#Keď kvôli Viedenskej arbitráži, krátko pred vypuknutím druhej svetovej vojny, pripadla časť južného Slovenska Maďarsku, mnohé obce ostali bez železničného spojenia. Vyriešiť to mal nákladný projekt takzvaných Gemerských spojok. Išlo o plánovanú sieť tunelov a viaduktov, ktorá by zjednodušila dopravu v zložitom teréne.
Ako na svojej stránke píše iniciatíva Čierne diery, tunely sa začali raziť v 40. rokoch. Niektoré z nich sú dnes sídlom pre cenné druhy netopierov, iné sú miestom legiend miestnych obyvateľov. Pretŕča z nich príbeh Slavošovského tunelu známeho aj ako Tunel pod Homôlkou, ktorý má 2400 metrov. A napriek tomu, že bol v roku 1944 po troch rokoch prác dokončený, nikdy ním neprešiel vlak.
Jeden z portálov vyhodili do vzduchu partizáni a keďže po vojne sa stratene časti vrátili vtedajšiemu Československu, tunel a celý projekt spojok stratil význam. To len podčiarkuje magickú atmosféru trocha zabudnutého miesta. Čo z neho tiež robí unikát je to, že ide o najdlhší cyklistický tunel Európy, keďže je súčasťou cyklotrasy, na svete je tretí najdlhší. Ak sa cez neho plánujete vydať, nezabudnite si poriadne silné svetlá.
https://www.instagram.com/p/BKI0X12hRXd/?tagged=slavosovskytunel
to sa stavalo z eurofondov? my máme v Žiline železničné prekladisko kontajnerov, cez ktorý sa nikdy žiaden kontajner nepreložil a predtým tam v 80-tych rokov postavili zriaďovaciu stanicu, cez ktorú nikdy žiaden vlak neprešiel
prachy sa tocia, a o to ide 😉
Nie filozofovať ale ho treba využiť, kto má nápad ?
Vsak je tam cyklotrasa
Zemiaky, zemiaky by som tam uskladnil…
Ja že nasadil. 🙂
takze v roku 1940 dokazali za 3 roky spravit tunel 2.4 km dlhy a dneska im to trva 20 rokov :-)))
Gabriel Palacka ti velmi rychlo vysvetli ako sa to robi ……
aj tak ho nedokončia
tak kvalitne stavat nedokazu nedokazu ani teraz.