Ľudia sú ochotní robiť bizarné veci, aby dostali vysnívanú prácu: Ktorým sa to prekvapivo vyplatilo?

mladý muž prekvapený

Niektoré príbehy sú skutočne šokujúce (Zdroj: GettyImages)

#Nájsť si prácu, ktorá ťa bude baviť a navyše z nej dobre zarobíš nie je jednoduché. O to ťažšie je dostať sa na danú pozíciu. Predstavíme ti zopár jedincov, ktorí prácu chceli tak veľmi, až sa rozhodli spravíš zopár šokujúcich bizarností. Stálo to za to? Získali napokon svoju prácu snov?


Hľadáš si novú prácu, alebo len máš chuť na zmenu? Bohatý výber rôznych ponúk nájdeš na kariera.sk.


Tetovanie s logom firmy

Muž menom Rudolph Troncone chcel získať dobre platené miesto v inovatívnej spoločnosti R/GA, ktorá zamestnáva ľudí v štrnástich krajinách sveta. Aby na pohovore skutočne zaujal, nechal si vytetovať logo firmy na poriadne viditeľné miesto – na svoje čelo.

Logo bolo navyše farebné a Rudolph ním chcel dokázať, že je schopný pre miesto vo firme spraviť skutočne čokoľvek. Čo sa však nestalo – mladík prácu dostal. Zrejme by ho s logom konkurenčnej firmy neprijali nikde inde. Vieš si predstaviť, že by pracoval napríklad pre Coca-Colu?

Zdroj: Vimeo/Rudolph Troncone
Zdroj: Vimeo/Rudolph Troncone

Billboard za posledné peniaze

Istý Adam Pacitti absolvoval univerzitu ešte v roku 2012, no zistil, že pracovný trh je riadne presýtený. Okrem tradičného hľadania práce na webe sa rozhodol investovať peniaze aj do billboardu. Údajne rozposlal až 250 životopisov, no nik sa mu neozval späť.

Na billboarde bolo napísané: „Minul som svojich posledných 500 dolárov na tento billboard, prosím, dajte mi prácu.“ Priložil svoju fotku, webovú stránku a čakal. Netrvalo dlho a ozvalo sa mu viac ako 60 firiem. Adam si napokon nielenže našiel „nejakú“ prácu, ale dokonca prácu, ktorá ho skutočne baví a poriadne mu vynáša.

Zdroj: EmployAdam
Zdroj: EmployAdam

Hra kameň, papier, nožnice

Predstav si, že máš za sebou svoj vôbec prvý pohovor a zamestnávateľ ťa žiada, aby si ho presvedčil, že hľadajú práve teba. Práve v tejto pozícií sa ocitla aj žena, ktorá prišla s nápadom za milión – so zamestnávateľom sa stavila.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Virálne video, ktoré ti zodvihne tlak: TikTokerka sa sťažuje na túto bežnú vec zo života!

Nebola to však len taká obyčajná stávka, ale hra Kameň, papier, nožnice o tom, či ju majú prijať alebo nie. Ak vyhrá, prácu dostane, ak nie, nechá vedenie rozhodnúť. Zamestnávateľovi sa nápad tak zapáčil, že pristál bez ohľadu na to, kto by napokon hru vyhral. Výsledok hry a vôbec to, či sa nejaká odohrala, taja obe strany dodnes.

Ilustračná fotka
Práca sa dá získať aj hrou (Zdroj: Unsplash.com/Akeyodia)

Platená reklama na Google

Ako upútať vrcholových manažérov firmy a docieliť, aby o tebe našli tie informácie, ktoré chceš skutočne prezentovať? A ako vyšachovať ostatných? Presne tieto otázky sa pýtal Alex Brownstein pri hľadaní novej práce. Zistil si mená šestice manažérov a na tieto výrazy si kúpil na Google reklamu, ktorá promovala jeho samého.

Tak sa vždy pri vyhľadávaní manažérov dostal na poprednú pozíciu na Google pred nich. Na screenshote je dôkaz. Počas zadania mena sa ihneď zobrazila reklama (žltá) odkazujúca na web samotného Aleca. Stačilo zopár pohovorov a Alec dostal prácu v renomovanej reklamnej agentúre.

Screenshot: Insider/The Muse
Screenshot: Insider/The Muse

Video s pripravenými odpoveďami

PR konzultant Graeme Anthony sa na pohovor pripravil vopred. Nemal šťastie pri hľadaní práce, a tak si povedal, že si práca nájde jeho. Nakrútil a zverejnil interaktívne video, ktoré odpovedalo na otázky podľa toho, čo si sa ho opýtal. Vopred mal pripravených desiatky odpovedí na základné otázky z pohovorov.

Svoje schopnosti a zručnosti prezentoval veľmi netradične, čím zaujal hneď niekoľko spoločností, ktoré ho chceli zamestnať. Keďže si mladík nevedel vybrať, stal sa freelancerom, založil si živnosť a začal pracovať pre všetkých.

Screenshot: YouTube/Graeme Anthony
Screenshot: YouTube/Graeme Anthony

CV a pivo grátis

Brennan Gleason bol dizajnérom v renomovanej firme v Kanade, no chcel novú prácu. Neuveríš, ako si získal pozornosť svojho ďalšieho zamestnávateľa. Spoločne so svojím životopisom posielal každej spoločnosti aj štyri fľaše svojho vlastného piva.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Práca v korporáte, alebo menšia firma? Pred výberom povolania by si mal vedieť pár vecí

Životopis časom dokonca vytláčal priamo miesto etikety na pivové fľaše. Už len táto samotná myšlienka zaujala mnohých manažérov z okolia a Brennan napokon získal prácu v marketingovej agentúre. Aj tento príbeh mal napokon šťastný koniec.

Ilustračná fotka
Ilustračná fotka (Zdroj: Unsplash.com/Thanh Serious)

Sleduj náš TikTok

Zdroj: hashtag.sk, insider.com
Odporúčame