Chcel by si zarobiť vďaka vlastnému projektu? Patrícia spojila lásku k psíkom a marketing, dnes môže pracovať odkiaľkoľvek

Patrícia založila projekt To je pes

Patrícia vo svojom projekte spojila lásku k psíkom a marketing (Zdroj: Instagram.com/tojepes)

#Patrícia Mrázková sa marketingu venovala dlhšie a absolvovala množstvo kurzov, aby sa v tomto odvetví zlepšila. Hoci mala nápady, nikdy si marketingom nedokázala zarobiť. Vysnívaný projekt, v ktorom by mohla využiť svoju lásku ku psíkom, tak odkladala. Všetko sa však zmenilo po príchode na Digitálnu Univerzitu.

Dnes má Patrícia vlastný projekt To je pes, pracuje v online marketingu, vďaka čomu môže cestovať po svete a pracovať odkiaľkoľvek. V rozhovore Patrícia prezradila, ako ju ovplyvnilo štúdium na Digitálnej Univerzite a tiež to, či bolo náročné rozbehnúť vlastný biznis.


Staň sa expertom na digitálny marketing: Naštartuj svoju budúcnosť v online svete


Prečo si sa rozhodla prihlásiť na Digitálnu Univerzitu?
Digitálnemu marketingu sa venujem už nejaký ten rok. Osobne verím, že keď človeka niečo baví, mal by do toho ísť naplno. Pre mňa to znamená investovať čas i peniaze do kvalitných informácií a vzdelávania. Digitálnu Univerzitu som evidovala, keďže ma ich reklama úspešne zacielila. Páčilo sa mi množstvo aj rôznorodosť informácií, ktoré ponúkala, a hlavne veľmi dobré recenzie. Chcela som ucelený program, ktorý mi pomôže posunúť sa v digitálnom marketingu a robiť moju prácu lepšie – preto som sa zapísala.

Spomínala si, že hoci si absolvovala viacero kurzov so zameraním na marketing, nikdy ti nepomohli zarobiť. Vieš s odstupom času povedať, v čom bol problém a prečo to bolo v prípade DU iné?
Počas DU som začala skladať celý vlastný projekt. Témy išli pekne postupne a pomáhali mi od základov premyslieť celý nápad. V tom to bolo iné. Je super, ak si človek urobí kurz SEO, sociálnych sietí alebo reklám ako v mojom prípade, ale sú to len časti väčšieho puzzle. To puzzle sa začalo skladať až počas DU.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Rebríček 20 najúspešnejších slovenských influencerov: Prvé miesto obhájil obľúbený tréner, do top desiny sa dostal aj nováčik
Prednášky na Digitálnej Univerzite vedú lektori so skúsenosťami z praxe (Zdroj: Digitálna Univerzita)

Hovoríš, že projektom To je pes si si splnila detský sen. Ako a kedy prišiel tento nápad a na čo je projekt zameraný?
Vždy som bola milovníkom zvierat. Psom som sa chcela venovať už v roku 2015, keď som žila v Poľsku – tam vznikli prvé nápady, ktoré dnes pomaly ožívajú. V januári 2021 mi do života prišiel v poradí jedenásty psík, pravdepodobne nechcený vianočný darček. Ella toho u mňa v danom období veľa zmenila. Keď som koncom toho istého roka začala študovať na DU, nemala som ohľadom projektu pochybnosti.

To je pes je zameraný na výchovu psov a ich majiteľov. Pomáham majiteľom pochopiť ich štvornohých kamošov, komunikovať s nimi, vychovávať ich a žiť s nimi čo najharmonickejšie. Učím ich rozdiely medzi naším a psím svetom a ako ich prepojiť. Psa predsa máme vo svojom byte, dome, rodine a je na nás, ako sa nám bude spoločne žiť. Hovorí sa tomu aj tréner psov, ale v skutočnosti je to skôr tréning ľudí (smiech).

Banner Digitálna univerzita

Akú úlohu v tom zohrávalo tvoje štúdium na Digitálnej Univerzite?
Skutočne kľúčovú. Nápad i myšlienka existovali, no nevedela som, kde mám začať. V dnešnom svete nestačí iba založiť Facebook stránku či instagramový profil. DU mala od prvej lekcie veľmi konkrétne a jasné úlohy, ktoré sme mali zapracovať do zvoleného projektu. V prvých mesiacoch som sa preto zamýšľala, aký je cieľ, poslanie či vízia môjho projektu.

Rozobrala som si môj nápad na drobné časti, ktoré neskôr zapadli do ďalších tém. Tvorba webu, nastavovanie kampaní, grafika, jednotlivé sociálne siete – to všetko sme preberali do hĺbky a ja som si tak súbežne s prednáškami mohla projekt premyslieť a nastaviť.

