#Umelá inteligencia v súčasnosti rýchlo napreduje a využiť sa dá v najrôznejších oblastiach. Výnimkou nie sú ani sociálne siete, na ktorých však niekedy vôbec nie je jednoduché odlíšiť príspevky vytvorené reálnymi používateľmi od tých, ktoré sú generované pomocou AI. Práve kvôli tomu vzniklo aj nové pravidlo, podľa ktorého musia byť všetky upravené príspevky zobrazujúce realistické scenérie na TikToku jasne označené. Ako informuje Independent, sociálna sieť najnovšie prišla s nástrojom, ktorý má používateľom pomôcť toto pravidlo dodržiavať.
Obmedzenie používania AI
Ak pri tvorbe obsahu pre TikTok rád využívaš možnosti umelej inteligencie, tak určite vieš, že z označenia takýchto príspevkov musí byť jasné, že nie sú reálne. Sociálna sieť takisto zakazuje pridávanie takzvaných „deepfakes“, teda obrázkov či videí, ktoré boli vygenerované pomocou AI a môžu vyvolávať mylné domnienky o skutočných udalostiach. Takéto príspevky nesmú zahŕňať súkromné osoby či mladistvých, výnimku má len AI generovaný obsah zobrazujúci verejné osobnosti, ktorý vznikol na umelecké či vzdelávacie účely.
TikTok mal podľa minulotýždňového vyhlásenia takisto začať s testovaním novej funkcie, značky „generované AI“. Plánom spoločnosti je, aby toto označovanie bolo časom automaticky priraďované príspevkom, ktoré algoritmus vyhodnotí ako vytvorené pomocou umelej inteligencie.
@pulseuganda AI-generated image of Pope Francis goes viral online. Courtesy Pictures #PulseUganda #PulseViral #PopeFrancis #AI
Možno ju zneužiť aj pri dezinformáciách
Okrem nového nástroja, ktorý má rozpoznávať a označovať obsah vygenerovaný umelou inteligenciou, čaká zmena aj tiktokové efekty využívajúce AI, presnejšie ich názvy. Tie majú po novom pojem „AI“ explicitne obsahovať.
Kroky sociálnej siete sa len ťažko dajú označiť za prekvapivé, a to najmä vzhľadom k tomu, že s rozvíjajúcou sa umelou inteligenciu rastú aj obavy z toho, že ju možno zneužiť pri šírení dezinformácií. V snahe znížiť takéto riziko vyzýva aj Európska Únia sociálne platformy, aby bojovali proti šíreniu falošných informácii. Bojovať môžu napríklad aj tým, že obsah generovaný umelou inteligenciou budú zreteľne označovať.
Zdieľať na