Slováci sú rozcestovaní, väčšina sa tento rok do zahraničia vyberie viackrát: Čo je najväčším lákadlom?

Slováci milujú cestovanie

Slováci milujú cestovanie (Zdroj: Unsplash.com/Simon English)

#Slováci si zvykli na slobodu v cestovaní a plány im nezhatia ani drahšie letenky či dovolenky. Ako ukázal prieskum agentúry STEM/MARK pre cestovnú technologickú spoločnosť Kiwi.com, takmer dve tretiny Slovákov chce tento rok vycestovať do zahraničia aspoň dvakrát, pričom 15% z nich plánuje vycestovať do zahraničia viac ako trikrát.

Slováci sú dokonca druhí v rozcestovanosti spomedzi šiestich krajín, kde sa prieskum realizoval. Kiwi.com, líder v hľadaní najvýhodnejších leteniek na svete, ponúka pre cestovania chtivých najlepšiu letnú brigádu – možnosť stať sa World Travel Hackerom a patriť k dvanástim šťastným dvojiciam, ktoré sa vydajú na nezabudnuteľnú štvortýždňovú cestu s budgetom 10 000 eur.

Z prieskumu vyplýva, že Slováci milujú cestovanie natoľko, že by až 89% opýtaných zvážilo odchod z práce, aby mohli precestovať štyri týždne, ak by dostali rozpočet 10 000 eur aj bez toho, aby vedeli, kam budú cestovať. Presne to im ponúka Kiwi.com vo svojej výzve World Travel Hackers.

Spomedzi krajín ako Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko, Španielsko a Slovensko, kde sa prieskum realizoval, sú Slováci po Španieloch druhým najrozcestovanejším národom a až 69% ich vycestuje do zahraničia viackrát, pričom pre svoje cesty uprednostňujú Európu viac ako susedné krajiny. Viac ako dve tretiny (76%) opýtaných zo Slovenska cestuje najčastejšie za odpočinkom a relaxáciou, už pomenej ich motivuje spoznávanie nových miest a kultúr. Rovnako menej ako iné krajiny vyhľadávajú vzdialené a turisticky nepreplnené destinácie.

Zážitky sú pre Slovákov viac ako cena destinácie

„Slováci sú vášniví cestovatelia, ako ukazujú naše dáta. Pri výbere destinácie sú pre nich rozhodujúcim faktorom cena a kvalita ubytovania (51%), kultúra vrátane histórie, gastronómie, prírody (34%) a neprekáža im ani rušné miesto, ak ich na cestách sprevádza dobrá spoločnosť. Slováci však v porovnaní s inými krajinami takisto cestujú veľa kvôli práci. Naprieč šiestimi krajinami, kde sme prieskum realizovali, sa nám potvrdilo, že ľudia nie sú ochotní vzdať sa cestovania ani kvôli rastúcim cenám a tretina respondentov neplánuje túto sezónu nijako meniť svoje cestovateľské návyky,“ priblížila Daniela Chovancová, hovorkyňa Kiwi.com.

Spoločnosť dáva šancu vášnivými cestovateľským dvojiciam, ktoré si chcú popri cestovaní privyrobiť zdieľaním informácii na sociálnych sieťach. Dvanástim párom z Európy a USA ponúka najlepšiu letnú brigádu s názvom World Travel Hackers. Títo „cestovateľskí hackeri“ strávia mesiac na cestách po svete, na čo dostanú od spoločnosti rozpočet 10 000 eur. Ich úlohou bude nielen plniť rôzne výzvy ale prinášať svoje zážitky fanúšikom na sociálnych sieťach. Čo sa im podarí ušetriť, to si môžu ponechať alebo môžu pokračovať v cestovaní ďalej.

Christophe Wechsler, kreatívny riaditeľ Kiwi.com
Christophe Wechsler, kreatívny riaditeľ Kiwi.com (Zdroj: Kiwi.com)

Výzva World Travel Hackers vyvolala obrovský záujem už minulý rok, kedy prilákala 1200 záujemcov zo 73 krajín. Po náročnom výbere bolo vybraných 7 dvojíc z Rumunska, Českej republiky, Maďarska, Poľska, Spojeného kráľovstva, Grécka aj Slovenska.

Za tisíce eur cestovali aj Slováci

Výherná dvojica zo Slovenska Amin a Nathan precestovali Južnú Ameriku a celý projekt si užili naplno. „Rád vystupujem zo svojej komfortnej zóny, pretože mimo komfortnej zóny nájdete tie najúžasnejšie zážitky a vytvoríte si nezabudnuteľné spomienky. A presne to mi dala výzva World Travel Hackers. Bolo to lepšie, ako som očakával, Amin a ja sme mali cestovať 4 týždne, ale nakoniec sme pokračovali v našej ceste a cestovali sme celkovo 2 mesiace. Ľudia nás dokonca spoznávali z našich videí. Nečakal som, že budú sledovať naše cesty,” hovorí o zážitkoch Nathan.

„Účasť vo výzve World Travel Hackers nám otvorila dvere do južnej Ameriky a priniesla nezabudnuteľné zážitky. Stretli sme fantastických ľudí, videli kus sveta a naučili sa točiť a strihať videá za behu. Pre tohtoročných účastníkov mám dve rady: nebojte sa výziev a tvorte hodnotný obsah,“ odkazuje Amin.

Registrácia do výzvy prebieha do 19. júna a preverí schopnosti budúcich World Travel Hackerov. Podmienkou je po registrácii vytvoriť tri cestopisné príspevky, za ktoré získava každý automaticky poukážky na letenky v hodnote 25 eur a oficiálne sa zaradí do výzvy World Travel Hackers.

A to, že o cestovateľskej letnej brigáde sníva naozaj veľa mladých, ukazujú aktuálne čísla po spustení tohtoročnej výzvy. Už po 24 hodinách od spustenia projektu sa zaregistrovalo niečo cez 2000 záujemcov. „Obrovský záujem uchádzačov hneď po spustení výzvy nás popravde príjemne prekvapil. Tešíme sa, že vďaka väčšej konkurencii mladých cestovateľov bude tohtoročný World Travel Hackers ešte silnejší a lepší,” vyjadril sa Christophe Wechsler, kreatívny riaditeľ Kiwi.com.

Babsy vyspovedala minuloročných finalistov World Travel Hacker výzvy zo Slovenska
Babsy vyspovedala minuloročných finalistov World Travel Hacker výzvy zo Slovenska (Zdroj: Kiwi.com)
Zdroj: hashtag.sk, Tlačová správa
Odporúčame