Botticelliho Venuša ako virtuálna travel bloggerka? Talianska kampaň na podporu turizmu je terčom kritiky

Sandro Botticelli Zrodenie Venuše

Botticelliho Venušu si si ako influencerku zrejme ešte nepredstavoval (Zdroj: Flickr/Steven Zucker)

#Svetoznámu maľbu Zrodenie Venuše si počas svojho života už nepochybne niekde zazrel. Ikonické renesančné dielo talianskeho umelca Sandra Botticelliho vzniklo v osemdesiatych rokoch 15. storočia a zachytáva príchod v mori zrodenej Venuše na pobrežie. Dnes už rímsku bohyňu lásky neuvidíš len na 550-ročnej maľbe, ale pokojne ju môžeš sledovať aj na Instagrame. Tvorcovia talianskej kampane na podporu turizmu z nej totiž spravili virtuálnu influencerku. Ako uvádza portál Wanted in Rome,  nie všetci sú týmto nápadom nadšení.

Rímska bohyňa ako influencerka

Rímska bohyňa ako instabloggerka? Na prvý (a možno aj na druhý) pohľad sa to môže zdať zvláštne, no vďaka deväťmiliónovej kampani s názvom „Open to meraviglia“ sa tento zvláštny nápad stal realitou. Tvárou kampane sa totiž stala bohyňa lásky Venuša v podobe, akú jej dal jeden z najvýznamnejších renesančných umelcov, Sandro Botticelli.

„Ukážme svetu naše krásy, od veľkomiest po malé dedinky. Hovorme o nekonečnom umeleckom, prírodnom a gastronomickom dedičstve. Doširoka pre celý svet otvorme dvere zázrakov. To pre nás Talianov znamená pohostinnosť. A kto vhodnejší, než ja, by vás mohol vziať objavovať túto nádhernú  krajinu v ktorejkoľvek časti roku? Som Venuša. Talianska ikona v dnešnom svete, teraz ako virtuálna influencerka,“ uvádza sa na oficiálnej stránke ku kampani. 

Pozitívnych ohlasov sa nedočkala

Kampaň Open to meraviglia spustila talianska ministerka turizmu Daniela Santantchè spolu s národným výborom pre turizmus, no jej prijatie nebolo práve pozitívne. Venušu v modernom oblečení, s mobilom, či pri jedení pizze totiž mnohí nepovažujú za práve vhodný nástroj na propagovanie krás Talianska.

 „Keďže Botticelliho Venuša je nahá, bolo by lepšie ju takú nechať, netreba ju takto obliekať,“ povedal uznávaný umelecký kritik Vittorio Sgarbi, ktorý skritizoval aj názov kampane, ktorá mieša angličtinu s talianskym slovom meraviglia (v preklade zázrak).

„Open to meraviglia? To má byť čo? Čo je to za jazyk?“

Talianske noviny Il Fatto Quotidiano zase prišli s informáciou, že jedna zo scén v promo videu ani nepochádza z Talianska. Podľa nich je totiž z videobanky a bola natočená v Slovinsku.

Talianska nátura s anglickými výrazmi

Venušu ako influencerku s používateľským menom @venereitalia23 označuje za nevkusnú, priam až trápnu, aj mnoho používateľov sociálnych sietí. Viacerí poukázali aj na fakt, že politická strana ministerky Santantchè len pred nedávnom prišla s návrhom zákona, podľa ktorého by za používanie anglických výrazov v oficiálnej komunikácii hrozili pokuty až do výšky 100 000 eur.

Santantchè však za kampaňou stojí.

„Schválne som zvolila Botticelliho Venušu, ktorá je talianskou ikonou známou na celom svete a symbolizuje našu taliansku náturu,“ povedala.

Sleduj náš TikTok

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame