram. A potom sa vrátia opäť do predajne. S taškami, v ktorých majú oblečenie.

Vrátia ho. V skutočnosti si ho totiž nemôžu dovoliť. Tí, ktorí nemajú toľko odvahy, radšej volia online spôsob nákupu i vrátenia tovaru. Predsa len, tak sa aspoň vyhnú hodnotiacim pohľadom predavačiek.

Jeden z desiatich

Podľa štúdie, ktorú zverejnila britská spoločnosť Barclaycard, minimálne 1 z 10 ľudí nakupuje oblečenie len s jediným cieľom. Aby sa v ňom mohli odfotiť a na druhý deň ho vrátiť späť. Ak si však myslíte, že toto sa týka najmä dospievajúcich, výsledky štúdie vás presvedčia o opaku. Ľudia, ktorí si kupujú oblečenie len preto, aby urobili dojem na sociálnych sieťach, patria do vyššej vekovej kategórie.

Najviac tento trend môžeme pozorovať vo vekovej skupine 35 až 44 rokov. Aby ste si vytvorili obraz, o čom je reč, môžete si na Instagrame vyhľadať príspevky pod označením #OOTD (outfit of the day). Pod týmto označením sa však ukrýva len 17 percent tých užívateľov, ktorí sa verejne priznajú k svojmu činu.

Muži vedú

Aby tých prekvapení nebolo málo, viac tovaru do online obchodov nevracajú ženy, ale práve muži. Podľa prieskumu je to najmä preto, že sa cítia viac sebaisto a neboja sa nepríjemnej reakcie predajcov. Na druhej strane za tento trend „ukázať sa a nie byť,“ môžu aj samotné obchody. Množstvo z nich ponúka možnosť vyskúšať si tovar a vrátiť ho bez udania dôvodu v určitej časovej lehote.

Niektoré e-shopy dokonca umožňujú za tovar zaplatiť až vtedy, až keď vám naozaj sedí. Čo v praxi znamená, že vyskúšať si a odfotiť sa v značkovom oblečení teda môžete takmer zadarmo a bez výčitiek. Jediný výdavok je často len poštovné.

Stačí schovať štítok

Tento trend nie je samozrejme prospešný pre predajcov. A zákazníkom stačí, aby nedávali dole štítok. Ten však schovať pri fotografovaní nie je žiadnym problémom. A prečo je tento trend taký populárny? Mnohí ľudia si myslia, že by ich virtuálni priatelia hodnotili negatívne, keby mali na sebe dvakrát to isté. Možno by im pomohlo to, že len málokto sa sústredí na takéto detaily. Ak niekomu skutočne vadí, že máme na sebe to isté oblečenie, tak sa naozaj nemôže nazývať naším priateľom.

Zdroj: independent.co.uk
Odporúčame