Perfektný nápad zo Švédska: Včelia kríza nie je ľahostajná ani gigantovi s rýchlym občerstvením

Foto: unsplash.com

#Včely vymierajú závratnou rýchlosťou a aj preto sa čoraz viac skloňuje slovné spojenie včelia kríza. Aj my sme ti pred časom priniesli článok o partii ľudí, ktorí sa starajú o dve včelie rodiny uprostred historickej časti Košíc, alebo o tom, že v meste Utrecht vymenili plechové či sklenené autobusové zastávky za trávnatú plochu.

To pomáha už beztak ohrozeným včelám pri opeľovaní. Ďalší prípad, ktorí sa zaoberá včelou krízou pochádza zo Švédska a zapojil sa doňho McDonald´s. Gigant s rýchlym občerstvením vytvára na zadnej strane svojich billboardov domčeky pre včely. Tie sú vskutku originálne a tak je možné nájsť aj známy McDrive.

Dôvod, pre ktorý sa tak rozhodli je, že až 30% včiel je ohrozených najmä preto, že nemajú dostatok „odpočívadiel“.  McDonald´s investuje 1,8 miliardy dolárov do reklamy a propagácie a aj touto cestou sa snaží budovať imidž starostlivej a ekologickej spoločnosti.

Mimochodom, vedel si, že včely opeľujú až 86% všetkých rastlín na našej planéte a že až 76% všetkých potravín u nás závisí od včiel? A to už je sakra dobrý dôvod na ich ochranu. Zaujímavý je aj fakt, že dve včelie rodiny sa v teplých letných mesiacoch skladajú približne zo 60 000 včiel.

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť