Poznáš tajomstvo športovej značky ASICS? Prekvapí ťa zašifrovaný názov aj chápadlové tenisky

Foto: pixabay.com

#Rozhýbať úplne každého – taký cieľ mala spoločnosť ASICS pri svojom vzniku a drží sa ho doteraz. Zakladateľ hľadal inšpiráciu úplne všade, dokonca aj pri večeri v reštaurácii. Ako teda značka vznikla a čo je pravdou na tom, že kto nenosí ich topánky, nemôže na olympiáde vyhrať?

Známa skratka z ďalekého Japonska

Názov vznikol naozaj dômyselne. ASICS je totiž skratkou latinského výrazu: Anima Sana In Corpore Sano, čo znamená: V zdravom tele zdravý duch. Predchodcom značky bola spoločnosť Onitsuka Tiger, ktorú založil Kihachiro Onitsuka. Najdôležitejším cieľom preňho bolo vzbudiť u mladých ľudí záujem o šport. Známy názov používajú od roku 1977, kedy sa spoločnosť Onitsuka Tiger spojila s JELENK a začala vyrábať športové oblečenie.

Po vzore chobotnice

Onitsuka však nemal veľa skúseností s výrobou obuvi, a preto začal naplno študovať konštrukciu obuvi, pričom nápady čerpal z bežných situácií v každodennom živote. Vraj dokonca pri večeri s priateľmi v reštaurácii skúmal prísavky chobotnice, ktorú práve jedol. V tom momente mu napadla spásonosná myšlienka a našiel inšpiráciu pre svoje nové basketbalové topánky.

Prvá obuv so špeciálnymi podrážkami uzrela svetlo sveta v roku 1951 a okamžite si získala množstvo fanúšikov. Veľmi obľúbené boli aj topánky Tiger Marathon Tabi, ktoré sa pýšili inovatívnymi prvkami, napríklad tým, že bol na ich výrobu použitý vinylon. Jeho prvá bežecká obuv bola zase typická guľatou špičkou.

Bez výskumu by to nešlo

Silnou stránkou spoločnosti je podrobný výskum, na ktorý sa zameriava od úplného začiatku. V roku 1985 založili Inštitút športových vied. Firma spolupracuje s vedcami aj športovcami a využíva inteligentné technológie. S inovatívnymi riešeniami totiž chcú pomáhať profesionálom aj aktívnym ľuďom dosahovať vytúžené ciele.

Tento cieľ sa im darí už celé roky. Prvé úspechy zožala obuv na olympiáde v Tokiu v roku 1964. Ich športové kúsky malo v tom čase na nohách mnoho víťazov. Postupne sa dokonca vytvorila aj fáma, že na olympiáde nemôže vyhrať ten, kto nenosí ASICS. Na trhu so športovou obuvou dnes patrí značka medzi 5 najväčších na svete.

Zdroj: ASICS
Odporúčame