Simona si svoj e-shop s vintage kúskami otvorila úplne zadarmo. Pozri, ako sa jej to podarilo

Foto: heybae.sk

Slováci míňajú na online nákupy už niekoľko rokov vyše miliardy eur ročne. V roku 2020 išlo podľa porovnávača Heureka o sumu 1,75 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2019 rast o neuveriteľných 29 percent. Aj preto sa dá predpokladať, že v nasledujúcich rokoch pribudnú stovky úspešných e-shopov. Svoj vlastný internetový obchod môžeš mať pritom už za pár dní, a to bez akejkoľvek pomoci. 

  •  Založenie vlastného e-shopu je jednoduchšie ako kedykoľvek predtým
  •  Zisti, na čo sa pripraviť a koľko ťa bude stáť

Obchod na internete môžeš mať aj ty

Vďaka moderným šablónam si dokážeš svoj internetový obchod vyskladať úplne sám. Jeho cena sa pritom pohybuje len v niekoľkých desiatkach eur mesačne. A ak máš iba pár produktov na predaj, môžeš mať dokonca e-shop zadarmo. Práve pre túto možnosť sa rozhodla aj Simona zo Senice, ktorá najskôr začala s predajom oblečenia z druhej ruky na Instagrame, teda platforme, ktorú perfektne ovládala.

„Brala som to ako test. Chcela som si overiť, či bude o moju selekciu oblečenia a brand záujem. Zároveň chápem, že nie každému vyhovuje nakupovať a dohadovať sa cez direct messages, preto je e-shop prirodzeným krokom. Umožňuje mi získať nových zákazníkov a uľahčiť im customer experience. Keďže počas pandémie som mala obmedzený prístup k vintage veciam, zatiaľ mi stačí aj free verzia,“ hovorí Simona.

Na otvorenie stačil jeden víkend

Simona hľadala pri zakladaní online obchodu jednoduché riešenie, vďaka ktorému si obchod možno otvoriť rýchlo a za čo najnižšie náklady. Jej voľba padla na obľúbenú platformu Shoptet, na ktorej dnes funguje viac ako 27-tisíc e-shopov. „Na Shoptet som dostala referencie od známych. Keď som si prezerala stránky, zistila som, že si naozaj viem jednoducho vytvoriť e-shop sama, bez veľkých investícií. Skvele mi tiež v začiatkoch pomohla aj Shoptet podpora.“

A ako celý proces založenia obchodu prebieha? Prídeš na Shoptet.sk, zadáš svoj mail a môžeš skúšať všetko, čo ti tento nástroj ponúka. Jedným z prvých krokov je výber šablóny tvojho obchodu. Simona si svojho favorita vybrala takmer okamžite. „Mala som celkom jasnú predstavu, podľa toho som si vybrala rýchlo. Šablóna je minimalistická, skvele a prehľadne ukazuje fotky produktov.“

Celé rozhranie Shoptetu je v slovenčine, takže aj keby si náhodou nevedel po anglicky, nestratíš sa tam. Pokiaľ máš produkty nafotené a pripravené textíky, tvoj podnikateľský sen o vlastnom e-shope sa môže stať realitou takmer okamžite. Simone na to stačil jediný víkend a už ponúkala módne vychytávky vo vlastnom obchode Heybae.sk.

Foto: heybae.sk

Zameraj sa na úspech

Samozrejme, založením obchodu sa všetko ešte len začína. Dôležité je posúvať sa ďalej, zistiť, ako e-shop naštartovať a následne aj ďalej rozvíjať. „E-commerce je oblasť, v ktorej som sa v rámci profesijného rastu vždy chcela vzdelávať. O to viac teraz, keď som v nej sama začala podnikať. Už som začala so Shoptet Univerzitou a je skvelé, že mám informácie od odborníkov na jednom mieste a nemusím ich vyhľadávať,“ vysvetľuje Simona.

Vďaka Shoptet Univerzite ti profíci v e-commerce rozšíria znalosti v rôznych oblastiach – od cenotvorby cez získavanie zákazníkov a starostlivosti o nich až po to, ktoré dáta sledovať či ako vybrať doplnky, ktoré šetria čas alebo zarábajú peniaze. Ak potrebuješ odpoveď na konkrétny problém, oplatí sa využiť skupinu Shoptet Poradna na Facebooku. Poradia ti v nej tak odborníci z firmy, ako aj majitelia iných e-shopov.

Koľko ťa to bude stáť?

Cena za e-shop cez Shoptet sa odvíja od počtu produktov a množstva funkcií, ktoré chceš využívať. Ak plánuješ obchodík s ponukou do desať produktov, môžeš ho mať zadarmo. S touto tarifou si vystačia najmä malí predajcovia s handmade vecami, službami alebo s jedným či dvomi veľmi špecifickými produktmi. Neraz ide o štartovací obchod, a tak to zrejme bude aj v Simoninom prípade. „Plánujem sortiment rozšíriť a začať predávať vo väčších dropoch. Mám tiež veľa nápadov, ako e-shop customizovať, takže časom určite prejdem na platenú verziu,“ hovorí. 

Ani platené verzie ťa však nezruinujú, naopak. Ide o pomerne malé položky. Obchod, ktorý ponúka do 100 položiek, ťa bude stáť 13 eur mesačne, obchod do 1 000 položiek 42 eur mesačne. Spolu s cenou pribúdajú aj ďalšie možnosti ako počet e-mailov či používateľov e-shopu, ktorým možno priradiť rôzne právomoci. Výhodou je takisto možnosť obchod si na 30 dní zadarmo vyskúšať.

ZISTI VIAC O E-SHOPE ZADARMO

Zdroj: PR článok
Odporúčame