RECENZIA Vládkyňa zla je vizuálne ohromujúcim filmom s nádhernou Angelinou Jolie: Deťom by ste ho však asi púšťať nemali

Vládkyňa zla 2. Zdroj: CINEMAX

#V roku 2014 sa štúdio Disney rozhodlo priniesť svetu film, ktorého hlavnou postavou bola zlá kráľovná čiernej mágie, známa aj ako Zloriana (či Zloba, záleží od prekladu). Do hlavnej úlohy obsadili Angelinu Jolie, ktorá sa pred kamery postavila po štyroch dlhých rokoch (nerátajúc dabing v Kung Fu Pande). Temný príbeh, na aký nebol divák u Disney dostatočne pripravený, v spojení s magickým vizuálom si divákov podmanil. To sa odrazilo aj na filmových tržbách, ktoré sa zastavili na približne 760 miliónoch dolárov.

Recenzie boli ľahko nad priemerom a štúdio teda odkleplo aj pokračovanie, ktorého sme sa dočkali po piatich rokoch. Ohlasy však v jeho prípade už rozhodne nie sú také nadšené, nehovoriac o tržbách. Oficiálny rozpočet snímky je 180 miliónov dolárov, čo nie je málo. Zatiaľ je film v poriadnej strate, o čom svedčí aj fakt, že Vládkyňa zla 2 sa môže „pochváliť“ najhorším víkendovým openingom pre Disney v roku 2019. Ako teda nakoniec dopadlo pokračovanie?

Vládkyňa zla 2. Zdroj: CINEMAX

Svadba jablkom sváru

Prešlo päť rokov. Kráľovná čiernej mágie žije spokojne a jej krstná dcéra Aurora pomaly dospieva. Nenávisť medzi ľuďmi a kúzelnými bytosťami sa úplne vytratila. Svadba medzi princom Filipom a Aurorou je dôvod k radosti a mnohí dúfajú v spojenectvo. Nečakaný zvrat udalostí a stretnutí s novými mocnými spojencami dostane Auroru a Zlorianu na opačné strany Veľkej vojny, ktorá preverí ich rodinné putá.

KVÍZ Mickey Mouse, Leví kráľ alebo Toy Story? Dokáž, že sa nestratíš v čarovnom svete Disneyho

Na začiatok je nutné povedať, že vyšší rozpočet je na filme vidieť. Omnoho viac príšeriek, veľkolepé scenérie či samotné efekty sú na tej najvyššej úrovni, takže v tomto prípade nemôžeme snímke vôbec nič vyčítať. O to viac však zaostáva hudba Geoffa Zanelliho, ktorý neponúkol ani jeden zapamätateľný motív, čo je veľká škoda.

Vládkyňa zla 2. Zdroj: CINEMAX

Angelina to má stále v sebe

Angelina Jolie opäť potvrdila, že nie je len modelkou a prominentnou osobou, o ktorej súkromie sa bije bulvár. Jej herecký výkon (a krása) bez akýchkoľvek pochýb zatienia všetky ostatné postavy. Zloriana tak stále zostáva temnou postavou so srdcom a jasnými cieľmi. A to je len a len dobre.

Elle Fanning predstavuje všetku nevinnosť sveta, ktorej opakom je postava kráľovnej v podaní Michelle Pfeiffer, ktorá zo scenára vytiahla úplné maximum a stala sa tak ultimátnym záporákom tejto časti.

Ostatné postavy sú však žiaľ nevýrazné (princ Filip) a celkovo je z príbehu až príliš okato cítiť „girl power“. To by však bol ten najmenší problém scenára, na ktorom pracovala trojica Linda Woolverton, Micah Fitzerman-Blue a Noah Harpster. Okrem samotného faktu, že dej je extrémne predvídateľný mi nejde nepozastaviť sa nad prílišným odkazovaním na súčasné spoločenské problémy. Nehovoriac o zobrazovaní istej formy fašistickej ideológie a priamou referenciou na plynové komory.

Vládkyňa zla 2. Zdroj: CINEMAX

Nie všetko sa musí skončiť šťastne

Plusom filmu je nápadito vymyslená záverečná bojová sekvencia. Tá sa natiahla na takmer 30 minút. Vizuálne je úchvatným sledovaním a ponúka niekoľko skvelých momentov, ktoré dokážu zaujať diváka každého veku. Škoda potom samotného uponáhľaného konca filmu. Režisér Joachim Rønning (Kon Tiki či poslední Piráti Karibiku) však očividne robil všetko, čo bolo v jeho silách, o čom svedčí aj to, že štúdio bolo filmom tak nadšené, že posunulo premiéru filmu o niekoľko mesiacov skôr.

VIDEO Disney uvedie ďalší zbytočný remake: Lady a Tramp dostávajú hranú verziu, nechýba ani ikonická špagetová scéna

Vládkyňa zla 2 je snímkou, ktorú bude mať rád každý, koho oslovila aj prvá časť. V tomto prípade je to veľkolepejšie, drahšie a vizuálne takmer dokonalé. Na druhú stranu však film ponúka ploché charaktery postáv, slabý (a často nelogický) dej a záver, ktorý pokojne mohol pri drsnom temnom tóne tohto projektu pokojne vyzerať inak. Jednou vetou – decká to budú milovať, no otázkou je, či by ste im to mali pustiť. Byť na mne, tak poviem že nie.

Dostal si chuť zájsť na niečo do kina? Pozri na program CINEMAX vo svojom meste!