Top projekty, do ktorých sa zapájajú tisíce Slovákov: Toto im odkazuje Lidl!

Lidl.

Lidl pripravil na Slovensku mnoho zaujímavých projektov. Zdroj: Adobe Stock

#Lidl nie je iba obyčajný diskont a jeho iniciatíva ďaleko presahuje hranice predajní. Aj v roku 2023 pripravil v rámci Slovenska mnohé zaujímavé projekty. Teraz môžeš v ankete hlasovať, ktorý sa ti páčil najviac.

Tri špeciálne vozidlá pre Slovenský Červený kríž

Nadácia Lidl Slovenská republika spustila zbierku, do ktorej si sa mohol zapojiť aj ty – zakúpením nálepky v hodnote 50 centov. Podarilo sa vyzbierať viac ako 177-tisíc eur a ďalšími 100-tisícmi prispel samotný Lidl. Celý výťažok bol venovaný na podporu Slovenského Červeného kríža a za tieto peniaze sa zakúpili tri špeciálne upravené vozidlá s kompletnou výbavou na riešenie krízových situácií priamo na mieste.

„Dostupné vybavenie využívame pri zvládaní dosahov prírodných nešťastí či havárií a zároveň nám umožňuje vytvorenie bezpečného priestoru na poskytnutie prvej pomoci a humanitárnej podpory ľuďom zasiahnutým takouto situáciou,“ doplnila Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.

Každé mesto mohlo získať nový park

Počas roka prebiehalo hlasovanie o Čistinky. Ide o mestské parky tvorené zo štyroch prepojených modulov. Nájdeš tu multifunkčné športovisko, množstvo lavičiek, zelene, oddychovú zónu, ale aj ihrisko pre najmenších. Víťazmi druhého ročníka súťaže sa stali Veľký Meder, Levoča, Košice – Dargovských hrdinov, Rožňava a Považská Bystrica.

Celková investícia na výstavbu všetkých parkov je na úrovni 1,3 milióna eur a Slováci odovzdali viac než milión hlasov. V prvom ročníku v súťaži o Lidl Čistinky uspelo Komárno, Rimavská Sobota, Dolný Kubín, Štúrovo a Modra. Doteraz najviac hlasov však získal Veľký Meder – 284 375.

Takto vyzerá Lidl Čistina v Rimavskej Sobote. Zdroj: Lidl
Takto vyzerá Lidl Čistinka v Rimavskej Sobote. Zdroj: Lidl

Slovenská príroda je čistejšia

Zákazníci v Lidli majú možnosť záloh za vratné obaly venovať iniciatíve Upracme Slovensko. Tá sa zameriava na zber odpadu, čistenie našej prírody či na nákup pomôcok a organizovanie upratovaní dobrovoľníkmi. A Slováci ukázali, že im na prírode záleží – prispeli sumou až 40-tisíc eur. Počas roka sa vyzbieralo 425 ton odpadu.

To však nie je jediný projekt na pomoc slovenskej prírode. Vďaka Vode pre stromy sa podarilo vysadiť až 185-tisíc stromčekov a iniciatíva Nenechajme to plávať prispela k ďalšej významnej štatistike. Z riek a vodných nádrží sa vyzbieralo vyše 472 ton odpadu.

Viac o projektoch Lidla

Jedlom by sa nemalo plytvať

Zachrániť až 500 ton potravín počas jediného roka? Podarilo sa to v rámci projektu S Lidlom šetríme jedlom. Aj ty si môžeš zakúpiť trojkilové balenie rôzneho ovocia a zeleniny iba za 1 euro. Ide o produkty, ktorú predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval. Okrem toho máš chlieb Priamo z pece do poludnia druhého dňa po vypečení s 50 % zľavou. 

„Prepravky s mixom rôznych druhov ovocia a zeleniny nájdeš v každom Lidli za pokladnicami. Zákazník si však môže byť istý, že nakúpi kvalitné kusy a za skvelú cenu. Chceme takto znížiť plytvanie potravinami,“ vysvetlil Róbert Flachbart, konateľ Lidla zodpovedný za predaj a logistiku.

Lidl.
Každá prepravka je iná. Zdroj: Lidl

Pomôcť slabším môžeš aj ty. Stačí, ak odovzdáš časť nakúpených trvanlivých potravín alebo drogérie do špeciálne označeného koša v akejkoľvek Lidl predajni na Slovensku, a reťazec to doručí tým, ktorí to potrebujú. Hodnota takto darovaných potravín bola až 380-tisíc eur.

Lidl myslí aj na deti

Je potrebné myslieť aj na tých najmenších. Nie každé dieťa však má to šťastie byť zdravé. Za každé predané balenie plienok značky Lupilu venuje Lidl na pomoc rodinám 10 centov. Iniciatíva Od začiatku v dobrých rukách tak pomohla 30 rodinám v celkovej sume 75-tisíc eur. Okrem toho prispel diskont sumou 24-tisíc eur na podporu škôl – peniaze venoval na počítačovú techniku.

Veľké poďakovanie Slovákom

Lidl by chcel poďakovať každému jednému Slovákovi, ktorý sa zapojil do akejkoľvek iniciatívy. Aj rok 2023 ukázal, že pracovať na rôznych projektoch má obrovský význam. V ankete môžeš hlasovať o to, ktorý ťa oslovil najviac a chceš, aby pokračoval aj v budúcnosti. Pretože Lidl sa vo svojich aktivitách rozhodne nechystá poľaviť.

Ktorý projekt Lidla sa ti páči najviac?

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Hashtag.sk/Advertoriál
Odporúčame