Top 3 tipy k efektívnejším sociálnym sieťam

laptop a ruky

Zdroj: pexels/picjumbo.com

#Pre niekoho môžu slúžiť na propagáciu produktov jeho firmy, niekto chce byť populárny, aby zväčšil svoj dosah a získal ponuky na platené spolupráce. Nech už je váš cieľ akýkoľvek, tieto tipy zamerané na marketing v oblasti sociálnych sietí vám určite pomôžu.

Marketing a sociálne siete

Instagram, Facebook, TikTok – v dnešnej dobe ťažko nájdete niekoho, kto nemá profil aspoň na jednej z týchto sietí. Niektorí ľudia ich však považujú za jeden z najväčších problémov dnešnej generácie. Avšak z hľadiska online marketingu sú dokonalou príležitosťou na oslovenie zákazníkov.

Vedeli ste, že…

… podľa prieskumu ľudia v roku 2022 trávia priemerne 2 hodiny a 27 minút denne na sociálnych sieťach?

So vzdelaním to pôjde ľahšie

Za efektívnym využitím potenciálu sociálnych sietí sa skrýva viac ako založenie účtu a náhodné pridávanie príspevkov. So správnymi vedomosťami to, ale môžete hravo zvládnuť. Kde tieto vedomosti získate?

Digitálna Univerzita organizuje 6. ročník polročného kurzu zameraného na online marketing. Okrem využívania sociálnych sietí sa tu dozviete množstvo informácií o tom, ako rozpoznať, vytvoriť a najmä ovplyvniť dopyt po vašich produktoch a službách. V tomto článku vám dáme 3 tipy pre vaše sociálne siete. Ak budete chcieť viac, prihláste sa na Digitálnu Univerzitu.

muž pri počítači
Zdroj: Digitálna Univerzita

Tip 1 – Venujte pozornosť hudbe

Ak používate TikTok alebo sledujete reels videá na Instagrame či Facebooku, určite to neuniklo vašej pozornosti. Často sa stáva, že pár dní až týždňov počujete tú istú pesničku zo všetkých strán. Potom príde bod zlomu, jej popularita klesne a nahradí ju iná skladba.

Tento jav nie je náhodný. Príspevky, z ktorých aplikácie vyskladajú používateľovi jeho newsfeed, sú vyberané na základe zložitých algoritmov. Ich cieľom je spomedzi množstva videí, obrázkov a statusov nájsť tie najpopulárnejšie a šíriť ich ďalej. Zameriavajú sa pritom na rôzne vlastnosti príspevkov, vrátane hudby. Ak vo videu použijete pesničku, ktorá je populárna, máte väčšiu šancu na úspech.

Skvelým pomocníkom pri výbere hudby je aj playlist Instagram Reels – Top Trending 2022. Ak sa chcete dozvedieť viac o využívaní algoritmov sociálnych sietí vo svoj prospech, polročný kurz od Digitálnej Univerzity je výbornou voľbou.

Tip 2 – Nebojte sa recyklovať

Základom úspechu na sociálnych sieťach je aj pravidelná aktivita. Príprava kvalitného obsahu si však vyžaduje čas. To môže byť problém najmä vtedy, ak sociálne siete nie sú vašou primárnou prácou.

V takom prípade je dobré siahnuť po kvalitnom príspevku z histórie na opakované použitie. Môžete ho pridať na inú sociálnu sieť, ale pokojne aj na tú istú. Ak vám recyklácia obsahu nepripadá ako dobrý nápad, zamyslite sa nad týmito troma bodmi:

    • Bežný používateľ vidí denne obrovské množstvo obsahu. Aká je šanca, že si bude pamätať vaše video spred mesiaca?
    • Pokiaľ tvoríte kvalitný obsah, nie je dôvod, prečo ho neukázať s odstupom času znovu.
    • Do vašej komunity prichádzajú noví ľudia. Z ich hľadiska je recyklovaný príspevok nový a možno sa cez nich dostane k ďalšej skupine potenciálnych followerov či zákazníkov.
žena za laptopom
Zdroj: Pexels/Yan Krukov

Tip 3 – Nálepky s odkazmi v LinkedIn príspevkoch

LinkedIn je v porovnaní s inými sieťami menej populárny, ale z hľadiska networkingu rozhodne dominuje. Ako sa dozviete v kurze na Digitálnej Univerzite, networking je dôležitou súčasťou marketingu.

V LinkedIn príspevkoch dlho chýbala možnosť pridávania funkčných odkazov na webové lokality. Po novom je možné na obrázky a videá pridávať „link stickers“ – niečo ako nálepky, ktoré vás po kliknutí presmerujú na určenú webovú lokalitu. Príspevky s touto formou linkov môžete vytvárať iba v mobilnej aplikácii, ale fungovať budú aj pre používateľov desktopovej verzie LinkedIn.

Poďte na Digitálnu Univerzitu

Ak vás tieto tipy zaujali a chcete sa o online marketingu dozvedieť viac, Digitálna Univerzita vám ponúka dve možnosti:

  • Polročný kurz – 32 expertov z oblasti digitálneho marketingu vám odovzdá svoje vedomosti a skúsenosti počas 16 prednášok. Nasleduje práca na projekte z praxe, pri ktorej vám bude mentor dávať feedback k vašej práci na zadaniach. Po záverečnej skúške získate certifikát.
  • MBA štúdium – chcete plnohodnotný titul MBA s diplomom od Varšavskej Univerzity Manažmentu? Po dvoch semestroch štúdia, počas ktorých sa do sveta online marketingu ponoríte oveľa hlbšie a po úspešnom obhájení záverečnej práce, bude diplom s titulom váš.

Zaujal vás polročný kurz, ktorý zvládnete aj popri práci a iných povinnostiach? Registrujte sa do 30. septembra a od 1. októbra začnite rozvíjať svoje vedomosti v oblasti online marketingu.

Zdroj: Tlačová správa/Digitálna Univerzita
Odporúčame