Herný newsfilter: Xbox v septembri vydá doposiaľ najväčšiu hru, aká bola kedy vytvorená

Astronaut

Obsahom takto komplexnú hru ako Starfield si ešte nevidel (Zdroj: Bethesda)

#Microsoft ukázal, čo všetko sa pripravujú jeho herné štúdiá. Dočkali sme sa aj nových ohlásení, no najväčší záujem si získal už neraz odložený Starfield. Všetky trailery nájdeš v tomto zozname. Zahanbiť sa nenechal ani Ubisoft, ktorý sľubuje koncoročné vydanie hry Avatar: Frontiers of Pandora a navnaďuje na nový Star Wars Outlaws.

Hra s nekonečnými možnosťami

Počas takmer hodinovej šou Starfield Direct nám tvorcovia očakávanej akčnej hry Starfield predstavili jej priam nekonečné možnosti. Podľa Todda Howarda, vedúceho tímu vývojárov, bude novinka obsahovať „viac ako 1 000 svetov“. Podľa očakávaní ide o procedurálne generované svety.

Hra bude obsahovať aj úplne nový animačný systém. Nemá chýbať ani možnosť hrať z pohľadu z tretej alebo prvej osoby. Oboznámili sme sa s režimom tvorby postavy, ako aj s novým systémom charakterových vlastností, ktoré ovplyvnia napredovanie kampaňou.

Podobne ako vo väčšine titulov z dielne Bethesda, aj tu môžeš na riešenie misií použiť rôzne alternatívy. Vyskúšaš diplomatický spôsob založený na dialógoch, prípadne máš možnosť nepriateľov zneškodniť na štýl tajného agenta či proste rozpútať prestrelku a preniesť sa tak do sveta Call of Duty.

Starfield so septembrovým vydaním pre počítače a konzoly Xbox Series X/S v sebe skrýva okrem iného vesmírne cestovanie, boje, nakupovanie či upravovanie vesmírnych plavidiel a enormné množstvo ďalšieho obsahu. Vrelo odporúčame si skutočne pozrieť celú šou. Takú komplexnú hru ešte vážne nikto iný nevytvoril.

Natískajú sa tu preto aj obavy týkajúce sa bugov a rôznych technických problémov. V tejto súvislosti šéf Xbox Game Studios Matt Booty vyhlásil, že hra bude mať najmenej chýb zo všetkých titulov vydaných pod hlavičkou značky Bethesda.

Na konzolách bude bežať len pri 30 fps (obrázkoch za sekundu), čo by niektorých hráčov mohlo odradiť. Páni z kanálu DigitalFoundry, ktorí sa venujú technickým analýzam, však vôbec nie sú prekvapení. Dokonca aj hráči so špičkovými počítačovými zostavami len horko-ťažko budú siahať k 60 fps v každom jednom momente.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Trendová a nadčasová estetika starých peňazí: Dojem luxusu vytvoríš týmito jednoduchými trikmi

Nový Star Wars, Assassin, Prince či Avatar

Francúzsky Ubisoft sa počas svojej hernej prezentácie zameral na ukážky hrania svojich očakávaných titulov. Vrelo odporúčame pozrieť si krátke video k hre Star Wars Outlaws, ktorá má byť uvedená v priebehu budúceho roka. V novinke totiž nebudeme hrať za Jedi či inú vo svojej podstate silnú postavu. Tentokrát bude v hlavnej role vystupovať priekupníčka či obchodníčka s nečistými praktikami Kay Vess.

V decembri príde akčné fantasy Avatar: Frontiers of Pandora, ktoré na prvý pohľad môže pripomínať sériu Far Cry. Tvorcovia však sľubujú ďaleko viac zábavy a možností. Zásadnou novinkou má byť príbeh, ktorý umožní hlavnej postave z druhu Na’vi ovládať aj ľudské zbrane. Tak ako vo filmoch, aj v tomto prípade pôjde o boj medzi votrelcami, modernou korporáciou a miestnou faunou a flórou.

Vo svetle reflektorov zažiaril aj Prince of Persia: The Lost Crown a Assassin’s Creed Mirage. V oboch prípadoch sa môžeme podľa prvých dojmov tešiť na kvalitné tituly. Všetko nasvedčuje tomu, že Ubisoft prehodnotil svoje priority a uprednostnil kvalitu pred kvantitou. Dúfame, že im to vydrží ešte poriadne dlho.

Prečo vývoj hier trvá tak dlho?

Veľké a technicky ukážkové hry stoja desiatky miliónov eur a s tým súvisí aj ich náročný vývoj. Spomínaný Matt Booty povedal, že hráči si musia uvedomiť, že väčšina takýchto veľkých titulov sa bude tvoriť aj pol desaťročia. Týka sa to predovšetkým prípadov, keď štúdio pracuje na úplne novej značke bez možnosti využiť prácu z predošlých dielov.

V prípade pokračovaní preto nemusíme na ďalšie diely čakať päť a viac rokov. Z toho dôvodu japonský Capcom pomerne často vydáva prerábky svojich starších hier. Nemusí vtedy investovať množstvo času do kreatívneho procesu, stačí len dôkladne prekopať technickú stránku pôvodnej hry.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Herný newsfilter: Prečo sa zniesla kritika na realisticky pôsobiacu strieľačku a čo vo svete hier robí Netflix?

Microsoft už pred rokmi oznámil vývoj mnohých titulov, no často šlo práve o úplne nové projekty. Napríklad, tentoraz ukázali Clockwork Revolution s pôsobivou grafikou či mechanikami. Pripomenuli aj Fable, ktorý ale ani aktuálne nedostal dátum vydania.

Pri súčasnom množstve herných vydavateľstiev a štúdií je však obsahu neúrekom. Nejeden hráč má určite medzi odloženými hrami aj tituly spred pandemických čias. Naozaj sa nie je kam ponáhľať.

V skratke na záver

  • Sony naďalej obhajuje nevydávanie svojich hier rovno aj do predplatnej služby PlayStation Plus.
  • Dead Island 2 dostane dve príbehové rozšírenia.
  • Microsoft podpísal zmluvu so štúdiom People Can Fly, ktoré má preň vytvoriť novú hru.
  • Americký sudca súhlasil, že dočasne zablokuje akvizíciu Activision spoločnosti Microsoft.
  • Humorom nabitú akčnú strieľačku High on Life čoskoro rozšíri hororovo ladený dodatok High on Knife.
  • Diablo 4 zarobilo za päť dní viac ako 666 miliónov dolárov, tvrdí Blizzard.
  • Embracer Group bude zatvárať niektoré štúdia a chystá sa zrušiť aj herné projekty.

Sleduj náš TikTok

Zdroj: hashtag.sk, videogameschronicle.com, eurogamer.net
Odporúčame