Herný newsfilter: Xbox si neprestáva strieľať do vlastnej nohy

sklamaný hráč

Xbox opäť vydal veľkú hru s komplikáciami a nedostatkami (Zdroj: GettyImages)

#Čo týždeň, to ďalšie zlyhanie v hernom svete Microsoftu. Tentokrát nám tvorcovia z rodiny Xbox Game Studios priniesli hru, ktorá radšej nemala byť vôbec vydaná. Ukazuje sa, že ani prvotné takmer ročné odloženie nepomohlo. Redfall je veľkým sklamaním a šéf Xboxu sa to nebojí priznať.

Novinka skončila fiaskom

Asi len málokto očakával, že akčný Redfall s upírskou tematikou sa stane hitom. Dostali sme však nedokončenú hru s množstvom chýb. Recenzenti uvádzali predovšetkým prázdny svet, opakujúce sa úlohy, technické problémy a nelogické herné mechaniky.

Populárny recenzent s kanálom Skill Up podľa mňa asi najlepšie zhrnul stav hry. V 30 minútach jasne a zreteľne poukázal na všetky problémy a svoje hodnotenie uzavrel tým, že na hru treba jednoducho zabudnúť a ísť ďalej. Tvorcovia totiž často sľubujú opravy, zlepšenia či záplaty, no v tomto prípade asi nie je čo zachraňovať.

Šéf Xboxu tak, ako ho nepoznáme

Phil Spencer sa v nesmierne úprimnom rozhovore ospravedlnil za stav vyššie spomínanej novinky Redfall a dodal, že budú pracovať na jej náprave. Svoje vyhlásenie tiež doplnil o tvrdenie, že neočakával také negatívne reakcie. Zároveň uviedol, že ich interné recenzie naznačovali oveľa vyššie skóre. Netuším, na základe čoho, no jednoznačne by daní ľudia mali prehodnotiť svoje vnímanie hier a postojov hráčov.

Počas rozhovoru Spencer pôsobil priam odovzdane. Jasne priznal veľké zlyhanie v minulej generácii konzol, kde dominovala konkurenčná PlayStation 4. Podľa neho takto stratili veľké množstvo potenciálnych hráčov. Ako rozhorčene dodal, ak by aj očakávaný Starfield dostal v recenziách 11 z 10 bodov, tak by mnohých už nepresvedčil vzdať sa svojej PlayStation.

To je tiež jeden z dôvodov, prečo sa môže zdať, že sa firma zameriava na čoraz väčšie publikum a konzoly zostávajú akoby v úzadí. Spencer síce povedal, že „konzola je jadrom značky Xbox“, no zopakoval, že ak má byť spoločnosť úspešná, musí sa zamerať na širší herný trh. Uvidíme, čo nám Xbox ukáže už 11. júna počas svojej hernej prezentácie. Minulý rok sa veľká časť sľubov nestretla s realitou.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
7 knižných detektívok: Svetové novinky, audioknihy, ale aj slovenské krimi ťa udržia v napätí!

Novinky z dielne PlayStation

PlayStation má údajne do roku 2026 dodať desať takzvaných „live service“ hier, ktoré majú stavať na online zážitku pre viacerých hráčov. Šéf štúdií PlayStation Hermen Hulst sľubuje, že budú pokrývať celý rad žánrov.

Hulst tiež dodal, že plne dôveruje svojim tímom. Vytvárajú hry pre rôzne publiká, ktoré sa na základe doterajších projektov tešia veľkému úspechu u fanúšikov tejto japonskej hernej značky. Najväčšie očakávania mám od multiplayerového The Last of Us, ktoré sa nedávno preslávilo aj v seriálovej podobe. Hra však doposiaľ nebola dôkladne predstavená, no veľa sa o nej špekuluje aj vďaka čiastkovým správam.

Formuly v novom šate

Herné vydavateľstvo Electronic Arts oznámilo dátum vydania ďalšieho ročníka pretekárskej série F1. Ročník 2023 príde na konzoly a počítače už 16. júna 2023. Hlavnou novinkou je návrat príbehového režimu Braking Point, ktorý debutoval v F1 2021 a minulý rok bol vynechaný. Opäť sa tak môžeš tešiť na poriadnu drámu zo sveta špičkových monopostov.

Horúcou novinkou v sérii bude F1 World. Ide o takzvané centrum, ktoré má hráčom predstaviť komplexný svet Formuly 1 spojením viacerých herných režimov, ako sú Time Trial, Grand Prix či multiplayer. EA tvrdí, že tu nájdeme neustále sa meniaci zoznam obsahu s dennými a týždennými výzvami. Na prvé počutie to znie ako dobre zaužívaný model sezón z hier ako Fortnite či Call of Duty.

Sleduj náš TikTok

Zdroj: hashtag.sk, videogameschronicle.com, vg247.com
Odporúčame