Šéf mu povedal, nech si robí veci po svojom vo vlastnej firme: Poslúchol a vybudoval úspešný biznis

Štefan Baláž.

Štefan Baláž. Zdroj: Archív

#Štefan Baláž sa vyznačuje perfekcionizmom, aj preto často narážal na problémy s nadriadenými. Nakoniec sa rozhodol pre vlastné podnikanie a od roku 2018 vedie úspešný obchod Kufrland, ktorému sa podarilo prežiť dokonca aj lockdown.

Vždy sa to dá robiť lepšie

Štefan sa nikdy nebál konfrontácie, slepo neplnil príkazy nadriadených a neustále hľadal lepšie možnosti. Práve to bolo v jeho predchádzajúcom zamestnaní prekážkou. „Pre väčšinu zamestnávateľov je to neprijateľné. Môj nadriadený mi pri jednej hádke povedal, že ak sa mi to nepáči, mám si založiť vlastnú firmu a tam to robiť podľa seba. Výnimočne som ho vtedy poslúchol,“ hovorí s úsmevom. A tak si založil vlastný obchod s cestovateľskými potrebami.

Hoci začínal od nuly a musel podstúpiť obrovské riziko, veril si a zvládol to. „V prvej fáze boli najväčším problémom peniaze. Musel som predať celý svoj majetok a všetko som investoval do firmy. Nemal som nič, a ak som chcel prežiť, musel som firmu naštartovať,“ spomína Štefan na divoké začiatky. Podľa vlastných slov mal obrovské šťastie, že ako Slovák svoj biznis rozbiehal v Prahe, ktorá je na podnikanie ako stvorená.

O fungovaní e-shopu nič nevedel

Po otvorení pražskej kamennej predajne prišiel na rad e-shop Kufrland.sk, pochopiteľne, najprv jeho česká verzia. Aby si bol Štefan istý, že urobí správne rozhodnutie, otestoval dve riešenia. „Lepšie mi z toho vyšiel Shoptet. Zdal sa mi užívateľsky jednoduchší. Dovtedy som o zakladaní e-shopu vôbec nič nevedel. Nedokázal som si nastaviť ani e-mailového klienta,“ vysvetľuje.

Shoptet, na ktorom v súčasnosti funguje už viac ako 29-tisíc internetových obchodov, je správnou voľbou pre väčšinu začínajúcich online podnikateľov. Štefan si ho okrem iného vybral aj pre výhodnú cenu, ktorá sa začína už na 13 eurách mesačne. Zaradil sa tak medzi mnohých ďalších ľudí, ktorí dnes prevádzkujú funkčný e-shop aj bez programátorských či grafických znalostí.

Kufrland.
Zdroj: AdobeStock

Prežil aj lockdown

Pandémia koronavírusu na začiatku roku 2020 zmenila mnohé a výrazne ovplyvnila aj predaj. „Musel som obmeniť sortiment, nakúpiť drobný tovar, prepustiť svojho prvého zamestnanca a žiť ešte oveľa skromnejšie ako nezamestnaní ľudia evidovaní na úradoch práce,“ spomína Štefan na prvú vlnu koronakrízy. Tá sa pre mnohých obchodníkov, ktorí neprišli s rýchlym a inovatívnym riešením, skončila fatálne.

Štefan zo svojej predajne vytvoril výdajné miesto Uloženky a Parcel Shopu, vďaka čomu nemusel zatvoriť, ľudia stále prichádzali po zásielky. Pritom si mohli v predajni aspoň obzrieť náš tovar, ktorý si neskôr objednali, a takto sme získali nových zákazníkov aj počas lockdownu. „Dnes už viem, že nejde všetko len tak jednoducho, ale pokiaľ sa človek nevzdá a neustúpi zo svojich princípov, úspech sa musí dostaviť. Keď náš obchod s cestovnými potrebami prežil lockdown, prežije už všetko,“ hovorí Štefan pri pohľade späť na zlomové obdobie svojho krátkeho podnikateľského života.

Na prvom mieste sú zákazníci

Dnes je všetka práca v Kufrlande na jeho majiteľovi, keďže kríza sa ešte neskončila a nového zamestnanca nemá. Napriek tomu sa mu darí prinášať zákazníkom kvalitný a originálny tovar za mimoriadne výhodné ceny. Neustále sleduje aktuálne trendy, chodí na veľtrhy a načúva svojim zákazníkom.

„Snažím sa ponúkať nové produkty a nepredávať to, čo majú v ďalších dvadsiatich obchodoch. Podľa mňa sa jednoducho oplatí byť precízny. Časom sa to vždy začne úročiť. Zákazníci si to medzi sebou povedia. Veľká skupina ľudí to ocení viac ako obrovskú reklamnú masáž,“ prezrádza Štefan svoj poctivý recept na úspech, ktorý mu podľa vlastných slov už začína prinášať prvé skutočné plody jeho práce.

ZALOŽTE SI SVOJ VLASTNÝ E-SHOP SO SHOPTETOM

Shoptet.
Zdroj: Shoptet.

Advertoriál pripravený v spolupráci so Shoptet.

Zdroj: Hashtag.sk/Advertoriál
Odporúčame