Lenka očarila porotu na Miss, dnes vedie vlastný biznis: Takto sa stala úspešnou!

Lenka Tekeljaková.

Lenka Tekeljaková. Zdroj: Loreen Label

Lenka Tekeljaková patrí medzi známe účastníčky Miss aj napriek tomu, že nikdy netúžila byť modelkou ani ísť na súťaž krásy. Modeling jej však pomohol precestovať svet a nabrať skúsenosti aj kontakty. Lenka vedela, že skôr či neskôr sa vráti na Slovensko a začne robiť niečo tvorivejšie. Dnes sa stále príležitostne venuje modelingu, je influencerkou a zároveň rozbehla úspešný vlastný online biznis, vďaka ktorému si plní sen!

Meno vymyslela roky pred založením biznisu

„Vlastnú značku som túžila mať už dlho, ale chvíľu mi trvalo, kým som sa odhodlala svoj sen zrealizovať,“ opisuje Lenka cestu k vlastnej značke a online obchodu. Logo a názov značky mala vymyslené už dávno a vedela, že sa bude zameriavať na šitie prémiového oblečenia na spanie. „Meno Loreen som počula v seriáli a zapáčilo sa mi. Tak vznikol názov Loreen Sleepwear a dnes už Loreen Label.“

Najviac času na rozbehnutie nápadu Lenke poskytlo obdobie lockdownu. „Išla som na to veľmi pomaly a učila som sa doslova na vlastných chybách. Keď sa na to spätne pozerám, bolo veľmi náročné predstaviť si, čo všetko musíte vyriešiť, kým je finálny produkt a všetko naokolo pripravené na predaj,“ hovorí Lenka.

Jedinečný materiál v lete ochladí a v zime zahreje

Lenka Tekeljaková si po rokoch v módnom biznise dobre uvedomovala, že jej produkty musia byť výnimočné, aby ľudí zaujali. Stavila preto na jedinečný materiál – bambusový úplet, ktorého výroba je šetrná k životnému prostrediu a sám materiál je prírodný a biologicky odbúrateľný.

„Je to materiál vhodný aj na najcitlivejšiu pokožku, je hypoalergénny a antibakteriálny. Je taký jemný, že ho na tele ani necítite, a má rovnaké vlastnosti ako funkčné materiály – v zime hreje, v lete chladí a je vzdušný,“ opisuje Lenka.

Lenka Tekeljaková.
Lenka Tekeljaková. Zdroj: Loreen Label

Dlhá cesta k spokojným zákazníčkam

Za kúskami jednotlivých kolekcií je síce Lenkin nápad, no výsledok je tímová práca, a kým si oblečenie kúpite na stránke, prejde dlhú cestu. „S krajčírkou sme skvele zohrané, takže sme šikovnejšie, než keď sme začínali. Samozrejme, produkt treba nielen ušiť, ale aj nafotiť, urobiť na web grafiku a reklamu a pomedzi to stále riešime aj kúsky, ktoré už predávame. Nechávame si na to minimálne 2-3 mesiace,“ vysvetľuje Lenka. Nové oblečenie pritom vždy sama nosí, aby vedela, ako sedí materiál so strihom a čo treba doladiť. Do predaja sa dostanú len kúsky, s ktorými je celý tím stopercentne spokojný.

Hoci jej značka Loreen začínala najprv s predajom pyžám, postupne sa kolekcie rozrastali. „Mne k srdcu prirástli overaly. Nie sú síce naším nosným výrobkom, ale mne osobne sa veľmi páčia a rada ich nosím.“ Okrem toho si podľa nej mnoho žien zamilovalo butterfly strih šortiek, ktorý lichotí postave.

Zo sociálnych sietí až k e-shopu

Lenkina značka Loreen sa najprv začala rozvíjať na Instagrame, kde prijímali objednávky cez správy, no po čase záujem prekročil únosný limit a prišiel čas založiť e-shop. „Vybrali sme si platformu Shoptet na základe odporúčania a recenzií. Ide o českú firmu, ktorá pôsobí aj na Slovensku, a to je nám veľmi blízke,“ vysvetľuje Lenka.

Vďaka možnostiam, ktoré Shoptet ponúka, si môže e-shop založiť ktokoľvek s dobrým nápadom a jeho nastavenie zvládne každý sám. Navyše mesačné poplatky za jeho prevádzkovanie sa začínajú už na 13 eurách. „Shoptet má príjemné užívateľské rozhranie a aktualizácie fungujú jednoducho a bezchybne. Navyše, všetky funkcie a doplnky sú intuitívne a majú dobre spracovanú nápoveď, a tak sa môžeme venovať tomu, čo je pre nás najpodstatnejšie – vzhľadu a fungovaniu obchodu,“ opisuje Lenka.

Lenka Tekeljaková.
Lenka Tekeljaková. Zdroj: Loreen Label

Deň naplánovaný do poslednej minúty

Viesť vlastný biznis je splnený sen, no treba rátať aj s tým, že niekedy budete potrebovať železné nervy. „Hoci mám pocit, že rátam s každým možným problémom dopredu, ani to niekedy nestačí,“ smeje sa Lenka. Počas dňa teda ako majiteľka rieši výrobu, účtovníctvo, e-shop aj marketing a neraz počas jednej hodiny stihne všetky tieto povinnosti prestriedať. „Nemám rada akútne problémy, pretože deň mám podrobne rozplánovaný a aj malý detail ho dokáže prevrátiť hore nohami. Patria však k podnikaniu a bez nich by to asi bola nuda.“

Zároveň Lenka tvrdí, že vedenie vlastného e-shopu ju naučilo trpezlivosti. „Som ako hurikán – typ človeka, ktorý chce mať všetko hneď. Ale v podnikaní to tak nefunguje a všetko si vyžaduje svoj čas. Každé ráno mám pred sebou naplánovaný 48-hodinový deň, ktorý musím stihnúť za 24 hodín. A tak posúvam svoje hranice.“

Značka rastie každou kolekciou

Aktuálne už Lenka pracuje na novej kolekcii, ktorá prinesie opäť niečo iné. „Nechcem prezrádzať, čo to bude, keďže neviem, ako rýchlo to celé stihneme vytvoriť. Ale pôjde o kúsky, ktoré by nemali chýbať v žiadnom ženskom šatníku.“

Okrem novej kolekcie Loreen čaká aj väčšia automatizácia a presun na medzinárodný trh spolu s redizajnom a rozširovaním tímu. „Chcem využiť všetky príležitosti, ktoré sa mi naskytnú a budú prinášať radosť mne aj mojim zákazníkom,“ uzatvára Lenka.

VIAC O E-SHOPE NA SHOPTETE

Shoptet.
Zdroj: Shoptet

 

Zdroj: PR článok
Odporúčame