Jaroslav založil Digitálnu Univerzitu, ktorú skončíš za pol roka: Žiadne vstávanie, nemusíš vyjsť ani z domu!

Jaroslav Vojtechovský založil úspešnú Digitálnu Univerzitu

Jaroslav Vojtechovský, zakladateľ Digitálnej Univerzity (Zdroj: Archív J.V.)

#Jaroslava Vojtechovského pozná každý nadšenec marketingu na Slovensku. Hoci sa po skončení vysokej školy niekoľko rokov pohyboval v IT priemysle, pri práci na projekte s hrami pre Facebook mal na starosti ako manažér aj marketing. Virálna sila sociálnych sietí zoslabla a rástla potreba nájsť marketingový nástroj, ktorý by účinne zvyšoval predaj.

Jaroslav tak začal skúmať témy ako PPC kampane, e-mail marketing alebo podpora predaja. Tieto témy ho natoľko zaujali, že sa nimi zaoberal aj vo svojej doktorandskej práci. Neskôr začal pracovať ako pedagóg na Fakulte managementu a založil aj Digitálnu Univerzitu, na ktorej vychováva nových marketérov. To všetko sme rozobrali aj v našom rozhovore.

Čo je podľa teba v tejto oblasti najdôležitejšou predispozíciou na to, aby bol človek úspešný? Existuje v tejto sfére niečo ako talent?

Oblasť marketingu je veľmi široká. Sú pracovné pozície, na ktoré sú potrebné skôr kreatívne zdatnosti a sú pozície, kde sa uplatní skôr analytický typ. Najdôležitejšou predispozíciou je však chuť a schopnosť učiť sa nové veci. Nakoľko sa svet digitálneho marketingu veľmi rýchlo mení, prichádzajú nové trendy, zmeny v nástrojoch a podobne.

Určite sleduješ všetky aktuálne trendy zo sveta marketingu. Čo sa počas rokov najviac zmenilo a čo je aktuálne najväčším trendom?

Otázka trendov je otázna. Môžeme to pozorovať na Clubhouse. Bol to veľký trend, všetci chceli na túto vlnu rýchlo naskočiť, ale rýchlo táto vlna aj poklesla. Potom tu máme trendy, ktoré by sme nemohli nazvať novinkami, lebo už o nich hovoríme posledné roky, ale ich váha stále rastie a má význam sa im venovať. Medzi tieto kľúčové veci v marketingu patrí napríklad autenticita, personalizácia, automatizácia a tak ďalej.

Je na prácu v tejto sfére potrebná vysoká škola, alebo sa dokáže človek vypracovať na dobrého marketéra aj vďaka samovzdelávaniu popri práci?

Je veľa známych mien v marketingovom svete, ktoré nemajú vysokú školu, preto úspech v tomto obore nie je závislý na tom, čo sme vyštudovali, ale skôr na tom, ako na sebe pracujeme.

Ukážka z prednášky Práve minimum pre marketéra v rámci Digitálnej Univerzity. (Zdroj: Digitálna Univerzita)

Akí sú Slováci marketéri? Držíme krok so svetom, alebo máme ešte medzery, na ktorých je dobré popracovať?

Slováci sú vynaliezaví, kreatívni, sledujú trendy. Väčšinou, čo nás brzdí, je malý trh, malé rozpočty, nedôvera klientov/zadávateľov v inovatívne nápady, a často aj malá odvahu experimentovať a ísť do odvážnejších riešení.

Pracuješ aj ako pedagóg na Fakulte managementu. Akí študenti prichádzajú na prednášky? Čo ich zaujíma najviac?

Za posledné roky som zaviedol viacero voliteľných predmetov v oblasti online marketingu. Rovnako som sa spolupodieľal na novom študijnom programe. Študentov láka príležitosť naučiť sa marketingové nástroje. Mnohí chcú rozbehnúť si svoj biznis alebo nájsť si prácu v tomto kreatívnom a modernom segmente.

Založil si aj úspešnú Digitálnu Univerzitu. Čo ťa k tomu priviedlo? 

Pred 10 rokmi som založil Digital Marketing Club s cieľom vytvoriť na vysokej škole priestor pre študentov, aby sa mohli rozvíjať prácou na reálnych projektoch a získavať tak skúsenosti, ktoré im pomôžu v kariére. Nakoľko dopyt na trhu práce po marketéroch rastie rýchlejšie ako vychovávame nových marketérov, videl som príležitosť priniesť na trh komplexný kurz, ktorý za pol roka pripraví každého na prácu marketéra, pokiaľ je ochotný intenzívne na sebe pracovať.

Kto všetko sa môže prihlásiť a ako prebieha štúdium? 

