RECENZIA Dlhoočakávaná premiéra filmu Venom je za nami: Ľudia na konci tlieskali!

#Komiksovka Venom sa stala pre mnohých synonymom čakania a jesene. Napríklad my sme o nej prvý raz písali už vo februári. Zatiaľ čo mnohí sa nevedeli dočkať na novinku, ktorá vznikla pod taktovkou Marvelu, iní boli voči tomuto filmu skeptickí. Ak chceš vedieť, či sa ti oplatí na to ísť do kina, prečítaj si náš ortieľ.

Mimochodom, určite nás followuj na Instagrame kde sme ako @hashtag.sk, pretože práve k tomuto filmu sme mali až 2 súťaže. Jedna bola o lístky na slávnostnú premiéru do kina, kedy ste si ty aj tvoj kamoš mohli užiť film oveľa skôr, ako všetci ostatní. Druhá súťaž, ktorá ešte stále prebieha, lákala ľudí na balíček filmových cien. Okrem trička či fľaše je v hre aj limitovaná edícia komiksu Venom. Ale teraz už pekne k filmu…

Nikdy som nepatrila k nadšencom komiksov ani komiksových hrdinov. Jednoducho mám iba rada dobré filmy a po sklamaniach v posledných snímkach, ktoré sa objavili v kinách, som tajne dúfala, že Venom bude stáť za to. Aj preto je táto recenzia pomerne nezaujatá.

Kiná lákali na pútavý popis, v ktorom stálo, že Tom Hardy sa predstaví ako jeden z najznámejších komiksových antihrdinov od Marvelu. Keď sa novinár Eddie Brock stane hostiteľom nebezpečného mimozemského symbionta, stáva sa z neho jedna z najväčších hrozieb pre ľudstvo, no najmä pre neho samého. Žánrovo to radili k akčnému sci-fi trileru, čo sa poriadne sekli.

Úvod bol vydarený. Divákovi ozrejmil postavy, situáciu a strhol ho do deja. Avšak každý, kto nepozná samotný príbeh Venoma, mohol predpokladať, čo sa stane. Hlavný hrdina Eddie Brock, ktorého stvárnil fantastický Tom Hardy, je v podstate troska. S jeho postavou a mierne arogantným správaním sa zrejme iba málokto z divákov dokáže stotožniť. Aj na základe toho bola len otázka času, kedy sa z neho stane krvilačné monštrum. Tento predpoklad ale nie úplne vyšiel. Namiesto strachu, ktorý mal spoločne s Venomom vzbudiť, sa podobal na záchrancu a dobráka s veľkým apetítom.

Venom nebol nebezpečný ani plný hnevu.  Aj samotný dialóg medzi mimozemským symbiontom a novinárom bol natoľko bravúrny, že dokázal pobaviť počas slávnostnej premiéry takmer 500 ľudí. Vzťah, ktorý sa medzi nimi vytvoril, dokázal obmäkčiť. Zrejme toto bol bod, keď sa film zmenil na vtipnú a užívania si hodnú snímku.

Už tu sa objavuje prvá odlišnosť od oficiálnych informácií, že pôjde o hrozbu nielen pre ľudstvo ale aj pre Eddieho Brocka. Výkon Riza Ahmeda bol podľa mňa slabý a až príliš upnutý. Škoda, že jeho postava nebola viac rozvinutá a nebezpečnejšia. Rovnako aj postava Michelle Williams sa miestami javila tak, že je iba do počtu. Koniec-koncov to aj mnoho scén, ktoré nepriniesli nič nové a jedinečnejšie oproti iným filmom.

Dej bol ale i napriek tomu rýchly a nenudil. Ak by sme to mali zhrnúť z pohľadu zvládnutia jednotlivých hereckých výkonov, tak Tom Hardy v symbióze s Venomom vynikajú nadpriemerne nad všetkými ostatnými. Žiadnu temnosť či krvilačnosť nečakajte. Naopak, ide o vcelku „milý“ príbeh, ktorý vás bude takmer dve hodiny baviť a častokrát sa pristihnete pri tom, ako fandíte Venomovi

Škoda troška nevyužitého potenciálu 3D verzie filmu. V sále IMAX som mala pocit, že obsahoval množstvo perfektných scén, ktoré sa dali vďaka 3D vychytať a doviedli by film takpovediac k dokonalosti. Tvorcovia túto možnosť nevyužili, s výnimkou jedinej scény. Zároveň to je ale jediné výrazný mínus, ktorý by som filmu pripísala.

Aj keď sa film stretol medzi svetovými kritikmi skôr s negatívnym ohlasom, zdá sa, že Slovákom sa páčil. Film ohúril divákov natoľko, že v závere začali tlieskať. Oukej, nie všetci, ale pokus o aplauz bol. Ako milovník filmov, ktoré ma pobavia, dávam Venomovi 4 z 5 hashtagov. Myslím si, že režisér Ruben Fleischer natočil film s vtipným dejom, ktorý rozhodne zaujme, avšak neviem, či to bol jeho hlavný zámer.

PS: Nechceme predbiehať a je to čisto iba špekulácia, ale po záverečných titulkách sa objavila krátka pasáž s filmom, ktorá vyvolávala dojem, že chcete vedieť, čo bude ďalej. Naozaj zostane Venom láskavý votrelec z vesmíru? Ktovie, možno sa dočkáme aj pokračovania

Dostali ste chuť zájsť na niečo do kina? Pozrite na program CINEMAXU vo vašom meste!