Jaroslav založil Digitálnu Univerzitu, ktorú skončíš za pol roka: Žiadne vstávanie, nemusíš vyjsť ani z domu!
Jaroslav Vojtechovský, zakladateľ Digitálnej Univerzity (Zdroj: Archív J.V.)
#Jaroslava Vojtechovského pozná každý nadšenec marketingu na Slovensku. Hoci sa po skončení vysokej školy niekoľko rokov pohyboval v IT priemysle, pri práci na projekte s hrami pre Facebook mal na starosti ako manažér aj marketing. Virálna sila sociálnych sietí zoslabla a rástla potreba nájsť marketingový nástroj, ktorý by účinne zvyšoval predaj.
Jaroslav tak začal skúmať témy ako PPC kampane, e-mail marketing alebo podpora predaja. Tieto témy ho natoľko zaujali, že sa nimi zaoberal aj vo svojej doktorandskej práci. Neskôr začal pracovať ako pedagóg na Fakulte managementu a založil aj Digitálnu Univerzitu, na ktorej vychováva nových marketérov. To všetko sme rozobrali aj v našom rozhovore.
Čo je podľa teba v tejto oblasti najdôležitejšou predispozíciou na to, aby bol človek úspešný? Existuje v tejto sfére niečo ako talent?
Oblasť marketingu je veľmi široká. Sú pracovné pozície, na ktoré sú potrebné skôr kreatívne zdatnosti a sú pozície, kde sa uplatní skôr analytický typ. Najdôležitejšou predispozíciou je však chuť a schopnosť učiť sa nové veci. Nakoľko sa svet digitálneho marketingu veľmi rýchlo mení, prichádzajú nové trendy, zmeny v nástrojoch a podobne.
Určite sleduješ všetky aktuálne trendy zo sveta marketingu. Čo sa počas rokov najviac zmenilo a čo je aktuálne najväčším trendom?
Otázka trendov je otázna. Môžeme to pozorovať na Clubhouse. Bol to veľký trend, všetci chceli na túto vlnu rýchlo naskočiť, ale rýchlo táto vlna aj poklesla. Potom tu máme trendy, ktoré by sme nemohli nazvať novinkami, lebo už o nich hovoríme posledné roky, ale ich váha stále rastie a má význam sa im venovať. Medzi tieto kľúčové veci v marketingu patrí napríklad autenticita, personalizácia, automatizácia a tak ďalej.
Je na prácu v tejto sfére potrebná vysoká škola, alebo sa dokáže človek vypracovať na dobrého marketéra aj vďaka samovzdelávaniu popri práci?
Je veľa známych mien v marketingovom svete, ktoré nemajú vysokú školu, preto úspech v tomto obore nie je závislý na tom, čo sme vyštudovali, ale skôr na tom, ako na sebe pracujeme.
Akí sú Slováci marketéri? Držíme krok so svetom, alebo máme ešte medzery, na ktorých je dobré popracovať?
Slováci sú vynaliezaví, kreatívni, sledujú trendy. Väčšinou, čo nás brzdí, je malý trh, malé rozpočty, nedôvera klientov/zadávateľov v inovatívne nápady, a často aj malá odvahu experimentovať a ísť do odvážnejších riešení.
Pracuješ aj ako pedagóg na Fakulte managementu. Akí študenti prichádzajú na prednášky? Čo ich zaujíma najviac?
Za posledné roky som zaviedol viacero voliteľných predmetov v oblasti online marketingu. Rovnako som sa spolupodieľal na novom študijnom programe. Študentov láka príležitosť naučiť sa marketingové nástroje. Mnohí chcú rozbehnúť si svoj biznis alebo nájsť si prácu v tomto kreatívnom a modernom segmente.
Založil si aj úspešnú Digitálnu Univerzitu. Čo ťa k tomu priviedlo?
Pred 10 rokmi som založil Digital Marketing Club s cieľom vytvoriť na vysokej škole priestor pre študentov, aby sa mohli rozvíjať prácou na reálnych projektoch a získavať tak skúsenosti, ktoré im pomôžu v kariére. Nakoľko dopyt na trhu práce po marketéroch rastie rýchlejšie ako vychovávame nových marketérov, videl som príležitosť priniesť na trh komplexný kurz, ktorý za pol roka pripraví každého na prácu marketéra, pokiaľ je ochotný intenzívne na sebe pracovať.
Zdieľať na
Zdieľaní