#Mladí ľudia, označovaní tiež ako Generácia Z, majú od sveta úplne iné očakávania ako ich rodičia. Žijeme vo svete, ktorý sa mení tak nesmierne rýchlo, že niekedy môžeme mať problém s vnímaním stále novej a novej reality. Isté je ale jedno, aj keď je vo svete veľa zla, vyzerá to tak, že dospeje k vzájomnej tolerancií a porozumeniu.
Tento rok je rozhodne prelomový, a to nie len kvôli svetovým problémom. Zmeny, ktoré prichádzajú aj v oblasti módneho priemyslu, určite potešia veľkú skupinu ľudí. Dnes už len málokto skryje svoje skutočné „ja“ a tento fakt si uvedomila aj spoločnosť Adidas, ktorá prednedávnom otvorila svoj prvý rodovo neutrálny obchod.
Adidas zameraný na mladých ľudí
Značka Adidas je nesmierne populárna, a to nie len v šatníkoch mladých ľudí. Len minulý rok otvorila populárna spoločnosť vlajkovú loď v Londýne, ktorá má neuveriteľných 27-tisíc metrov štvorcových. Nový koncept je síce situovaný v rovnakom meste, avšak nachádza sa vo štvrti Soho. Rodovo neutrálny obchod otvoril svoje brány 9. októbra.

Viceprezident spoločnosti, Chris Walsh oznámil, že tento obchod bude špeciálne zameraný na ľudí vo veku 18 až 24 rokov. Aby sa mladým priblížil čo najviac, obchod si dal za hlavné ciele udržateľnosť a inkluzívnosť, ktoré sú podľa neho hlavnými hodnotami pre Generáciu Z.
Bežné obchody sú striktne oddelené
Určite si to zažil aj ty. Išiel si si kúpiť tričko alebo mikinu, no musel si sa prepchať desiatkami uličiek so ženským oblečením, kým si sa dostal k pánskemu kútiku. Dámy majú zase iný problém. Určite nejedna z vás videla sveter, ktorý by jej dokonale pasoval do šatníka, no mal obrovský problém. Bol predsa v pánskom oddelení, a keby si v ňom vyšla na ulicu, určite by to hneď každý vedel.

Práve to je jeden z problémov, ktoré v rodovo neutrálnom obchode odpadávajú. Oblečenie nie je striktne vyčlenené, a preto je pre každého úplne jednoduché nájsť si to, čo sa mu páči. Jediným háčikom je kombinované číslovanie (niektoré strihy jednoducho musia byť očíslované „pánskym“ štýlom), no aj to má svoje pozitívum. Ak nosíš veľkosť 38, pri pánskom strihu sa spokojne vmestíš do S-ka.
Oblečenie prispôsobené potrebám zákazníkov
Predtým, ako sa obchod začal koncipovať, spoločnosť na základe dotazníkov zistila, že 41 percent mladých ľudí sa identifikuje neutrálne, čo sa týka ich rodového spektra. To znamená, že veľké množstvo ľudí dnes už nenakupuje podľa toho, či sa farba hodí k ich pohlaviu, ale jednoducho podľa toho, čo majú radi.
Hoci svet módy tento fakt vníma už niekoľko rokov, kamenné prevádzky zatiaľ neboli nikde otvorené. Spoločnosti Adidas však bolo adresovaných niekoľko listov, a tak isto rôznych feedbackov, ktoré jej ukázali obrovskú dieru na trhu. Mladí už jednoducho nechcú byť obmedzovaní predpísanými pravidlami. Chcú byť voľní.
Zdieľať na