Prihlásiť sa môže ktokoľvek, nerobíme výber, ale nie každý skončí štúdium, nakoľko štúdium je intenzívne a treba si naň vyhradiť dostatok času. Najčastejšie sa k nám hlásia ľudia, ktorí si chcú nájsť novú prácu v tomto obore, tiež podnikatelia, ktorí sa chcú naučiť robiť lepšie marketing a zvýšiť svoje tržby, a tiež máme veľa marketérov, ktorí si chcú rozšíriť rozhľad o viaceré témy.

Polročné štúdium začína 2. októbra a skladá sa zo 16 celodenných prednášok, praktických zadaní a práce na projekte s mentorom. Prednášky si študenti môžu pozerať v sobotu formou live streamu alebo kedykoľvek zo záznamu v e-learningu. Po každej prednáške musia následne vypracovať praktické zadanie, ktoré overí ich nové schopnosti. Po absolvovaní všetkých prednášok si následne študent vyberie 1 z 9 špecializácii a mesiac pracuje na vlastnom reálnom projekte pod vedením mentora. Následne absolvuje teoretický záverečný test a získaj Certifikát o úspešnom absolvovaní štúdia.

MBA štúdium začína rovnako 2. októbra a je rozdelené na zimný semester, ktorý tvorí naše polročné certifikované štúdium a letný semester, ktorý obsahuje praktické manažérske workshopy. Účasť na manažérskych je povinná, pretože ide o intenzívnu prácu v malých skupinách. Počas letného semestra si študenti môžu vybrať z viac ako 230 voliteľných predmetov. Počas tohto semestra pracujú s mentorom na svojej záverečnej práci, ktorá je predovšetkým zameraná na prax. Po teoretickej záverečnej skúške a obhajobe práce získa študent MBA titul z digitálneho marketingu.

V rámci Digitálnej Univerzity sa môžeš stretnúť aj so špičkovými lektormi. (Zdroj: Digitálna Univerzita)

Čím je špeciálny MBA titul, čo znamená a prečo je dobré ho mať? 

MBA titul je medzinárodne uznávaný po celom svete. Spoločnosti dávajú v posledných rokoch prednosť kandidátom s týmto titulom, pretože vedia, že štúdium je zamerané na praktické schopnosti a analýzu reálnych case studies, firiem a aktuálnej situácie na trhu.

Tento titul predstavuje výhodu a skvelú príležitosť predovšetkým pre pracujúcich a skúsených ľudí, ktorí už majú rozbehnutú kariéru a radi by sa posunuli o level vyššie, no nemajú čas ísť naspäť na vysokú na 3 roky a hľadajú kvalitné a hodnotné vzdelávanie. Po absolvovaní získajú kompletný prehľad v online marketingu, získajú aj praktické schopnosti potrebné na tvorbu marketingovej stratégie a zároveň sa naučia ako motivovať a pracovať so svojím tímom tak, aby úspešne dosiahli svoje ciele.

Čo všetko ste sa snažili obsiahnuť v prednáškach? Ktoré z nich sú u študentov najobľúbenejšie?

V rámci 16 celodenných prednášok prinášame 30 najdôležitejších tém z online marketingu. Myslím si, že náš absolvent má reálne dobrý základ, na ktorom môže ďalej stavať. Medzi najobľúbenejšie patria napríklad budovanie brandu, marketingová stratégia, content marketing a sociálne siete.

Na Digitálnej Univerzite prednášajú aj známi lektori. Aká je spolupráca s nimi a podľa čoho si ich vyberáš?

Polovica lektorov sú známe osobnosti marketingového sveta, druhú polovicu tvoria experti, ktorí síce nie sú známi, ale vďaka svojim skúsenostiam tiež patria medzi obľúbených. Za 10 rokov vzdelávania sme pozývali prednášať množstvo marketérov a mali sme možnosť si overiť ich lektorské zručnosti. Vďaka tomu sme mohli po rokoch vybrať tých najlepších, ktorí teraz budú aj teraz prednášať na 5. ročníku Digitálnej Univerzity.

Lektor Pavol Minár počas livestreamu zo štúdia (Zdroj: Digitálna Univerzita)

V čom sa polročný kurz líši od klasických online kurzov?

Pomer cena, kvalita a kvantita je neporovnateľná. Za 690e ponúkame 130 hodín vzdelávania s top spíkrami a osobným mentoringom. Navyše, naši študenti musia svoje nové schopnosti dokázať aj na praktických zadaniach a projekte s mentorom.

Musíte spolu s tímom niečo v rámci Digitálnej Univerzity meniť každý rok, spolu s tým ako sa menia trendy?

Každý rok sa snažíme meniť a zlepšovať. Posledný rok nás pandémia prinútila vytvoriť kvalitný e-learning pre pohodlné online vzdelávanie, aby študenti mohli celé štúdium plnohodnotne absolvovať bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú. Tento rok prinášame novinku v podobe MBA štúdia, na čo sme veľmi hrdí. MBA titul z digitálneho marketingu poskytujeme ako prví na Slovensku. V budúcnosti máme na pláne zorganizovať súťaž Zamestnávateľ roka v marketingu.

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame