Revolučný krok známej značky, vymazala dámske a pánske oblečenie: Adidas otvoril svoj prvý rodovo neutrálny obchod

Umelecký záber na biele tenisky značky Adidas

Značka Adidas je prvá na svete, ktorá vyšla v ústrety mladým ľuďom (Zdroj: Unsplash/ Hamza NOUASRIA)

#Mladí ľudia, označovaní tiež ako Generácia Z, majú od sveta úplne iné očakávania ako ich rodičia. Žijeme vo svete, ktorý sa mení tak nesmierne rýchlo, že niekedy môžeme mať problém s vnímaním stále novej a novej reality. Isté je ale jedno, aj keď je vo svete veľa zla, vyzerá to tak, že dospeje k vzájomnej tolerancií a porozumeniu.


Jazva v srdci našej najkrajšej prírody: V Tatrách nájdeš desiatky zabudnutých chatiek, ničí ich čas aj vandali


Tento rok je rozhodne prelomový, a to nie len kvôli svetovým problémom. Zmeny, ktoré prichádzajú aj v oblasti módneho priemyslu, určite potešia veľkú skupinu ľudí. Dnes už len málokto skryje svoje skutočné „ja“ a tento fakt si uvedomila aj spoločnosť Adidas, ktorá prednedávnom otvorila svoj prvý rodovo neutrálny obchod.

Adidas zameraný na mladých ľudí

Značka Adidas je nesmierne populárna, a to nie len v šatníkoch mladých ľudí. Len minulý rok otvorila populárna spoločnosť vlajkovú loď v Londýne, ktorá má neuveriteľných 27-tisíc metrov štvorcových. Nový koncept je síce situovaný v rovnakom meste, avšak nachádza sa vo štvrti Soho. Rodovo neutrálny obchod otvoril svoje brány 9. októbra.

Kamenný obchod Adidas v Nemecku
Kamenný obchod Adidas v Nemecku (Zdroj: Unsplash/Tobias Rehbein)

Viceprezident spoločnosti, Chris Walsh oznámil, že tento obchod bude špeciálne zameraný na ľudí vo veku 18 až 24 rokov. Aby sa mladým priblížil čo najviac, obchod si dal za hlavné ciele udržateľnosť a inkluzívnosť, ktoré sú podľa neho hlavnými hodnotami pre Generáciu Z.

Bežné obchody sú striktne oddelené

Určite si to zažil aj ty. Išiel si si kúpiť tričko alebo mikinu, no musel si sa prepchať desiatkami uličiek so ženským oblečením, kým si sa dostal k pánskemu kútiku. Dámy majú zase iný problém. Určite nejedna z vás videla sveter, ktorý by jej dokonale pasoval do šatníka, no mal obrovský problém. Bol predsa v pánskom oddelení, a keby si v ňom vyšla na ulicu, určite by to hneď každý vedel.

Nový koncept stiera rozdiely v mužskom a ženskom oblečení (Zdroj: Unsplash/Clark Street Mercantile)

Práve to je jeden z problémov, ktoré v rodovo neutrálnom obchode odpadávajú. Oblečenie nie je striktne vyčlenené, a preto je pre každého úplne jednoduché nájsť si to, čo sa mu páči. Jediným háčikom je kombinované číslovanie (niektoré strihy jednoducho musia byť očíslované „pánskym“ štýlom), no aj to má svoje pozitívum. Ak nosíš veľkosť 38, pri pánskom strihu sa spokojne vmestíš do S-ka.

Oblečenie prispôsobené potrebám zákazníkov

Predtým, ako sa obchod začal koncipovať, spoločnosť na základe dotazníkov zistila, že 41 percent mladých ľudí sa identifikuje neutrálne, čo sa týka ich rodového spektra. To znamená, že veľké množstvo ľudí dnes už nenakupuje podľa toho, či sa farba hodí k ich pohlaviu, ale jednoducho podľa toho, čo majú radi.


Ekotriky na každý deň: Ako zodpovedne nakupovať oblečenie bez toho, aby si sa musel vzdať svojho štýlu?


Hoci svet módy tento fakt vníma už niekoľko rokov, kamenné prevádzky zatiaľ neboli nikde otvorené. Spoločnosti Adidas však bolo adresovaných niekoľko listov, a tak isto rôznych feedbackov, ktoré jej ukázali obrovskú dieru na trhu. Mladí už jednoducho nechcú byť obmedzovaní predpísanými pravidlami. Chcú byť voľní.

Zdroj: voguebusiness.com
Odporúčame