RECENZIA: Vábivá pachuť smrti, okultizmus a psychologická skladačka. Toto všetko ti ponúkne nový horor – Prekliate dedičstvo!

Hereditary/Facebook

#Zabudnite na klasickú šablónu hororov plnú prvoplánových „ľakačiek“ a potokov krvi. Zabudnite tiež na filmy, ako V zajatí démonov, Annabelle či Očista. Do kín prichádza Prekliate dedičstvo (Hereditary), horor, ktorý vám ukáže novú cestu bez tradičných, konvenčných postupov. Pripravte sa, ani zďaleka nepôjde o príjemnú jazdu.

Temnota pohlcujúca po malých kúsočkoch dušu, neidentifikovateľné zlo hrajúce bez akýchkoľvek pravidiel, nekompromisne desivá, dusná a ťažko pochopiteľná atmosféra, ktorá zamáva celým vaším vnútrom. Nezabúdajme ani na nesmierne silný a až extrémne depresívny príbeh. Film Prekliate dedičstvo si vás jednoznačne získa trojkombináciou jemnocitnej psycho drámy, úderného mysteriózneho trileru a tradičnou hororovou ducharinou.

Neutíchajúca pachuť smrti

Už od prvej scény filmu je cítiť zvláštnu pachuť smrti. Tá sa však nevytráca ani po niekoľkých desiatkach minút, čo diváka drží v istom napätí. Prekliate dedičstvo sa nesnaží ľudí vyľakať či nastrašiť, ide skôr o podprahové vsugerovanie deja a situácií tak šikovne, že si ani neuvedomíte, kedy začnete v mysli kričať zdesením. Film nechce prioritne osloviť bežných konzumentov mainstreamových hororov. Je určený pre takých, ktorí chcú plávať v iných vodách, v inom hororovom, povedzme, jazierku. Ide o jasný dôraz na atmosféru než na lacné a prehnane štylizované postupy typu masívna vražda plná samoúčelného násilia. Dôsledná psychologizácia postáv, premyslený dej i každý detail presahujú žáner a zaručia mimoriadny zážitok, akým naposledy ohúrila mrazivo dokonalá Čarodejnica.

Film Hereditary, Foto: Youtube/forumfilmslovakia

Výnimočná vďaka vzhľadu i povahe

Ak chceme hovoriť o postavách, najvýraznejšou, aspoň pre mňa, je postava malej trinásťročnej Charlie (Milly Shapiro). Rodinná anamnéza narušenej psychiky a paranormálnych záľub sa azda najviac vybúrila na nej. Stačí jeden pohľad a viete, že to dievča nie je celkom obyčajné, ba by som povedala dokonca normálne. To sčasti spôsobuje skutočne nezvyčajný a výnimočný zjav mladej herečky Milly Shapiro, ale najmä to robí charakter jej postavy. Charlie je spojením divnosti a zraniteľnosti zároveň. Kto sa podpísal na jej až šialene chorom správaní vám neprezradím, no pri pozornom sledovaní filmu to veľmi rýchlo pochopíte.

Prekliate dedičstvo je do posledného záberu, zvuku, slova dokonale premysleným a vyskladaným puzzle hororom, vyžadujúcim si nielen plné sústredenie sa a sledovanie každého malého detailu, ale aj ich následné vyskladanie do hrôzostrašného celku. Aké sú vaše pocity z tejto snímky? Podeľte sa o ne v komentároch nižšie.