Koronavírus dal stopku cestovateľom: Čo robiť, keď si už za letenku či celý výlet zaplatil?

Zdroj: Photo by VisionPic .net from Pexels

#Ešte pred pár dňami sme si mohli cestovať krížom-krážom, kde sme si len zmysleli. Jediné, čím sme boli limitovaní, bol finančný rozpočet, prázdniny či dovolenka. Zrazu je však všetko inak.

V rámci prevencie nákazy ochorenia COVID-19 sa ruší všetko, čo sa dá – lety, vlaky, autobusy aj celé zájazdy. Aktuálne máme zatvorené aj hranice. Čo však robiť s výletom či letenkou, ktoré si už zaplatil?

O peniaze neprídeš

Aj na Slovensku stúpa počet nakazených koronavírusom. Aby bol počet pacientov čo najmenší, naša vláda sa rozhodla urobiť viacero preventívnych opatrení. Na Slovensku sa pre nariadenie Ústredného krízového štábu zatvorili aj všetky tri letiská. Ak si mal teda zakúpenú letenku, minimálne 2 týždne sa nikam nedostaneš. Našťastie aj ty, ako zákazník, si chránený. Zrušenie všetkých letov sa považuje za mimoriadnu udalosť a ty v prípade kúpy letenky máš dve možnosti:

Vrátenie peňazí za letenku: tie ti vrátia v priebehu 1 až 8 týždňov

Presunutie letu na iný termín: keďže nikto netuší, ako sa bude situácia vyvíjať, bude asi lepšie zvoliť prvú možnosť

Zdroj: Photo by Daria Shevtsova from Pexels

Cestovka by ti mala vyjsť v ústrety

Možno si si nekúpil len lacnú letenku, ale aj ubytovanie či celý zájazd, na ktorý si si šetril nejaký ten piatok. Aj v takomto prípade by ti cestovky mali vyjsť v ústrety. Podľa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií (SACKA) našťastie nemusíš zaplatiť storno poplatok: „V súvislosti s výskytom koronavírusu má zákazník právo odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia storno poplatku len vtedy, ak cestovná kancelária nie je schopná dodržať podmienky vyplývajúce zo zmluvy o zájazde z dôvodu uzatvorenia cieľového miesta kompetentnými orgánmi a zavedenia karantény.“

V takomto prípade by ti cestovná kancelária mala vrátiť 100-percentnú výšku ceny zájazdu, alebo ponúknuť možnosť preložiť zájazd na iný termín.

Ubytovanie môže byť problém

Čo sa týka peňazí za ubytovanie, hotelov či apartmánov je na svete omnoho viac ako leteckých spoločností. Skús priamo kontaktovať prenajímateľa a opýtaj sa, aký je ďalší postup. Ak si si rezervoval ubytovanie cez Booking, pravdepodobne sa ešte bude dať stornovať bez poplatku. Je to bežné a niekedy ho môžeš zrušiť aj 24 hodín pred príchodom. Možnosťou je ešte cestovné poistenie, ktoré by mal mať uzavreté každý cestovateľ. Často pokrýva aj storno ubytovania a peniaze ti vráti priamo poisťovňa. Informuj sa, aké veci ti pokrýva a situáciu skúš vyriešiť.

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame