Kvízy: Flexibilný a kreatívny spôsob prezentácie značiek a produktov (case study)

Zdroj foto: Getty Images

#Kvízy patria od začiatku k najpopulárnejšiemu obsahu v rámci magazínu Hashtag.sk. Za necelé tri roky dosiahol obsah z tejto kategórie takmer 5 miliónov zobrazení článkov s kvízmi. Tých dohromady vzniklo zatiaľ 170.

Zároveň sú kvízy zaujímavý spôsob na prezentácie značky. Ide o interaktívny a flexibilný formát, ktorý sa dá ušiť na mieru požiadavkám klienta. S Hashtag.sk na tomto typu obsahu už spolupracovali klienti ako 365.bank, Austria.info, DM, Tatra Banka alebo Tipos.

Dva typy kvízov

Hashtag.sk momentálne uverejňuje dva typy kvízov – vedomostný a personalizovaný. Pri vedomostnom čitateľ odpovedá na otázky a na záver je vyhodnotený podľa počtu správnych, či nesprávnych odpovedí. Ideálnym príkladom je náš dosiaľ najhranejší kvíz – slepá mapa Slovenska s viac ako 150-tisíc zobrazeniami.

Pri personalizovanom neexistujú nesprávne odpovede. Človek je po vyhodnotení zaradený do kategórie, napríklad ako v kvíze Aký typ hipstera sa v tebe ukrýva.

Tieto dve formy umožňujú kreatívny prístup podľa želaní klienta. Kvíz tak môže byť ladený vtipne a zábavne, ale aj celkom seriózne a vedomostne.

Špecifiká kvízov

  • Vysoký čas strávený na stránke – pri najčítanejších kvízoch býva priemerný čas strávený v článku okolo 3-4 minút.
  • Obľúbený a vyhľadávaný obsah magazínu – 170 kvízov Hashtag.sk dosiahlo takmer 5 miliónov page views, čo vychádza v priemere na takmer 30-tisíc zobrazení na kvíz.
  • Virálny obsah – interaktívny a zábavný obsah, ktorý môžu ľudia medzi sebou zdieľať, či už cez sociálne siete alebo priamo.
  • Fungujú aj naživo – počas leta 2019 sme ich v spolupráci s občianskym združením Rozumbrady preniesli na bratislavskú Magio pláž, kde sa uskutočnili šesť kvízových večerov.

Možnosť prezentácie klienta

Výhodou kvízov je už spomínaná flexibilita – klient môže byť prezentovaný v otázkach, odpovediach, vysvetleniach k odpovediam a takisto vo vyhodnotení kvízu. Zároveň je možné k sprievodným fotografiám pridať vodotlač s logom klienta či použiť obrázky s produktami klienta.

  • Otázky a odpovede: Môžu byť zamerané na konkrétny produkt klienta, históriu značky a podobne.
  • Vysvetlenie odpovedí: Ide o vysvetlenie, prečo bola zadaná odpoveď správna alebo nesprávna. V tomto prípade je možné využiť aj preklik na produkt klienta.
  • Vyhodnotenie kvízu: Klient môže vo vyhodnotení prezentovať konkrétnu službu či produkt, ktorú chce propagovať. Napríklad v prípade kvízu o finančnej gramotnosti sa na základe počtu získaných bodov môže odporučiť, aký typ bankového účtu bude čitateľovi sedieť.
  • Fotografie: Značka klienta môže byť umiestnená formou vodotlače do ilustračných fotografií kvízu. Klient zároveň môže dodať vlastné fotografie.
  • Banner/call-to-action: Klient môže využiť aj banner či inú formu call-to-action na začiatku článku, prípadne po skončení kvízu.

Máte záujem o spoluprácu? Kontaktujte nás na filip.drabek@meleven.sk.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť