Perfektný nápad zo Švédska: Včelia kríza nie je ľahostajná ani gigantovi s rýchlym občerstvením

včely

Bez včiel neprežijeme (Zdroj: Unsplash.com)

#Včely vymierajú závratnou rýchlosťou a aj preto sa čoraz viac skloňuje slovné spojenie včelia kríza. Aj my sme ti pred časom priniesli článok o partii ľudí, ktorí sa starajú o dve včelie rodiny uprostred historickej časti Košíc, alebo o tom, že v meste Utrecht vymenili plechové či sklenené autobusové zastávky za trávnatú plochu.

To pomáha už beztak ohrozeným včelám pri opeľovaní. Ďalší prípad, ktorí sa zaoberá včelou krízou pochádza zo Švédska a zapojil sa doňho McDonald´s. Gigant s rýchlym občerstvením vytvára na zadnej strane svojich billboardov domčeky pre včely. Tie sú vskutku originálne a tak je možné nájsť aj známy McDrive.

Dôvod, pre ktorý sa tak rozhodli je, že až 30% včiel je ohrozených najmä preto, že nemajú dostatok „odpočívadiel“.  McDonald´s investuje 1,8 miliardy dolárov do reklamy a propagácie a aj touto cestou sa snaží budovať imidž starostlivej a ekologickej spoločnosti.

Mimochodom, vedel si, že včely opeľujú až 86% všetkých rastlín na našej planéte a že až 76% všetkých potravín u nás závisí od včiel? A to už je sakra dobrý dôvod na ich ochranu. Zaujímavý je aj fakt, že dve včelie rodiny sa v teplých letných mesiacoch skladajú približne zo 60 000 včiel.

Odporúčame