Chceš pracovať v odvetví, ktoré má budúcnosť? Tu je 8 najžiadanejších pozícií z oblasti digitálneho marketingu

V marketingovej agentúre môžeš nájsť mnohé pracovné pozície (Zdroj: Unsplash)

#Digitalizácia sa za posledné roky vo svete výrazne urýchlila a firmy sa museli prispôsobiť novým podmienkam. Väčšina spoločností potrebuje propagovať produkty na internete, preto sa práve odvetvie marketingu adaptovalo na túto situáciu najrýchlejšie.

Na mnohých ľudí ale môže práca v reklamnej agentúre pôsobiť chaoticky. Začína to už pri názvoch pozícií, ktoré nemusia jasne vyjadrovať, o akú prácu ide. Preto sme sa rozhodli, že ti predstavíme najčastejšie pracovné pozície, s ktorými sa môžeš pri hľadaní práce v tomto odvetví budúcnosti stretnúť. Pri reakcii na inzerát budeš tak mať lepšiu predstavu, aké schopnosti sa od teba očakávajú a čo by bolo náplňou tvojej práce.

Ak chceš svoje šance na zamestnanie ešte viac zvýšiť, priprav si vytlačený životopis so svojím portfóliom výstupov (grafické návrhy, články, slogany a podobne) a zvýrazni svoje doplnkové vzdelanie. Môže ísť o rôzne kurzy a certifikáty, ktoré si v oblasti online marketingu absolvoval. My ti odporúčame Digitálnu Univerzitu, vďaka ktorej získaš ucelený pohľad na digitálny marketing a už počas štúdia si vyberieš špecializáciu, ktorej sa chceš venovať.

Digitálna Univerzita
Digitálna Univerzita (Zdroj: Digital Marketing Club)

Aké pracovné pozície môžeš teda v marketingovej agentúre nájsť? Predstavíme ti tie najžiadanejšie:

PPC špecialista

PPC špecialista má za úlohu vytvárať nové kampane alebo optimalizovať už tie existujúce. Môže ísť o reklamné kampane v Google vyhľadávaní, grafické alebo video kampane na weboch alebo na sociálnych sieťach, ako sú Facebook, Instagram alebo YouTube. Taktiež musí pravidelne reportovať výsledky svojmu tímu a klientovi. Cieľom kampane môže byť návštevnosť webovej stránky, nákup na e-shope alebo stiahnutie aplikácie. PPC špecialista pomáha tiež pri vytváraní reklamných textov a grafík na reklamy a pravidelne upravuje ich rozpočet.

Požadované schopnosti: Google Ads, Google Analytics, Business Manager, Google Tag Manager, Excel

Grafik dizajnér

Táto pozícia je určite známa každému, no nejde o najľahšiu prácu. Grafik má na starosti obrovské množstvo výstupov pre rozličných klientov, pričom práca pre každého klienta musí byť originálna. Ide o tvorbu dizajn manuálov, vytváraníe grafík na sociálne siete, bannery, návrhy e-mailov či logá. Aktuálne je čoraz väčší dopyt po grafikoch, ktorí sa špecializujú na 3D animáciu.

Požadované schopnosti: Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign

Account manažér

Náplň práce Account manažéra je naozaj dynamická a rôznorodá, pretože je “spojkou” medzi klientom a tímom v agentúre. Jeho práca začína zadaním od klienta a vypracovaním cenovej ponuky. Po jej schválení musí Account správne odkomunikovať jednotlivé úlohy svojmu tímu. Počas realizácie zostáva v kontakte s klientom a získava od neho potrebné informácie a materiály. Dohliada tiež na termíny jednotlivých úloh, získava pripomienky a snaží sa, aby celý proces prebehol bez komplikácií.

Požadované schopnosti: komplexný prehľad v online marketingu, efektívna práca s časom, silné komunikačné schopnosti, dôkladné plánovanie, trpezlivosť 

Prijatie do práce
V marketingovej agentúre môžeš nájsť mnohé pracovné pozície (Zdroj: Digital Marketing Club)

SEO špecialista

Prácou SEO špecialistu je zvýšiť neplatenú návštevnosť na webe tým, že sa bude zobrazovať na čo najvyššej pozícii v Google vyhľadávaní. Ide o dlhodobý proces a prácu na webe klienta, ale aj mimo neho. SEO špecialista začína auditom webu a jeho pozície v Google vyhľadávaní. Následne vypracuje analýzu kľúčových slov, aby sa web zobrazoval na tých správnych slovách. Pravidelne sa stav analyzuje a aktualizuje, aby web navštevovali predovšetkým relevantní zákazníci.

Požadované schopnosti: Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, Excel, aplikácie na analýzu klúčových slov

Web Developer

Práca Web developera je v marketingovej agentúre naozaj špecifická, pretože vytváranie webov nie je jeho hlavným cieľom. Často pracuje s už vytvorenými webmi, ktoré upravuje. Preto sa náplň práce a požadované schopnosti budú líšiť v každom tíme. Benefitom je určite ovládanie platformy WordPress. Ide o ľahšiu a rýchlejšiu možnosť ako vytvoriť web.

Požadované schopnosti: WordPress, HTML, CSS (závisí od konkrétnej pozície a firmy) 

Social media manažér

Táto pracovná pozícia je lákavá hlavne pre mladých ľudí a je často vstupnou bránou pre prácu v marketingu. Ak vysíš na Instagrame, Facebooku či Tik Toku celý deň a poznáš najnovšie trendy a najsledovanejšie profily, táto práca ťa určite zaujme. Social media manažér nesleduje len aktuálne trendy, ale vytvára tiež nový obsah pre klientov. Na starosti má často aj celkovú stratégiu na sociálnych sieťach. Okrem iného vytvára zadania pre grafikov a copywriterov a vyhodnocuje výsledky kampaní.

Požadované schopnosti: správa účtov na sociálnych sieťach, kreativita, 100 % gramatika, vyhodnocovanie štatistík

Copywriter

Nenechaj sa zmiasť prívlastkom “copy”, pretože šikovný copywriter texty nekopíruje, ale sám vytvára. A tých textov je treba naozaj veľa. Reklamné slogany, bannery, príspevky na sociálnych sieťach, články či dokonca texty piesní. Atraktívne, zrozumiteľné a chytľavé texty sú nevyhnutnou súčasťou práce v online marketingu.

Požadované schopnosti: 100 % gramatika, kreativita, práca s textom

UI alebo UX Dizajnér

UI a UX dizajnér majú za úlohu sledovať a identifikovať správanie užívateľov na webe alebo v mobilnej aplikácii. Následne nastavia úpravy na webe/aplikácii tak, aby návštevník strávil na webe čo najdlhší čas a dostal sa k potrebným informáciám alebo produktom bez prekážok. UI dizajnér má na starosti jednoduchosť a vizuálnu príťažlivosť webu a UX dizajnér zas príjemný užívateľský zážitok.

Požadované schopnosti: Adobe XD, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Sketch, HTML, CSS (závisí od konkrétnej pozície a firmy)

Digitálny marketing
Staň sa expertom na digitálny marketing (Zdroj: Digital Marketing Club)

Samozrejme, v marketingovej brandži nájdeš veľa ďalších pracovných ponúk, ako sú napríklad PR manažér, Idea maker či Performance špecialista. Jednotlivé pozície sa dokonca líšia aj podľa typu klientov či zamerania agentúry. Navyše, pracovné povinnosti sa neraz prekrývajú s jednotlivými pozíciami, takže môžeš pracovať a vzdelávať sa vo viacerých oblastiach súčasne. Rovnako ako na našej Digitálnej Univerzite.

Zdroj: Kristína Mravcová, Digitálna Univerzita
Odporúčame