NÁZOR Instagram začína byť populárnejší než Facebook: Stačia nám na dorozumievanie už len obrázky?

pixabay.com

#Doba sa oproti minulým rokom mení raketovým tempom, čo je najlepšie badať na dnešnej mladej generácii. Zatiaľ čo môj otec si polovicu života vystačil s hudbou len na kazetách, ja som stihol zažiť boom CD-čiek, prehrávania na YouTube, vznik Spotify či dokonca návrat vinylových platní. Trendy sa jednoducho menia a ty si nemôžeš byť istý tým, že čo je populárne dnes, bude populárne aj zajtra.

Niekedy sa tomu až nedá veriť a práve dnešný článok je toho príkladom. Nikdy by som totiž nepovedal, že Facebook začne strácať na svojej popularite. Prebehol ho však jeho mladší brat Instagram. Možnosť osloviť obrovské množstvo ľudí, stať sa tredsetterom a zarábať za jeden príspevok desiatky tisíc dolárov zlákali mnohých. Čo to však znamená do budúcna?

pixabay.com

Facebook sa obávať nemusí

A to doslova. Gigant je totiž už nejaký čas vlastníkom a vývojárom tejto populárnej sociálnej siete, čo si si mohol za posledné roky všimnúť hlavne na stále väčšom prepájaní oboch aplikácii. Najväčším rozdielom medzi Instagramom a Facebookom ale stále zostáva, že zatiaľ čo modrý gigant je plný najrôznejšieho obsahu, druhý spomínaný slúži čisto na zdieľanie a komentovanie fotiek, videí a písanie súkromných správ.

A to je tá podstata, mladí už jednoducho nepotrebujú textové články. Stačia im fotky, motivačné citáty, jednoducho čokoľvek, čo sa dá natlačiť do jedného obrázkového postu. A že si to necucám len tak z prstu dokazuje aj česká štúdia Teen Trends, podľa ktorej generácia Z už začína vo veľkej miere zanevierať na Facebook (a využíva len Messenger) a vo veľkom množstve migruje na Instagram.

pixabay.com

Nevieme sa sústrediť

Čo to však v konečnom dôsledku znamená? Hlúpneme? Nie tak doslova, i keď z časti to badateľné je. Ide konkrétne o čas, ktorý je schopný mladý človek venovať jednému príspevku. Ten sa v posledných rokoch rapídne skracuje a dostávame sa do momentu, kedy už nedokážeme a nechceme venovať dlhšiemu príspevku toľko času.

Vidieť sa to dá napríklad na stránkach/profiloch, ktoré vytvárajú či preberajú krátke citáty a myšlienky, ktoré úplne vytlačili klasické príbehy na pokračovanie. Vtipy, ktoré bavili celé generácie zase vystriedali komiksy, gify a memes, ktoré reagujú na všetky možné aktuálne udalosti. Ani tie statusy už nepíšeme v takom hojnom množstve ako kedysi, teraz nám už bohato stačia emotikony.

hashtag.sk/MK

Ideme správnym smerom?

Svet sa začína vyvíjať až prirýchlo na to, aby sa človek dokázal adaptovať na všetky zmeny. Čiastočne si za to, že schopnosť udržať pozornosť sa neustále skracuje, môžeme sami svojim životným štýlom. Niekedy to nemusí byť vôbec na škodu, veď načo písať desiatky riadkov textu, pokiaľ to vieme vystihnúť jednoznačnejšie a stručnejšie? Na druhú stranu môžeme s čistým svedomím povedať, že hlúpneme.

Mladý človek s knihou sa začína stávať ohrozeným druhom, no teraz už nielen preto, že čítať nechce, ale už aj kvôli tomu, že jednoducho nedokáže chápať takému rozsiahlemu dielu s množstvom myšlienok. Asi by sme sa naozaj mali zamyslieť nad tým, kam smerujeme.

Chceš sa viac dozvedieť o svete natívnej reklamy? Stiahni si zadarmo túto špeciálnu príručku.

Odporúčame