Svetové značky sa menia na udržateľnejšiu módu: Zara spúšťa novú službu, ktorá pripomína second-hand

Zara spúšťa novú službu, ktorá pripomína second-hand (Zdroj:Unsplash.com/Highlight ID)

#Mnohí z nás sa stále častejšie snažia o väčšiu udržateľnosť. Či už ide o oblečenie, potraviny, drogériu a podobné veci. Týmto trendom sa inšpirovalo viacero značiek, ktoré sa snažia o využívanie udržateľnejších materiálov pri výrobe svojich produktov. V niektorých krajinách zavádzajú veľké značky veľké zmeny vo svojom predaji. Poď sa pozrieť, aký módny reťazec znižuje uhlíkovú stopu.

Zaru asi poznáme všetci. Viacerým sa spája s lepšou kvalitou oblečenia, kozmetikou a dokonca aj s bytovými doplnkami. Práve tento obchodný reťazec sa pritom rozhodol 3. novembra v Anglicku spustiť novú službu v ich predaji. Pôjde o recykláciu oblečenia, ktorá prinesie pohodlie pre zákazníkov. Veď aj tebe sa niekedy stalo, že sa ti niečo poškodilo a nevyreklamovali ti to alebo nevrátili. Teraz to Briti nebudú musieť riešiť tým, že vyhodia kus oblečenia alebo si ho pôjdu opraviť niekam inam. Zara im dá možnosť si veci opraviť priamo tam alebo ich darovať online, ak sa vám niečo už nepáči. Informuje o tom aj portál Theguardian.com. 

Táto služba bude na ich webovej stránke a aj v ich aplikácií. Nebude to vôbec ťažké. Predajca odfotí tovar s podrobnými informáciami, ktoré ti ponúkne samotná Zara. Po dohode o predaji sa predajcovi zobrazia údaje o kupujúcom, aby mohol odoslať tovar. Platba bude prebiehať cez systém Stripe.

Ak sa ti už kúsok nepáči, alebo z toho nepotrebuješ zisk, svoje nechcené oblečenie môžeš darovať aj do košov, ktoré Zara ponúka od roku 2016 v Európe. Aj tu príde, ale inovácia. Ak sa ti nechce ísť do predajne, po novom si môžeš požiadať aj o vyzdvihnutie z domu.

Zara nie je prvým predajcom, ktorý sa rozhodol o zníženie uhlíkovej stopy. S novinkami prišiel aj Marks & Spencer, ktorý opätovne predáva detské oblečenie alebo John Lewis, ktorý ti ponúkne zľavový kupón, keď prinesieš späť ich päť položiek. Prvotným cieľom nie je zisk, ale snaha o väčšiu udžateľnosť. Fast fashion je v dnešnej dobe tým najhorším faktorom. Uvidíme, možno Zara po skúsenostiach so second-handom v Británii, sa dostane raz aj na slovenský trh.


Chceš byť nonstop v obraze?

Zdroj: hashtag.sk, theguardian.com
Odporúčame