Nemôžete spávať? Pozrite sa na 5 osvedčených trikov, ktoré vám zaručene pomôžu

Wake up of an asleep girl stopping alarm clock on the bed in the morning

#Kvalitný spánok predstavuje jeden z neodmysliteľných bodov, ktoré pomáhajú človeku existovať. Zlý a nedostatočný spánok sa okamžite prejaví nielen na našom psychickom rozpoložení, ale aj fyzicky. Budeme unavení, telo nebude dostatočne oddýchnuté a koniec koncov sa to podpíše i na našej pleti. Nepríjemné kruhy pod očami, začervenané oči, bledá a upadnutá tvár. Skoncujte s týmito problémami raz a navždy. Pozrite sa na 5 zaručených rád, vďaka ktorým budete mať lepší spánok.

1. Popoludní si odpustite kávu, zelený čaj i kolové nápoje

Kofeín, ktorý môžete nájsť v káve ale i v kolových nápojoch účinkuje v ľudskom organizme dlhšie, ako ste si možno doteraz mysleli. Okrem energie, ktorú vám dodá krátko po jeho vypití vás však pripraví o to najpodstatnejšie – schopnosť rýchlo zaspať. Ak si však šálku kávy poobede či podvečer neviete odpustiť, poslúžiť môže i náhrada a to bezkofeínová káva.

2.  Rovnaký čas zaspávania

Pokúste sa ísť do postele a zaspať a tiež sa i zobudiť v približne rovnakom čase. Inak zbytočne riskujete rozhádzanie svojho harmonogramu.

3. Prostredie spánku

Jedným z najdôležitejších bodov kvalitného spánku a zaspávania je i prostredie,v ktorom sa nachádzate. Pokiaľ sa vo svojej spálni necítite dostatočne pohodlne a nepáči sa vám, je najvyšší čas urobiť malú zmenu. Okrem krásneho prostredia môže byť príčinou aj kvalita postele. Na dobrej posteli a matraci sa rozhodne neoplatí šetriť.

https://www.instagram.com/p/BQyT7cZlZXu/?tagged=bedroom

4. Teplota v izbe

Ak patríte k milovníkom tepla, pred spaním si to odpustite. Vždy predtým, ako vleziete pod perinu, si otvorte okno aspoň na 10 minút, aby sa vám prečistil vzduch a uvidíte, že sa vám bude zaspávať oveľa lepšie.

5. Strava

Údené bravčové kolienko, syrová pizza či poriadny dúšok piva? Skoncujte s tým raz a navždy. Neskorá večera vám síce zaženie hlad, ale môže aj negatívne ovplyvniť kvalitu spánku a tiež prirodzené vylučovanie rastového hormónu i melatonínu.

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close