Na klasické pukance zabudni: Títo Slováci prinášajú popcorn, aký si ešte nejedol!

Zigmundo.

Zdroj: Zigmundo

#Bývalí spolužiaci z vysokej školy Peter Červeň a Štefan Blaho sa po rokoch v riadiacich pozíciách rozhodli skončiť a venovať sa vlastnému biznisu. Začali vyrábať prémiový popcorn, ktorý svojou chuťou, vôňou a tvarom nemá v našich končinách konkurenciu. Prečítaj si ich príbeh!

Našli dieru na trhu

„Po 20 rokoch v korporátnom prostredí som hľadal svoju vlastnú možnosť uplatnenia. Chcel som, samozrejme, hlavne využiť svoje skúsenosti z budovania firmy a značky aj pre vlastný biznis,“ hovorí na úvod Peter.

Samotný výber produktu, ktorý budú vyrábať, bol výsledkom poctivého skúmania a ochutnávania. Z celého sveta sme si dali poslať vzorky rôznych inovatívnych snackov. Najviac nás zaujal práve popcorn, pri ktorom sme mali klasický WOW efekt. Vedeli sme, že toto je ten správny snack, ktorý chceme vyrábať,“ spomína. Po prieskume trhu zistili, že v našich končinách nemajú konkurenciu, a svojím produktom sa tak rozhodli zaplniť dieru na trhu.

Za výsledkom stoja mesiace driny

Nasledovali mesiace štúdia technológií výroby, návštev výstav či hľadania potenciálnych dodávateľov surovín. Súbežne sa venovali aj skúšaniu prvých receptov. Prvou príchuťou, ktorú sa rozhodli vyrábať, bol slaný karamel. Inšpiráciu našla dvojica medzi najpredávanejšími pukancami vo Veľkej Británii. „Inšpiroval som sa druhom popcornu, ktorí ľudia vo svete poznajú ako Salted Caramel Popcorn. U nás sme tento popcorn s príchuťou slaného karamelu pomenovali ako Original Caramel Popcorn,“ hovorí riaditeľ firmy.

„Vývoj tohto popcornu nám zabral skoro 5 mesiacov. Postupnými krokmi sme sa však nakoniec dopracovali až k vytúženému perfektnému produktu. Počas tohto procesu ochutnávala pukance celá rodina aj kamaráti a výsledok naozaj stojí za to. Okrúhle nadýchané pukance obalené v lahodnom karameli sa doslova rozplývajú na jazyku.

Zigmundo.
Zdroj: Zigmundo

Konzervanty sú pre nich tabu, podporujú slovenských dodávateľov

Peter so Štefanom sa rozhodli svoju firmu postaviť na poctivej ručnej práci a kvalitných surovinách. „Rozhodli sme sa, že pri výrobe karamelu budeme používať pravé kravské maslo, všetky výrobky budú bez lepku, non GMO, bez konzervantov a umelých farbív. Konzervanty sú pre nás úplne tabu.“

Práve výber najlepších surovín im zabezpečuje konkurenčnú výhodu a stanovenie vysokého štandardu. Na trhu sa snažia zamerať aj na špičkových slovenských výrobcov. Typickým prípadom je napríklad čokoládovo-karamelový popcorn, kde máme na popcorne svetovo oceňovanú čokoládu od nášho najslávnejšieho slovenského čokolatiéra,“ dodáva Peter.

Ďalšou raritou pri výrobe popcornu tohto druhu je, že na „vypukanie“ nepoužívajú žiadny olej. „Kukuricu vypukávame výlučne horúcim vzduchom. Používame mushroom kukuricu v tvare guľôčok, a nie butterfly kukuricu, ktorá je napríklad v kinách alebo mikrovlnková. Podľa toho sme prispôsobili aj procesy vo výrobe.“

Základom predaja sa stal e-shop

Okrem samotného produktu si dala dvojica záležať aj na vizuálnej stránke, ktorú zverila do rúk odborníkovi, grafikovi. A to tak v prípade samotných balení, ako aj pri e-shope, ktorý je jedným z hlavných predajných kanálov. „Retail nám počas pandémie v podstate zamrzol, náš e-shop Zigmundo.sk naopak výrazne vyrástol, a preto sme sa naň aj v posledných mesiacoch sústredili najviac,“ opisuje Peter.

Svoj online obchod si založili cez českú platformu Shoptet. Tá ich zaujala svojou jednoduchosťou, širokou škálou funkcií a doplnkov či napojeniami na prepravné a platobné služby. „Podľa môjho názoru je Shoptet naozaj výbornou voľbou pre akýkoľvek začiatok e-shopu. A ak chce mať majiteľ k dispozícii obidve SK + CZ krajiny, tak tam hádam ani už nie je čo riešiť,“ hovorí na margo Shoptetu, ktorý využíva viac ako 27-tisíc e-shoperov. Výsledkom výberu vhodnej šablóny a práce šikovného grafika je prémiovo vyzerajúci online obchod.

Hoci na začiatku dvojica uvažovala aj nad riešením e-shopu na mieru, vo finále boli radi, že doň nešli: „S odstupom času vidím, že by to možno našu firmu úplne zastavilo. Nezvládli by sme finančne množstvo úprav, ktoré za ten čas bolo nevyhnutné uskutočniť. V úvodných fázach je pružnosť a možnosť rôznych zmien pri minimálnych nákladoch absolútne zásadná. Aj ,krabicové‘ riešenia je možné na mieru upraviť s výborným výsledkom.“

Zigmundo.
Zdroj: Freepik

Slovákom chutí klasika

Dnes si môžeš pochutnať napríklad na popcorne s príchuťou jahody, jablka a škorice alebo banánu a čia. Na ich prípravu sa využívajú top suroviny, napríklad lyofilizované ovocie. Samotný proces prípravy novej príchute trvá aj niekoľko mesiacov, aby bola vyšperkovaná do dokonalosti. „Absolútna topka na Slovensku aj v Česku je stále Original Caramel Popcorn – to je stávka na istotu, tvorí približne 1/3 predaja. Nasleduje veľmi úspešná Mliečna Čokoláda 50 % & Karamel Popcorn + Mandľa & Karamel Popcorn. Zakrátko prídeme s popcornom s jemne slaným vyzretým cheddarom, od tohto si tiež veľa sľubujeme,“ prezrádza.

Potreba neustále vyvíjať nové príchute je do veľkej miery podmienená aj záujmom zákazníkov. „Naši zákazníci sú veľmi nároční, máme prémiový handmade produkt a očakávajú neustále niečo nové. Chcú skúšať nové príchute, preto pripravujeme aj zmeny v balení, aby sme boli schopní častejšie tvoriť limitované edície. Z tých vyberieme tie najúspešnejšie a zaradíme ich aj do maloobchodných balení,“ vysvetľuje.

Cesta za hranice

Ambíciou Petra Červeňa a Štefana Blaha bolo od začiatku vyrábať popcorn nielen pre slovenský či český trh, ale aj pre vzdialenejšie krajiny. S týmto plánom v mysli vymýšľali názov a pripravovali dizajn. A naozaj, onedlho budú môcť Zigmundo Popcorn ochutnať aj ľudia v iných európskych štátoch.

„Konkrétne môžem spomenúť Veľkú Britániu, kde začíname predávať v polovici júna tohto roku. Na jeseň by malo pribudnúť aj Dánsko. Určité aktivity začíname aj v Poľsku,“ približuje. Značku, ako aj domény pre e-shopy majú však registrované už aj v ďalších krajinách a čakajú na svoj okamih.

Zdroj: PR článok
Odporúčame