RECENZIA Vydarený záver roka: Druhá séria animovaného Marvel seriálu What If…? bola výborná

Seriál What if

Seriál What If...? je poctivé komiksové dielo (Zdroj: Disney Plus)

#Keď v lete roku 2021 dorazila na Disney Plus prvá séria tohto seriálu, fanúšikom Marvelu doslova padla sánka. Projekt What If…? bol totiž prvým oficiálnym animovaným seriálom v rámci Marvel Cinematic Universe. Po jeho úspechu bolo viac než jasné, že sa dočkáme aj pokračovania.

To k nám dorazilo v závere roka 2023, pričom od 22. decembra vychádzala nová časť tejto 9-dielnej série každý deň. Šlo teda o veľmi pekný darček na sviatky. Všetkým fanúšikom to záver roka rozhodne spríjemnilo, pretože aj druhá séria bola opäť veľmi vydarená. My sme si tento seriál samozrejme nemohli nechať ujsť, a tak sa s tebou radi podelíme aj o naše dojmy prostredníctvom tejto recenzie!

Alternatívne príbehy postáv

Podkladom pre What If…? bolo otvorenie multiverza, na ktoré sme všetci po Endgame túžobne čakali. Otvorili sa nám tak nielen možnosti nových verzií už známych príbehov, ale takisto aj úplne nové dejové línie. Presne to naplno využil aj práve tento seriál, ktorý nám ponúkol alternatívne príbehy našich známych postáv alebo presne nové dianie, ktoré nás dokázalo prekvapiť.

Jednou zo zmieňovaných noviniek bola napríklad aj úplne nová superhrdinka menom Kahhori. Ide o mladú indiánsku ženu, ktorá sa tajomným portálom vytvoreným Tesseractom dostala do novej dimenzie, v ktorej získala svoje superschopnosti. Jej epizóda bola naozaj veľmi dobrá a ukázala nám o čosi dobrodružnejšiu stranu Marvelu, než na aké sme doposiaľ boli zvyknutí.

Avšak práve vďaka otvorenému multiverzu môžu teraz tvorcovia vytvárať prakticky čokoľvek a jediné hranice, ktoré my ako fanúšikovia požadujeme, sú tie, aby boli postavy dobre napísané a mali dobré príbehy. To je v skratke asi všetko a druhej sérii What If…? sa to (možno s výnimkou slabej prvej epizódy s Nebulou) podarilo splniť!

RECENZIA Najnovší Marvel seriál je absolútne skvelý: Fenomenálny Loki sa stal symbolom nádeje
Marvel
Príbeh Kahhori sa veľmi vydaril (Zdroj: Disney Plus)

Komiksová lahôdka

Po vizuálnej stránke sa môžeš znovu tešiť na naozaj parádne scény spracované vo veľmi peknej animácii. Nejde totiž o podobu klasických rozprávok, ale zase ani zbytočného 3D animovania. Vizuálna stránka sa z nášho pohľadu prelína s filmovým spracovaním Marvelu so silným vplyvom klasických komiksov.

Celé to pritom dohromady hrá farbami a v sprievode všemožných výbuchov, lúčov, mágie a ďalších superschopností ide o naozaj krásne dielo. Dokonca až tak, že v niektorých ohľadoch to možno predbehlo aj vydarenú prvú sériu.

Marvel
V seriáli sa objavilo naozaj množstvo známych postáv (Zdroj: Disney Plus)

Opäť kvalitný Marvel

Do sledovania tohto seriálu sme vstúpili s nemalým očakávaním a treba podotknúť, že nám ho tvorcovia s prehľadom splnili. Ak očakávaš rovnakú schému následnosti ako z prvej série, nebude to úplne tak. Pôsobí to síce prekvapivo, ale nemenej kvalitne. Finále je preto v podstate až do úplne posledného momentu zahalené rúškom tajomstva. A keď to celé vypuklo, dostavila sa nám nefalšovaná fanúšikovská radosť.

Táto druhá séria nám predstavila celý rad známych postáv, pričom niektorí herci si svoje charaktery nadabovali, iní naopak nie… Ale veľmi nás potešilo, že sme sa opäť mali možnosť „stretnúť sa“ Elizabeth Olsen ako Scarlet Witch. Pritom sme ju vlastne nevideli ani nepočuli od filmu Dr. Strange in the Multiverse of Madness z mája 2022.

Elizabeth však nebola jedinou, pretože sa vrátila aj Hayley Atwell ako Peggy Carter (ktorá je v podstate čímsi ako hlavnou postavou celej série), objavil sa aj Sam Rockwell ako Iron-Manov záporák Justin Hammer, Laurence Fishburne ako Bill Foster, Sebastian Stan ako Bucky Barnes, Chris Hemsworth ako Thor, Benedict Cumberbatch ako Dr. Strange, Jeff Goldblum ako Grandmaster, Jon Favreau ako Happy Hogan alebo aj Samuel L. Jackson ako Nick Furry.