Ako si postupovala pri tvorbe svojho projektu a čo považuješ za kľúčové, aby mohol akýkoľvek projekt fungovať a zarábať?
Odvahu!  A niekedy k odvahe stačí, ak si človek poriadne premyslí, čo chce vlastne robiť. Ľudia majú veľa nápadov, no nemajú odvahu posúvať ich ďalej. Pretože podobne ako ja nevedia, kde začať. Ak máte jasno v tom, ako majú vyzerať prvé kroky, neuspejete jedine vtedy, ak ich neurobíte. S projektom som prešla celú DU a do sveta som s ním išla až po ukončení štúdia.

Mojím prvým krokom bolo otvorenie jarného výcvikového kurzu v Košiciach. Momentálne pripravujem jesenný kurz a projektov mám do budúcna oveľa viac – začnem sa im však venovať, keď nastane vhodný čas.

Bolo časovo náročné takýto projekt rozbehnúť? Koľko času mu dnes venuješ?
Neuvedomovala som si časovú náročnosť, pretože bola súčasťou DU a celého môjho štúdia. K jednotlivým témam som si často dokúpila knihy a neskôr testovala rôzne poznatky. Niektoré úlohy a témy boli jednoduché a mala som ich zvládnuté rýchlo. Ale napríklad vytvorenie webstránky mi trvalo tri dni. Nastaviť základ bolo najťažšie, no čím viac som v projekte mala jasno, tým rýchlejšie všetko išlo. Teraz počas leta som mu venovala menej času, keďže bolo dovolenkové obdobie a mám aj iné práce a projekty.

Stihla si si už nastaviť všetky súčasti projektu už počas štúdia na DU, alebo sa k nemu neustále vraciaš a dolaďuješ ho dennodenne?
Súbežne so štúdium som isté veci nastavila, ale po štúdiu som si všetko začala prechádzať znova. Človek sa predsa vždy niečo nové naučí, dozvie a v neposlednom rade digitálny marketing je živý. Sociálne siete sa neustále vyvíjajú a menia. Už teraz mám zoznam vecí, čo potrebujem vylepšiť a doladiť.

Čomu všetkému okrem svojho projektu sa dnes venuješ?
Okrem trénovania psov pracujem ako social media manažér. Už počas DU som hľadala nových klientov a dnes už mám niekoľko projektov v rôznych odvetviach. Ale sedieť iba za počítačom nie je pre mňa. Preto tiež sprevádzam Slovákov a Čechov po rôznych destináciách pre známu cestovnú kanceláriu, väčšinou v krajinách juhovýchodnej Ázie.

Digitálny marketing mi umožňuje pracovať odkiaľkoľvek zo sveta, čo je pre mňa nesmierne dôležité. Našťastie, aj Ella je dobrodružný psík a sama sa teším, ako sa nám podarí tieto záľuby a práce prepojiť v budúcnosti.

Štúdio Digitálnej Univerzity s vyučujúcim lektorom
Prednášky prebiehajú online (Zdroj: Digitálna Univerzita)

Čo je najčastejším problémom, ktorý s klientmi riešiš, pokiaľ ide o sociálne siete? Dá sa tomu nejako vyhnúť?
Najčastejšie klienti nevedia, čo vlastne chcú na sieťach komunikovať a ako to komunikovať. Tu sa s klientom vraciam k marketingovej stratégii, ktorú som si aj zvolila ako špecializované štúdium. Sociálne siete má veľa firiem iba preto, lebo ich predsa majú všetci. Nepremyslená stratégia na sociálnych sieťach však môže firme aj uškodiť. Preto je dobré zamyslieť sa hneď na začiatku, čo vlastne potrebujem, kde to viem dosiahnuť a akým spôsobom sa k výsledku môžem dopracovať. V tom pomáham klientom na prvých stretnutiach.

Ako ti v tvojej práci pomohla Digitálna Univerzita a ako hodnotíš samotné štúdium?
Štúdium bolo perfektné a už som naň nahovorila dve kamarátky (úsmev). Či už sa človek pohybuje okolo tém digitálneho marketingu, alebo má vlastný biznis, Univerzita) je prínosom. Osobne si cením kvantum informácií, odkazov na užitočné zdroje a tipy na knihy (ktoré nebudem mať šancu prečítať za jeden život).

Každý jeden lektor priniesol neskutočné množstvo skúseností z praxe a záznam mám dnes dostupný, kedykoľvek ho potrebujem. Pre mňa štúdium rozhodne neskončilo a priebežne sa k nemu vraciam. V práci mi tak pomáha prekonávať problémy, inšpiruje ma k novým nápadom a šetrí mi čas a energiu, ktorú by som minula prístupom pokus – omyl.

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame