FOTO Na Slovensku roky stavali železničný tunel, ktorým nikdy neprešiel vlak: Dnes je v Európe unikátom

Slavošovský tunel (Wikipedia Commons/Ján Pešula)

#Keď kvôli Viedenskej arbitráži, krátko pred vypuknutím druhej svetovej vojny, pripadla časť južného Slovenska Maďarsku, mnohé obce ostali bez železničného spojenia. Vyriešiť to mal nákladný projekt takzvaných Gemerských spojok. Išlo o plánovanú sieť tunelov a viaduktov, ktorá by zjednodušila dopravu v zložitom teréne.

Ako na svojej stránke píše iniciatíva Čierne diery, tunely sa začali raziť v 40. rokoch. Niektoré z nich sú dnes sídlom pre cenné druhy netopierov, iné sú miestom legiend miestnych obyvateľov. Pretŕča z nich príbeh Slavošovského tunelu známeho aj ako Tunel pod Homôlkou, ktorý má 2400 metrov. A napriek tomu, že bol v roku 1944 po troch rokoch prác dokončený, nikdy ním neprešiel vlak.

Jeden z portálov vyhodili do vzduchu partizáni a keďže po vojne sa stratene časti vrátili vtedajšiemu Československu, tunel a celý projekt spojok stratil význam. To len podčiarkuje magickú atmosféru trocha zabudnutého miesta. Čo z neho tiež robí unikát je to, že ide o najdlhší cyklistický tunel Európy, keďže je súčasťou cyklotrasy, na svete je tretí najdlhší. Ak sa cez neho plánujete vydať, nezabudnite si poriadne silné svetlá.

#slavosovskytunel

A post shared by Sylvester Bartoš (@sylvester.bartos) on

#túra#slavosovskytunel#teambuilding#nature

A post shared by Juraj Chromý (@chromy.juraj) on

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť