Ľudia kreslili spamäti ikonické logá: Z niektorých výtvorov pôjdeš do kolien

Ľudia kreslili známe logá podľa svojich spomienok.

Známe logá v podaní bežných ľudí ťa pobavia (Zdroj: Wikimedia Commons/Inexplicable)

#Ľudská pamäť vie byť niekedy zvláštna. Určite dobre poznáš ten pocit, že si počas bežného dňa vieš spomenúť na všetko a vo chvíli, keď to skutočne potrebuješ, máš okno. Možno sa niečo podobné stalo aj niektorým zo 156 ľudí, ktorí mali spamäti nakresliť známe logá, s ktorými sa stretávame pomerne často. Išlo o Američanov a ich úlohou bolo nakresliť logá firiem ako je Ikea, Starbucks alebo Apple.


Autá tak populárne, že ich nestíhali vyrábať: Značka Škoda prekonala vojnu aj krízu, čo o nej ešte netušíš?


Výsledky štúdie, ktorú realizoval Signs však ukazujú, že naša pamäť niekedy úplne zlyhá. Pri kreslení loga Apple napríklad niektorí úplne zabudli na to, že z neho časť chýba. Iní kreslili lístok aj stopku a niekoľko ľudí si dokonca nevedeli spomenúť na to, že originálne logo je sivej farby. Napriek tomu, že ide o jednu z najznámejších značiek, len 20% ľudí dokázalo nakresliť jej logo takmer dokonale. 84% ľudí nezabudlo na odhryznutie, no časť ľudí ho nakreslila na opačnej strane. Niektorí dokonca nakreslili logo s farebnými pruhmi. Teda tak, ako vyzeralo v rokoch 1977 až 1998.

Logo Apple kreslilo viac než 150 Američanov (Zdroj: signs.com)

Ľudia si však poriadne podali aj logo Adidasu. Veril by si tomu, že niekto nakreslil logo ako hnedú topánku? A aj keď sa s touto značkou takmer ikonicky spájajú tri pruhy, 11% ľudí nakreslilo pruhy štyri a viac. Niektorí nakreslili logo s trojlístkom, no medzi pokusmi nájdeš aj zvláštnosti. Len 12% ľudí si pamätalo logo takmer dokonale. Ľudia často zabúdali aj na to, že v logu sa nevyskytuje veľké A, ale všetky písmenká sú malé.

Logo Adidasu má podľa niektorých viac, než 3 pruhy (Zdroj: signs.com)

Poriadne dostal zabrať aj Starbucks, ktoré logo si podľa prieskumu pamätajú ľudia najhoršie. Kávu od tejto značky obľubujú mnohí, no logo si nevedela v mysli predstaviť pravdepodobne drvivá väčšina ľudí. Len 6% sa priblížilo k dokonalosti, no 31% ľudí nakreslilo staré logo, kde je prítomný aj názov značky. Až 45% ľudí zabudlo na korunu na hlave morskej víly a niektorí dokonca nakreslili ako logo šálku s parou a nápisom. Nuž, ani 18 miliónov predaných káv denne pravdepodobne nezaručuje, že si ľudia vaše logo budú dokonale pamätať.

Ľudia si logo Starbucksu veľmi nepamätajú (Zdroj: signs.com)

Ikea patrila tiež medzi značky, na ktorých logá si v Signs posvietili. Podľa kresieb si niektorí vôbec značku nespájajú s modrou a žltou. Ľudia si tiež pamätajú aj staré, červené logo a preto niekedy používali pri kreslení túto farbu. Napriek tomu sa pravde blížilo asi 30% ľudí. Najčastejšie sa zabúdalo na to, že všetky písmená v názve sú veľké a 41% ľudí tiež nakreslilo pozadie loga ako oválne.

Logo Ikei kreslili ľudia taktiež podľa svojej pamäti (Zdroj: signs.com)

Na všetky výtvory od ľudí sa môžeš pozrieť na stránke Signs.

Zdroj: hashtag.sk, signs.com
Odporúčame