Svetoznáma značka spodnej bielizne skrýva viac ako len sexi modelky: Smutné tajomstvo väčšina fanúšikov nepozná

Modelka v červených šatách

Po kúskoch VIctoria's Secret túži snáď každá žena (Foto: Instagram victoriassecret)

#Luxus, čipka a nádherné modelky vyzerajúce akoby na Zem prišli rovno zo samotného neba. Presne toto napadne každému pri názve značky Victoria’s Secret. Asi každá žena túži vlastniť aspoň jeden kúsok sexy zvodnej spodnej bielizne.

Spoločnosť sa okrem iného preslávila každoročnými módnymi prehliadkami s ikonickými anjelmi. Veľkú popularitu si značka zaslúžila aj kvôli tomu, že sa dokázala dokonale prispôsobiť trhu. V roku 2002 predstavila značku PINK, ktorá je zameraná na mladšie ročníky.

Samá sláva a chvála, málokde sa však hovorí o samotných začiatkoch celosvetovo známej módnej legendy. Pozri sa teda spolu s nami na človeka, ktorý tento ligotavý príbeh stvoril.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kardos🦄Anna (@krds.anna),

Jednoduchá myšlienka hodná miliónov

Roy Larson Raymond sa narodil v roku 1947. Odmalička oplýval veľmi vycibreným citom pre podnikanie. Už ako 13-ročný začal zarábať vo vlastnej firme, ktorá sa zaoberala výrobou svadobných oznámení. Na univerzite vyštudoval odvetvie manažmentu a krátko na to sa oženil so svojou snúbenicou Gaye.

V roku 1977 si manželia spoločne založili firmu Victoria’s Secret. Myšlienka skrsla Royovi v hlave po úsmevnej situácii. Bolo mu jednoducho príliš trápne nakupovať spodnú bielizeň pre svoju manželku v obchodnom dome spolu s ostatným oblečením.

Modelka Victoria’s Secret priznala, aké boli jej začiatky: Stále hovorili, že som príliš zaoblená!

Aby tento nápad mohol prosperovať, Roy a Gaye si samozrejme museli zobrať pôžičku v hodnote 80 000 $. Napočudovanie sa im tento vklad vrátil v priebehu prvého roka a to hneď niekoľkonásobne – celkovo totiž zarobili približne pol milióna dolárov.

Osudová chyba, ktorá sa neodpúšťa

Tri roky po otvorení prvého obchodu Victoria’s Secret podnik prosperoval a rozrástol sa na šesť kamenných prevádzok a katalógový predaj. Svojou unikátnosťou upútal aj pozornosť podnikateľa Leslieho Wexnera, ktorý bol celým konceptom jednoducho nadšený.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa @vs_golden_era,

Aj napriek tomu, že Wexner nebol Royovi veľmi sympatický, rozhodol sa prijať jeho návrh, a slávnu značku predal za 1 milión dolárov (aj napriek tomu, že už vtedy bol ročný zisk firmy približne 6 miliónov). Podmienkou však bolo, že vo firme ostane pracovať ako prezident spoločnosti.

Kedysi chalan, dnes krásna žena Valentina Sampaio: Victoria’s Secret má prvú transgender modelku

Z tohto postu sa rozhodol prísť  novými inovatívnymi obchodnými konceptmi, do ktorých investoval kapitál získaný z predaja slávnej značky. Žiadna myšlienka však nedokázala konkurovať jedinečnému nápadu obchodu so spodnou bielizňou.

Predať firmu bolo teda rozhodnutie tak chybné, že naň referoval aj film Sociálna sieť, kde sa uvádza ako príklad, prečo by zakladateľ najslávnejšej sociálnej siete, Mark Zuckerberg, nemal predávať Facebook.

Trpký koniec kreatívneho podnikateľa

Investície postupne prevyšovali zisky a Royov dlh sa stále zväčšoval. Podnikateľ sa dostal do takej krízy, že prišiel o všetok majetok a bol nútený vyhlásiť bankrot. Psychický tlak Roy jednoducho nezvládol a v roku 1993 sa rozhodol ukončiť svoj život skokom zo slávneho mosta Golden Gate. Predpokladá sa, že motívom tohto činu boli práve chybné ekonomické rozhodnutia, kvôli ktorým trpel depresiami.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bella And Kendall (@bellahadidaesthetic),

Baví ťa móda a cheš sa dozvedieť viac? Objav celú jej históriu v tejto obrovskej knihe

Zdroj: Hashtag.sk
Odporúčame