365.invest chcela osloviť mladých, natívna kampaň jej priniesla 100-tisíc prečítaní (case study)

365.invest.

Zdroj: Freepik

#Investovanie peňazí je v súčasnosti populárnou témou, ktorá dokáže osloviť takmer každú vekovú skupinu. Čo ak chce však klient osloviť prioritne začiatočníkov a mladých ľudí? Práve to bol cieľ 365.invest, ktorá ako jediná správcovská spoločnosť na Slovensku prináša možnosť investovať v online forme a bez potreby založenia produktu v materskej banke.

Výber média, ktoré má blízko k mladým

Aby akákoľvek kampaň mohla byť úspešná, klient si musí v prvom rade vybrať také médium, ktoré dokáže vhodne osloviť publikum s jeho produktom či službou. 365.invest si v spolupráci s agentúrou MDS na svoju natívnu kampaň zvolila Hashtag.sk. „Hľadali sme online kanál, ktorý je blízky našej cieľovej skupine. V tejto kampani to boli prvoinvestori a mladí ľudia. Chceli sme ich inšpirovať a naviesť k samotnému sporeniu prostredníctvom investovania do našich fondov,“ približuje PR špecialistka Martina Štérová z 365.invest.

A prečo vlastne cielenie na mladých ľudí? „Práve to je skupina, ktorá si vďaka včasnému investovaniu dokáže vybudovať reálne atraktívny výnos a využiť tieto financie v čase, keď ich bude skutočne potrebovať,“ dodáva.

365.invest.
Zdroj: Freepik

Jasne určené ciele kampane

Na prípravu kvalitného obsahu potrebujeme od klienta podrobné informácie o cieľoch kampane a posolstve, ktoré chce komunikovať. V tomto prípade to bol rozvoj finančnej gramotnosti a propagácia nového EKO fondu a Blockchain fondu v online priestore. „Chceli sme sa zamerať na veľmi aktuálnu tému investovania – a to jednoduchým a zrozumiteľným jazykom, ktorý by ukázal, že investovanie môže byť riešením pre každého a nemusí byť vôbec zložité,“ vysvetľuje Martina Štérová z 365.invest.

Očakávaním bolo dostať sa bližšie hlavne k začiatočníkom. „Chceli sme ich osloviť práve jazykom blízkym bežným ľuďom s bežnými problémami a priviesť ich k tomu, aby mysleli na svoju budúcnosť. Tá je len v ich rukách. Zároveň sme sa snažili tému investovania poľudštiť a priblížiť tým, ktorých od neho často odrádza strach z neznámeho a nevedomosť spôsobená celoslovenským problémom nízkej finančnej gramotnosti.“

Od nového trendu kryptomien až po dôchodky – natívne články priblížili viacero tém

365.invest plánovala k jednotlivým témam pripraviť aj zaujímavé videá. „V rámci kampane nám o fondoch a svojich skúsenostiach s investovaním porozprávali nielen vybraní influenceri, ktorí majú blízko k našej cieľovke, ale aj zástupcovia spoločnosti. Práve ich vo svete financií považujú za autority a odborníkov. V kampani ukázali, že o peniazoch sa vedia rozprávať na rovinu,“ hovorí Lucia Trčanová z marketingového oddelenia 365.invest. Otázky pripravovali odborníci z 365.invest v kombinácii s redakciou Hashtag.sk tak, aby sa hodili k témam článkov, ktoré redakcia vopred navrhla.

V článkoch a vo videách sme následne vybranej cieľovke priblížili nielen nový FIRE trend, investovanie do kryptomien či ESG, ale čitatelia sa dozvedeli aj to, čo urobili so svojou prvou výplatou známi ľudia. Jedna téma sa však venovala aj dôchodku, na ktorý je lepšie myslieť v predstihu.

Ukážky článkov:

  1. Vzťah mladých ľudí k peniazom sa mení: O tomto trende si zrejme ešte nepočul!
  2. Osobnosti slovenského internetu o peniazoch: Takáto bola ich prvá výplata a na toto ju minuli!
  3. Chceš ísť v päťdesiatke do dôchodku? Zisti, do čoho dať peniaze
  4. Počul si už o ESG investovaní? Môže ti zarobiť na lepšiu budúcnosť
  5. Ako zarobiť na kryptomenách a ďalších prevratných novinkách? Poradíme ti, čo robiť
365.invest.
Zdroj: Freepik

Vzdelávací obsah priniesol takmer 100-tisíc prečítaní

Všetky natívne články boli publikované v priebehu necelého mesiaca od 12. novembra do 10. decembra 2021 na hlavnej pozícii v rámci webu Hashtag.sk s náhľadmi na weboch Topky.sk a Zoznam.sk. Samozrejmosťou bola aj podpora na sociálnych sieťach, či už na Facebooku, alebo Instagrame. Výsledok? Články mali spolu skoro 100-tisíc prečítaní. 

Každé video, ktoré si klient pripravoval vo vlastnej réžii, bolo publikované samostatne aj na Zoznam.tv – web sa zameriava výhradne na videoobsah. Klientovi tento krok priniesol vyše 38-tisíc ďalších videní mimo videí, ktoré boli zakomponované priamo do článkov.

Možno to znie prekvapujúco, ale najlepšie čísla pri natívnom článku aj videu priniesla práve téma, ktorá sa venuje finančnému zabezpečeniu na skorší dôchodok prostredníctvom investovania. Všetky články však výrazne prekročili hranicu 10-tisíc videní, ktoré pri natívnom obsahu garantujeme. „Spolupráca s Hashtag.sk podporila našu kampaň. Priniesla nám hlavne zvýšenie návštevnosti nášho nového webu a povedomia o značke,“ hovorí o splnených cieľoch kampane Lucia Trčanová z 365.invest.

Vyber si na spoluprácu Hashtag.sk

S ohľadom na ciele a požiadavky klienta sa vždy snažíme pripraviť obsah, ktorý má zároveň pre čitateľa pridanú hodnotu. So silným distribučným kanálom a zaujímavými článkami potom dokážeme osloviť a zaujať tisíce čitateľov. Dôkazom toho sú aj čísla kampane pre 365.invest. „So samotnou spoluprácou a kvalitou výstupov sme boli veľmi spokojní. Celková idea, spracovanie tém, presnosť a spoľahlivosť sa niesli celou kampaňou,“ prezradila na záver Lucia Trčanová.

Máte záujem o spoluprácu? Kontaktujte nás na filip.drabek@meleven.sk.

Zdroj: Hashtag.sk
Odporúčame