Čo znamená profilovka s logom My sme les? Slováci sa premenili na národ ochranárov

Foto: unsplash.com

#Možno ste aj vy počas uplynulých dní na Facebooku narazili na to, že vaši známi majú profilovku so zeleným lístkom a modrým srdcom. O čo ide? Znamená to, že podporujú iniciatívu My sme les, ktorá len za posledných 7 dní vzbudila na slovenskom internete mimoriadny ohlas. Pozitívny, aj kritický.

Kampaň My sme les je zameraná proti výrubu stromov. Poukazuje na to, ako nešetrne sa zaobchádza so slovenskými lesmi, špeciálne v Nízkych Tatrách, ale aj ďalších národných parkoch. Stojí za ňou niekoľko enviromentálnych aktivistov, na čele s Erikom Balážom, filmárom a ochranárom. Ten je napríklad autorom úspešného dokumentu Vlčie hory, ktorý sa dostal do distribúcie National Geographic a vysiela sa tak vo viac ako stovke krajín.

V spote k iniciatíve My sme les sa objavuje hlavne herečka Kristína Svarinská, ale aj Zuzana Krónerová, Slávka Halčáková alebo Adela Vinczeová. Na internete zároveň výzvu podporujú ďalšie slovenské osobnosti, napríklad tenistka Dominika Cibulková alebo humorista a herec Juraj Tabaček.

Iniciátori kampane My sme les chcú takýmto spôsobom vytvoriť tlak na politikov. „Politici si všímajú najmä dve veci – peniaze a hlas dostatočne veľkého počtu voličov. Spolu preto vytvoríme silný hlas verejnosti a postavíme sa na stranu prírody. Ako komunita budeme podporovať aktivity ochranárov a realizovať aj vlastné aktivity s cieľom vytvoriť tlak na tých, ktorí rozhodujú o lesoch,“ píše sa na webe My sme les. To sa im darí. Ku kampani sa za týždeň na internete prihlásilo takmer 56-tisíc ľudí a toto číslo neustále rastie.

Práve to, akým spôsobom My sme les zbiera podporu verejnosti, je však podrobené kritike. Niektorí ľudia majú pocit, že zmeniť si profilovku na Facebooku je málo, špeciálne keď ľudia dlhodobo lesy a ochranu prírody ignorujú, prípadne do nich ani nechodia. Čo však iniciatíve nemožno uprieť je to, že na problém úspešne poukázala.

Odporúčame