RECENZIA Captain Marvel je zábavnou retro jazdou: V žánri však neponúka takmer nič revolučné

Zdroj: cine-max.sk

#Marvel je so svojím filmovým vesmírom na vrchole už vyše desať rokov. Miliardové zisky, obrovská fanúšikovská základňa a stovky príbehov v rukáve z neho robia nevyčerpateľnú studnicu skvelých filmov, s ktorými sa len tak rýchlo nerozlúčime. K tomu všetkému musíme zarátať ešte aj masívny úspech Black Panthera na tohtoročných Oscaroch, keďže sa mu podarilo premeniť zo siedmich nominácií až tri na zlaté sošky.

Vrchol celej doterajšej cesty MCU je však za rohom. A to rovno za tým najbližším. Avengers: Endgame dorazí do kín už 25. apríla a zavŕši prvé tri fázy tohto univerza. Ešte predtým však posledným kúskom do tejto skladačky prispela prvá superhrdinka od Marvelu, ktorá dostala svoj vlastný film. Ako sa podaril origin o mimoriadne silnej Captain Marvel?

Zdroj: cine-max.sk

Návrat do deväťdesiatok

Film sa odohráva v deväťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia a je tak úplne prvým dobrodružstvom z doteraz nevideného obdobia filmového sveta Marvel. Snímka sleduje príbeh Carol Denvers, z ktorej sa stala jedna z najmocnejších superhrdinek sveta. Keď sa Zem dostane do vojny medzi dvoma mimozemskými rasami, Denvers sa ocitá s malou skupinou spojencov priamo v srdci konfliktu.

Štúdio v upútavkách držal množstvo informácii pod rúškom tajomstva, čo sa aj tentokrát vyplatilo. Vedeli sme, že Carol bude pôvodne zo Zeme, rovnako ako to, že rasa Kree ju nájde a takpovediac „vylepší.“ To všetko na pozadí veľkého vesmírneho konfliktu s nepriateľskou rasou Skrulls. Nie všetko je však tak, ako sa na prvý pohľad zdá.

Návrat starých známych

Pokiaľ niečo v Marvel vždy vedeli, tak to boli vizuálne efekty. Tentokrát je naozaj dôležité zastaviť sa pri nich. Niekoľko postáv, na čele so Samuelom L. Jacksonom, sa totiž úspešne podarilo omladiť o desiatky rokov. A čo je podstatné, nie je to poznať. Mierne už potom prekáža to, ako sa s charaktermi niektorých postáv vysporiadal scenár Anny Boden, Ryana Flecka a Genevy Robertson-Dworet.

Fury je síce omnoho mladší a mnohé má pred sebou, no urobiť z neho totálneho „trtka“ mi prišlo ako krok vedľa, hlavne vzhľadom na to, ako ho poznáme z ďalších filmov. Ľudia v kine sa ale dobre zabávali, takže účel to očividne splnilo. Od návratu agenta Coulsona sa tiež očakávalo niečo viac, než sme dostali, čo je naozaj veľká škoda, keďže si naozaj zaslúžil omnoho viac priestoru.

Zdroj: cine-max.sk

Hľadanie sa

Hlavná hrdinka sa počas celého filmu takpovediac hľadá. A trochu aj jej predstaviteľka. Brie Larson síce predviedla omnoho lepší výkon, než sa pôvodne (z trailerov) očakávalo. Vpred ju posúva niekoľko silných a emotívnych scén, ktoré pomáhajú nielen Carol, ale aj herečke. Ku koncu sa však už vie divák s Captain Marvel stotožniť o niečo viac, no aj tak mám pocit, že bude chcieť ešte nejaký čas (a premiéru Avengers: Endgame), kým si ju skutočne zamilujeme.

Captain Marvel na svojich pleciach nesie všetky žánrové pozitíva a negatíva. To v konečnom dôsledku znamená, že sme opäť raz dostali zaujímavý a vtipný príbeh prešpikovaný niekoľkými skvelými akčnými i emotívnymi scénami. Na druhú stranu však neponúka takmer nič nové či výnimočné, čo je naozaj veľká škoda. Carol Denvers na filmovom plátne však ešte niekoľko rokov pobudne, takže dúfame, že tvorcovia do budúcna vytiahnu ešte nejaké to eso z rukáva.

Dostal si chuť zájsť na niečo do kina? Pozri na program CINEMAXU vo vašom meste!

Zdroj: Cinemax