Herný newsfilter: Prečo sa zniesla kritika na realisticky pôsobiacu strieľačku a čo vo svete hier robí Netflix?

policajt strieľa zo zbrane

Realisticky pôsobiaca hra Unrecord vyvoláva nadšenie aj obavy (Zdroj: GettyImages)

#Komplikácie s kvalitou hier z dielne Microsoftu pokračujú. Americký gigant sa ich však snaží prekryť zrejme čoskoro schválenou akvizíciou. Zároveň sa schyľuje k finalizácii ďalšieho veľkého obchodu v hernom svete prichádzajúceho z Ázie. Z Európy sa zasa pripomína francúzske štúdio s príliš realistickou hrou Unrecord. Ak chceš vedieť viac, čítaj ďalej!

Netflix mieri do herného sveta

Joseph Staten, ktorý pracoval na nejednej hre zo série Halo a podieľal sa aj na finalizácii najnovšieho Halo Infinite, odišiel z Microsoftu. Na prekvapenie mnohých začal novú kariéru v štúdiu Netflix Games. Tu bude zastávať pozíciu kreatívneho riaditeľa v projekte, z ktorého má vzísť kvalitná vysokorozpočtová hra.

Áno, Netflix sa čoraz aktívnejšie snaží presadiť na poli herného priemyslu a aktuálne siaha už aj po známych menách. Pred takmer dvoma rokmi kúpil štúdio Night School Studio, ktoré 12. júla vydá ponurú adventúru Oxenfree II: Lost Signals. Nepríde však na Xbox, čo môžeme vnímať aj ako začiatok silného konkurenčného boja s Microsoftom a jeho predplatným Game Pass.

Súčasných tvorcov Halo opustil aj ďalší vysokopostavený manažér Frank O’Connor, ktorý na značke pracoval už od roku 2004. Okrem spomínaných dvoch mien zaznamenalo štúdio 343 Industries viacero ďalších odchodov. Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že súčasné Halo Infinite bude mať svetlú „nekonečnú“ budúcnosť tak, ako tvrdí názov hry.

Technické zlyhanie Microsoftu

Po vypršaní ročnej exkluzivity sa akčné Ghostwire: Tokyo dostalo aj na svoju domovskú platformu. Na prekvapenie mnohých však hra beží na nových Xboxoch ešte horšie než prvotne na piatej PlayStation. Analytik z Digital Foundry povedal, že je to naozaj zvláštna situácia, keďže štúdio stojace za hrou patrí Microsoftu.

Uvádza nižšie rozlíšenie, horšiu kvalitu odleskov či tieňov a tiež menej obrázkov za sekundu (fps), čo spôsobuje horší pocit z plynulosti hry. Zrejme ani rok nestačil na to, aby sa tvorcom podarilo hru vyladiť. Pamätajme na to pri očakávanom upírskom Redfall, kde Microsoft neskôr po vydaní sľubuje režim 60 fps.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Herný newsfilter: Čo nevidieť sa možno dozvieme viac o hernom agentovi 007

Nahnevané vtáky čaká nový domov

Po správach z konca minulého týždňa japonská Sega potvrdila, že plánuje odkúpenie fínskeho vývojárskeho štúdia Rovio Entertainment stojaceho za hrami Angry Birds. Hodnota obchodu dosahuje 706 miliónov eur.

Akvizícia má byť považovaná za „priateľské prevzatie“. Sega totiž uvádza, že predstavenstvo spoločnosti Rovio súhlasilo s ponukou a vyjadrilo jej podporu. Obchod má byť uzavretý do septembra 2023. Sega chce rozšíriť svoju ponuku hier aj na mobilné zariadenia a zároveň tvrdí, že Rovio chce expandovať aj na ďalšie herné platformy.

Pre porovnanie, americké herné vydavateľstvo Take-Two ohlásilo minulý rok prevzatie spoločnosti Zynga, známej najmä vďaka hrám na Facebooku, za úctyhodných 12,7 miliárd dolárov. V najbližších rokoch sa zrejme dozvieme, komu sa lepšie podarí presadiť na trhu s mobilnými hrami.

Ako naživo

Dvojminútový trailer k pripravovanej akčnej hre Unrecord, ktorú vyvíja francúzske nezávislé štúdio Drama, ukazuje policajta, ktorý vchádza do opustenej budovy a zapája sa do prestreliek s mnohými zločincami. V priebehu menej než 24 hodín video získalo desiatky miliónov videní.

Nadšenie z vysokej miery detailov vystriedala kritika. Populárny Twitch streamer Trainwreckstv vyjadril znepokojenie a povedal: „Takáto úroveň realizmu vo videohrách by mala byť v strieľačkách výrazne obmedzená pre každého, kto nedosiahol určitý vek.“

Môžem len a len súhlasiť. Hra na prvý dojem zaujme technickým spracovaním, no zároveň prináša veľa otázok o možnostiach jej zneužitia na rôzne účely. Neskúsený divák by ľahko prepadol pocitu, že ide o reálne zábery z policajnej akcie. Pri množstve videí, ktoré sa objavujú z vojnového prostredia, sa môžeme dožiť momentu, keď už nebude jasné, čo je skutočnosť a čo počítačovo vytvorená simulácia.

Sleduj náš TikTok

Zdroj: hashtag.sk, videogameschronicle.com, twitter.com
Odporúčame