RECENZIA Oficiálne najhoršia Marvelovka: Novinka Madame Web je zlá po všetkých stránkach

Madame Web

Recenzia filmu Madame Web (Zdroj: Sony Pictures)

#Veľmi by sme si priali napísať, že sme tento titulok nafúkli kvôli kliknutiam, avšak žiaľ nič také sa nestalo. Na začiatok je určite potrebné napísať, že tento film sa netýka Marvel Cinematic Universe, ale ide o súčasť projektov od Sony, medzi ktoré môžeme zaradiť napríklad Venoma alebo Morbiusa. Film Madame Web do našich slovenských kín dorazil 15. februára.

Už z prvotných ukážok sa táto snímka javila minimálne zvláštne. Po svetovej premiére k nám dorazili recenzie, ktoré hovorili o naozajstnej filmovej katastrofe, ale my sme si samozrejme v redakcii nedali povedať a museli sme sa ísť presvedčiť do kina na vlastné oči. Ako tento film dopadol podľa nášho názoru?

Snímka Madame Web v hlavnej úlohe s Dakotou Johnson (známou najmä vďaka filmovej sérii 50 Shades) opisuje pomerne klasické zrodenie novej superhrdinky. Napriek tomu, že toto pomaly rozrastajúce sa univerzum okolo pavúčieho hrdinu Spider-Mana v sebe skrýva nespočetné množstvo úžasných postáv a skvelých príbehov, akoby každý ďalší počin pôsobí horšie, než ten predošlý.

Veľký potenciál, slabý výsledok

Všetko to začalo prvým filmom Venom z roku 2018, ktorý bol naozaj obstojný. O jeho pokračovaní už by sme mohli polemizovať, pričom neskôr taký Morbius už bol naozaj veľmi slabým odvarom toho, čo mohol byť. Madame Web je žiaľ ďalším sklamaním, ktoré absolútne nevyužilo svoj obrovský potenciál a po ukážkach by sme daný trailer mohli v podstate označiť aj za zavádzajúci.

Príbeh nás totiž spočiatku podľa všetkého pripravoval nielen na superhrdinku Madame Web, ale aj ďalšie tri pavúčie ženy, ktoré sa v pomerne solídnych kostýmoch predstavili práve v tom spomínanom traileri. Avšak nič viac, ako tieto dané zábery už vo filme prakticky neboli. A asi to ani nemôže byť brané ako spoiler, nakoľko týmto tvorcovia doslova vystavali úplne iné očakávania od filmu, než sme skutočne mohli vidieť na striebornom plátne. Ak to teda čakať vďaka nám nebudeš, minimálne sa vyhneš sklamaniu.

RECENZIA Vydarený záver roka: Druhá séria animovaného Marvel seriálu What If...? bola výborná
Madame Web
Celeste O’Connor ako Mattie Franklin/Spider-Woman (Zdroj: Sony Pictures)

Nezaujímavý dej

Všetky tri pavúčie superhrdinky totiž v čase príbehu sú ešte len mladučké študentky bez akýchkoľvek schopností. Cassie Webb/Madame Web sa ich snaží zachrániť pred záporákom menom Ezekiel Sims, ktorý síce v komiksoch mohol pôsobiť zaujímavo… Avšak vo filme tomu tak rozhodne nebolo.

Celý dej sa nesie v duchu neustále opakovaného objavovania Cassiených schopností, pričom všetky súvislosti sú zbytočne prezentované dokola a dokola, až to diváka začne vyslovene otravovať. Očakávania nejakej výraznej akcie v rámci súbojov medzi pavúčimi hrdinami môžeš úplne opustiť. Takmer celá akcia sa totiž nesie v duchu neustáleho utekania. Útek v metre, útek v aute, útek v sanitke, útek v budove… A to záverečné vyvrcholenie toho všetkého pôsobí fádne a nemá v sebe skutočne akúkoľvek silu.

Madame Web
Štvorica hlavných predstaviteliek (Zdroj: Sony Pictures)

Najnudnejší záporák celého Marvelu

Spomínaný záporák Ezekiel Sims dostal z nepochopiteľných dôvodov oblek, ktorým sa ho tvorcovia očividne snažili priblížiť práve samotnému Spider-Manovi. Jeho pozadie je nudné, táto postava sa absolútne nijak za celý film nevyvíja a všetko čo povie na kameru pôsobí ako to najnudnejšie klišé, aké si len vieš predstaviť. To vo výsledku s občas naozaj smiešnymi efektami pôsobí veľmi trápne a je to rozhodne najviac odfláknutý záporák, akého sme kedy v Marvel filme dostali.

Po celý čas rozpráva o tom, ako naše pavúčie hrdinky ohrozujú čo vybudoval a musí sa ich zbaviť… A to je vlastne všetko čo o ňom vieme. Divák prakticky netuší čo Ezekiel vybudoval, ako prišiel ku svojmu (asi) veľkému majetku, jednoducho ide o naozaj slabú postavu, ktorá ani omylom nepôsobí hrozivo.

Madame Web
Záporák filmu Ezekiel Sims (Zdroj: Sony Pictures)

Radi by sme tie všetky negatíva zakončili niečím pozitívnym, avšak hľadáme márne. Ako takú čerešničku na torte si do toho predstav mizerne napísané dialógy, miestami naozaj hrozné herecké výkony a veľmi (ale naozaj veľmi) otravnú Dakotu Johnson, ktorá sa síce snaží, ale to je tak všetko. Nepomohol k tomu ani Adam Scott, ktorý si zahral Bena Parkera, notoricky známeho Spider-Manovho strýka.