RECENZIA Creed 2 je rovnako skvelým filmom, ako jeho predchodca: Fandiť budeš aj záporákom

Zdroj: Cine-max

#Bol som ešte naozaj malý chlapec, keď mi otec na VHS-ke prvýkrát pustil film o nezlomnom boxerovi menom Rocky. Ten je tu s nami na filmovom plátne už viac ako 40 rokov, no aj napriek zubu času stále nestráca svoj rešpekt, kvalitu a jedinečnosť.

Keď pred tromi rokmi prišiel do kín Creed, spôsobil u fanúšikov série i športu ako takého neuveriteľnú radosť. Kvalitná snímka, Rocky v úlohe mentora s neoceniteľnými skúsenosťami a odkaz, ktorý nesie syn slávneho boxera, sa vryla do pamäte každému. Ako teda dopadlo pokračovanie?

Zdroj: Cine-max

Boj na dvoch frontoch

Michael B. Jordan čoby Adonis Creed bojuje – so životom i sám sa so sebou. Snaží sa zo všetkých síl, aby sa venoval svojim najbližším a zároveň nezanedbával prípravu na dôležitý súboj v ringu. Čaká ho silný súper, ktorého meno sa navyše spája s dávnym nešťastím v jeho rodine, a blížiaci sa zápas bude preto nielen náročný, ale i veľmi osobný.

Spolu s Rockym v podaní Sylvestera Stallona po svojom boku sa Adonis pokúsi naplniť dávny odkaz a získať odpoveď na otázku, za čo sa oplatí bojovať. CREED II je filmom o návrate, ktorý oživí spomienky a znovu pripomenie, čo robí šampióna šampiónom. Posolstvo znie jasne – nezáleží na tom, ako ďaleko vo svojom živote zájdeš, tvoja minulosť a tvoja rodina bude vždy s tebou.

Drago je späť

Adonis sa stáva svetovým šampiónom v ťažkej váhe, no stále cíti, že mu niečo chýba. Jeho priateľku Biancu stále viac trápia problémy so sluchom, no úspešne sa venuje milovanej hudbe a nehodlá sa jej vzdať. Aby toho nebolo málo, tak ešte k tomu aj nečakane otehotnie. Idylku pretne návrat Ivana Draga, zničeného muža plného hnevu, ktorý v ringu zabil Adonisovho otca. Drago má syna Viktora, vychovávaného bez lásky, hnevom a túžbou po pomste a víťazstve. Zhoda okolností privádza Viktora a Adonisa do jedného ringu. Po rokoch sa tak stretáva Creed a Drago v ringu. A bojovať sa rozhodne nebude len o titul majstra sveta.

Zdroj: Cine-max

Zovretejší príbeh

Príbeh je oproti prvej časti omnoho zovretejší, čo bude divákovi buď vyhovovať, alebo prekážať. Adonis musí dokázať, že nie len len tvrdým chlapom, ktorý vybuchne vždy pri zmienke na svojho otca, ale zároveň aj milujúcou hlavou rodiny, ktorá sa o ňu dokáže postarať za každých podmienok. Creed je v pokračovaní tvrdohlavejší, čo sa odráža aj na zlých vzťahoch s okolím. Michael B. Jordan sa opäť postaral o skvelé stvárnenie postavy, ktorej veríte nielen túžby, ale aj bolesť a vytrvalosť byť najlepší. Postava Rockyho hrá stále dôležitú úlohu, no vidieť, že Adonis sa pomaly vyberá vlastnou cestou. Len aby mohol zistiť, že na nej stále potrebuje mať oporu.

Strmý pád na dno znamená najväčší obrat v živote hlavnej postavy, na ktorú sa ako lavína zosunie veľké množstvo nešťastia. Návrat Dolpha Lundgrena ukazuje, že vôbec nevie hrať je príjemným požmurkávaním na predošlé filmy o Rockym. A že tých odkazov je skutočne mnoho. Cituje sa dvojka a plynulo sa prechádza do štvrtej, pravdepodobne najvydarenejšej časti. Motívy hlavných postáv sú uveriteľné, dokážete s nimi sympatizovať a ukazujú nám, že hrubá sila sa len ťažko môže rovnať skutočne silnej láske.

Zdroj: Cine-max

Pokračovanie, ktoré sa nemá za čo hanbiť

Režisér Steven Caple Jr. odviedol svoju robotu na výbornú. Dostali sme opäť skvelé a efektné boxerské choreografie, pri ktorých brutalite často tuhne krv v žilách. Samozrejme, že už po pár minútach viete, ako to celé skončí. Jasné, že niektoré scény mohli byť nakrútené inak a vryť sa tak do histórie kinematografie.

No stále je to vo svojej hĺbke ten Rocky, na ktorom sme vyrastali. Emóciami nabitý príbeh vzdáva hold predošlým snímkam série a dokazuje, že aj po ôsmy raz (!!!) sa to dá urobiť kvalitne. Teším sa na (možné) pokračovanie.

Dostali ste chuť zájsť na niečo do kina? Pozrite na program CINEMAXU vo vašom meste!

Zdroj: Cinemax, csfd.cz