Instagram opäť rozširuje kontrolu citlivého obsahu: Najnovšie si môžeš zablokovať reklamy na chudnutie

ženské brucho obviazané metrom

Pokiaľ si pri reklamách na chudnutie mal nepríjemný pocit, že musíš schudnúť aj ty, teraz ich môžeš pokojne zablokovať (Zdroj: Pexels/Karolina Grabowska)

#Sociálne siete sa posledné roky stávajú čoraz viac miestom pre každého. Jedným z cieľov, o ktoré sa sociálne siete usilujú, je aj zabrániť tomu, aby sa ich užívateľom nezobrazovali príspevky vedúce k nezdravému porovnávaniu.

Ešte v júni Instagram aktualizoval možnosť kontroly citlivého obsahu. Najnovšie si môžeš zablokovať aj reklamy zamerané na chudnutie.


Veľké zmeny na Instagrame: Príspevky sa už nebudú zobrazovať ako predtým!


Kontrola obsahu sa opäť rozširuje

Ešte počas minulého leta Instagram spustil funkciu, ktorá užívateľom umožňovala kontrolovať množstvo citlivého obsahu zobrazovaného v explore. Predvolenou možnosťou je štandardné množstvo a užívateľ si môže vybrať, či chce citlivého obsahu vidieť menej, alebo viac. Možnosť vidieť viac je však dostupná len plnoletým používateľom.

V júni tohto roku sa táto funkcia rozšírila. Teraz sa už týka všetkých oblastí, v rámci ktorých Instagram odporúča obsah. Okrem explore tak kontrola citlivého obsahu platí tiež pre reels, odporúčané účty, vyhľadávanie, či odporúčané príspevky v rámci feedu.

Aktuálne pribudla aj možnosť vyfiltrovať z feedu reklamy, ktoré sa týkajú chudnutia a kontroly váhy. K podobnému kroku v minulosti pristúpil napríklad aj TikTok, ktorý obmedzil reklamy zamerané na kontrolu váhy už v roku 2020.

Neutrálne vnímanie tela

Ako uvádza CNBC, nie je zrejmé, či Instagram pri tomto rozhodnutí nasledoval práve TikTok, alebo ho ovplyvnila petícia. Tú spustila influencerka Katie Budenberg, propagujúca neutrálne vnímanie tela. V petícii, ktorá začala už minulý rok, žiadala Instagram, aby do kontroly citlivého obsahu zahrnuli aj reklamy týkajúce sa chudnutia.

„Pre niekoho môžu byť tieto reklamy neškodné a môžu ich bez problémov odignorovať, no pre niekoho predstavujú potenciálny spúšťač a môžu byť nebezpečné,“ uvádza sa v popise petície.

Petíciu svojim podpisom podporilo vyše 30 000 ľudí, a ani nie rok potom, čo bola spustená, Instagram naozaj prišiel s možnosťou obmedziť reklamy týkajúce sa váhy. Nie je síce priamo súčasťou kontroly citlivého obsahu, no nastaviť sa dá medzi témami reklám. Katie Budenberg zdieľala túto informáciu so svojimi sledovateľmi v príspevku, v ktorom uvádza aj postup, ako množstvo reklám zameriavajúcich sa na váhu znížiť.

„Neviem, či je to vďaka nám, alebo Instagram konečne prišiel k rozumu, ale čo je najdôležitejšie – môžeme si nastaviť, aby sme nevideli reklamy na tému chudnutia!“ uviedla v popise.

Ak teda nechceš vidieť reklamy na túto, pre mnohých citlivú tému, v nastaveniach si nájdi reklamy, následne prejdi na témy reklám a vyhľadaj „Body weight control“. Potom už len vyber možnosť „vidieť menej“. Takýmto spôsobom môžeš obmedziť reklamy aj na iné témy, ktoré ti môžu byť nepríjemné, alebo ich z akéhokoľvek iného dôvodu nechceš vidieť.


Chceš byť nonstop v obraze?

Zdroj: hashtag.sk, cnbc.com
Odporúčame