#Ľudská pamäť vie byť niekedy zvláštna. Určite dobre poznáš ten pocit, že si počas bežného dňa vieš spomenúť na všetko a vo chvíli, keď to skutočne potrebuješ, máš okno. Možno sa niečo podobné stalo aj niektorým zo 156 ľudí, ktorí mali spamäti nakresliť známe logá, s ktorými sa stretávame pomerne často. Išlo o Američanov a ich úlohou bolo nakresliť logá firiem ako je Ikea, Starbucks alebo Apple.
Výsledky štúdie, ktorú realizoval Signs však ukazujú, že naša pamäť niekedy úplne zlyhá. Pri kreslení loga Apple napríklad niektorí úplne zabudli na to, že z neho časť chýba. Iní kreslili lístok aj stopku a niekoľko ľudí si dokonca nevedeli spomenúť na to, že originálne logo je sivej farby. Napriek tomu, že ide o jednu z najznámejších značiek, len 20% ľudí dokázalo nakresliť jej logo takmer dokonale. 84% ľudí nezabudlo na odhryznutie, no časť ľudí ho nakreslila na opačnej strane. Niektorí dokonca nakreslili logo s farebnými pruhmi. Teda tak, ako vyzeralo v rokoch 1977 až 1998.
Ľudia si však poriadne podali aj logo Adidasu. Veril by si tomu, že niekto nakreslil logo ako hnedú topánku? A aj keď sa s touto značkou takmer ikonicky spájajú tri pruhy, 11% ľudí nakreslilo pruhy štyri a viac. Niektorí nakreslili logo s trojlístkom, no medzi pokusmi nájdeš aj zvláštnosti. Len 12% ľudí si pamätalo logo takmer dokonale. Ľudia často zabúdali aj na to, že v logu sa nevyskytuje veľké A, ale všetky písmenká sú malé.
Poriadne dostal zabrať aj Starbucks, ktoré logo si podľa prieskumu pamätajú ľudia najhoršie. Kávu od tejto značky obľubujú mnohí, no logo si nevedela v mysli predstaviť pravdepodobne drvivá väčšina ľudí. Len 6% sa priblížilo k dokonalosti, no 31% ľudí nakreslilo staré logo, kde je prítomný aj názov značky. Až 45% ľudí zabudlo na korunu na hlave morskej víly a niektorí dokonca nakreslili ako logo šálku s parou a nápisom. Nuž, ani 18 miliónov predaných káv denne pravdepodobne nezaručuje, že si ľudia vaše logo budú dokonale pamätať.
Ikea patrila tiež medzi značky, na ktorých logá si v Signs posvietili. Podľa kresieb si niektorí vôbec značku nespájajú s modrou a žltou. Ľudia si tiež pamätajú aj staré, červené logo a preto niekedy používali pri kreslení túto farbu. Napriek tomu sa pravde blížilo asi 30% ľudí. Najčastejšie sa zabúdalo na to, že všetky písmená v názve sú veľké a 41% ľudí tiež nakreslilo pozadie loga ako oválne.
Na všetky výtvory od ľudí sa môžeš pozrieť na stránke Signs.
Zdieľať na