Tie najväčšie zistenia z tej najvirálnejšej kampane

Len skvelá kampaň niekedy nestačí (Zdroj: Filip Kuna)

Nech sa zamýšľam akokoľvek tuho, v histórii Slovenska nepoznám virálnejšiu reklamnú kampaň (a kto áno, napíšte mi, vyhráte ročné členstvo v mojom time management kurze).

Takto vyzerala:

Zdroj: Filip Kuna

A teda, pokiaľ ste sa náhodou vrátili z opusteného ostrova a nemali tam prístup k internetu, tak vedzte, že to nie je žiadna vypadnutá peňaženka na zemi.

Ak by ste sa po ňu zohli a otvorili ju, tak zistíte, že v skutočnosti je to leták na Gorilla Burger, nový hamburgerový streetfood zo Šale.

Zdroj: Filip Kuna

Majiteľov brat bol pred pár rokmi v Číne a videl tam podobný nápad. Zohol sa po jüany (ich lokálna mena), ktoré boli v skutočnosti reklamou. Zaujalo ho to, akurát nápad nemal kde využiť. Až do onoho osudného otvorenia.

Trvalo mu síce pár hodín experimentovania a nastavovania, aby to poskladal tak ako bolo treba, ale nakoniec sa podarilo. Nuž vyšiel pred dom, nahral video, zavesil ho na TikTok a začali sa diať veci.

Do týždňa malo video viac ako 10 miliónov videní, v čase písania tohto textu má 14 miliónov. K tomu státisíce srdiečok, zdieľaní a tisíce nadšených komentárov z celého sveta. No a čo je pre nás najpodstatnejšie, prevádzku takú plnú, že rady siahali až za roh. Číselne vyjadrené – 400 objednávok denne.

Potiaľto výborné, odtiaľto nočná mora.

Tá reklama totiž tak perfektne fungovala, toľko majú zákazníkov, až od čakania dieru vystojíte. Pokiaľ ste mali šťastie a nezrušili vám objednávku, pokojne ste si mohli počkať hodinu, dve a viac.

Zároveň, keď máte taký stres v kuchyni, keď nie ste pripravení na nával, tak sa ľahko stane, že tu zabudnete dopiecť mäso, tam dosoliť hranolky, jemnejšie posekať cibuľu, vybaviť špeciálne požiadavky, prípadne zosynchronizovať všetko tak, aby to prišlo teplé.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ako vzniká kniha neznámych príbehov úspešných značiek?

Inými slovami povedané, čím viac jedál zabudli okoreniť, tým viac im to zákazníci okorenili v recenziách na Googli, prípadne pri šírení „dobrého“ mena.

Preto pamätajte, že marketing ≠ reklama. Pokiaľ nemáte dobrý produkt, ani tá najvirálnejšia kampaň na svete Vám nepomôže.

A tým produktom nemyslím len samotné jedlo, že vám ho v hocijakej reštaurácii prinesú chutné a teplé.

Tým myslím aj to, že vám ho prinesie milý čašník/kuriér, že sa príliš nenačakáte, že to zjete v príjemnom prostredí, že menu je prehľadné, príbory sú čisté, dá sa platiť kartou, je tam dobré parkovanie alebo dopravná dostupnosť, majú čisté toalety… To všetko je produkt.

Počul som na túto tému už rozličné vtipné príbehy.

Ako si v penzijnom fonde mysleli, že pre ich členov je najdôležitejší čo najvyšší úrok, a v skutočnosti zákazníkov najviac trápilo, keď museli hodinu čakať na hotline, kým im operátor zdvihol a poradil.

Ako u dílera áut veľa peňazí investovali do motivácie a rozvoja šikovných obchodníkov, ale nula peňazí investovali do recepčnej, 21-ročnej študentky na vysokej škole. A práve tá bola prvou osobou, s ktorou sa zákazník rozprával, ktorá kotvila, vytvárala dôležitý prvý, dojem.

Veru, zoberte si z tohto newslettra sami pre seba domácu úlohu, ktorá vám istotne pomôže zarobiť viac: zájdite za svojimi náhodnými zákazníkmi (ale pokojne to môže byť aj šéf či kolegovia v práci) a spýtajte sa ich, čo je ten skutočný produkt, ktorý kupujú? A prečo ho kupujú práve od vás?

Buďte ticho, pozorne počúvajte a zapisujte si.

A potom sa zamyslite, kde viete najrýchlejšie a najviac zlepšovať svoju ponuku?

Pekný deň.

Filip

Poznámka: Toto bol prvý z troch top tipov od stánku s hamburgermi. O týždeň pokračujeme. Tešíte sa?

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ako veľmi (ne)uvažujeme nad drahými kúpami?

Filip Kuna

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame