Veľká novinka pre zákazníkov v podaní známeho reťazca: S týmto je na Slovensku koniec!

Predajňa nákupného reťazca Lidl.

Lidl pripravil pre zákazníkov zásadnú zmenu. Zdroj: Hashtag

#Lidl patrí medzi firmy, ktoré sa neboja noviniek. Najnovšie na Slovensku prichádza s ďalšou zmenou, ktorá prispeje nielen k lepšiemu životnému prostrediu, ale ešte aj ušetrí zákazníkom peniaze. Zisti, čo už onedlho bude minulosťou!

Týždňové letáky už do schránky nedostaneš

Ak si bol zvyknutý, že si pravidelné informácie o akciách v Lidli dostával prostredníctvom papierových letákov priamo do schránky, musíš sa pripraviť na zmenu. Obchodný reťazec sa totiž odhodlal na rázny krok a ich distribúciu do domácností zrušil. Toto rozhodnutie vysvetľuje Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika, zodpovedný za nákup a marketing: „Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém. Teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dosah na prírodu a životné prostredie.“ 

Čísla, ktoré hovoria za všetko

Už v roku 2018 pristúpil Lidl v rámci distribúcie letákov k prvým zásadným reformám. Ich formát sa z rozmeru A3 upravil na A4, čím sa ušetrilo viac ako 1 520 ton papiera. O rok neskôr prišiel ešte podstatnejší zlom – distribúcia letákov v tretine regiónov sa rovno skončila. Spotreba sa tak znížila o ďalších 850 ton. Najdôležitejšia zmena však prichádza na scénu práve teraz. Nikde na Slovensku už viac v schránke letáky Lidla nenájdeš, čo prinesie úsporu zhruba ďalších 1 700 ton. A aký bude celkový výsledok? Lidl ročne ušetrí až 4 100 ton papiera, čo predstavuje asi 70-tisíc dospelých stromov. Tieto stromy dokážu vyprodukovať denne taký objem kyslíka, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľných 3,5 milióna ľudí.

Mobil v ruke a na displeji svieti online leták Lidla.
Informácie o najnovších zľavách a produktoch nájdeš aj online, Zdroj: Unsplash/Lidl

So zrušením prichádzajú znížené ceny

Okrem významného ekologického zásahu Lidl výrazne ušetrí nielen papier, ale aj finančné prostriedky. Tie sa rozhodol investovať naspäť do svojich zákazníkov. „Tak ako sme robili všetko pre to, aby si ľudia mohli u nás nakúpiť všetko potrebné počas koronakrízy, môžu sa na nás spoľahnúť aj naďalej. Zákazníkom totiž ponúkame výrazné a dlhodobé zlacnenie množstva výrobkov,“ vysvetľuje Martin Nagy. Okrem prírody by tak zmenu mala pocítiť aj tvoja peňaženka.

Kde teraz nájdem informácie o akciách?

Papierové letáky pravidelne informovali zákazníkov o najnovších akciách. Netreba si však zrušenie distribúcie do schránok mýliť s ich úplným koncom. „Už dlhšie motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newsletterov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či v aplikáciách. Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách,“ dodal Martin Nagy. O akciách sa tak dozvieš najpohodlnejšie priamo na internete.

Koniec distribúcie nie je náhoda

Lidl pritom patrí medzi firmy, ktoré sa dlhodobo snažia prispievať k ochrane životného prostredia či ľudského zdravia. Okrem zrušenia distribúcie letákov urobil aj viaceré iné významné rozhodnutia – spolu so zamestnancami od roku 2012 pravidelne vysádza stromy v tatranských lesoch, postupne znížil energetické zaťaženie vo všetkých 137 predajniach na Slovensku, obmedzuje plasty či venuje zvýšenú pozornosť recyklácii odpadu. Koniec letákov v schránkach teda nie je náhodným, ale ďalším z postupných krokov spoločnosti v tejto oblasti.

VIAC O INICIATÍVE LIDLA

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Odporúčame