To najhoršie stretnutie v mojom živote

Zdroj: Filip Kuna

#ako vznikla Vedeli by ste mi povedať, aké bolo to najhoršie stretnutie, ktoré ste kedy zažili?

Ja na to svoje nikdy nezabudnem. Malo totiž zásadný vplyv na celý môj život.

Bolo to ešte v roku 2016, keď som rozbiehal novú firmu, sám vojak v poli. Bojoval som rovno na dvoch frontoch, keďže som mal na starosti aj Slovensko aj Česko.

Išiel som do Prahy za klientom, veľkou agentúrou, na dôležitú prezentáciu, vysvetľovať všetky tie úžasné veci, ktoré Strossle dokázal. Nervózny a nevyspatý, vstal som pred piatou ráno, aby som stihol vlak. V oblečení, ktoré mi bolo nepohodlné, ale tak štandardy tepláky nedovoľujú.

Po piatich hodinách som tam prišiel, presný ako švajčiarske hodinky. S namakanou prezentáciou, vyzbrojený odpoveďami na všetky možné otázky.

A ten klient na to zabudol. Jednoducho tam nebol.

„Hele to je mi líto, přijeďte zítra,“ povedala slečna na recepcii, akoby som býval vo vedľajšom vchode. Mohol som sa teda akurát tak dotknúť steny, otočiť sa a ísť naspäť domov.

Čo bolo horšie, že sa to s určitými obmenami nestalo prvýkrát. Akurát, že som nikdy takto nevylial do kanála desať hodín života.

No, aj taká je daň, ktorú platíte ako neznáma značka. Majú vás všetci na saláme, musíte sa na tie stretnutia doslova presekávať hustou džungľou.

A tak som smutný sedel vo vlaku naspäť do Bratislavy a rozmýšľal som, že to takto už ďalej nejde: „Buď to zavriem, alebo musím niečo zmeniť.“ Musel som nájsť niečo škálovateľnejšie, čo by aj ušetrilo čas, aj dramaticky zvýšilo efektivitu, dôveru, povedomie.

Nuž, a tam niekde sa prvýkrát zrodila myšlienka „tvor a šír obsah o tvorbe a šírení obsahu“.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Exkluzívna case study: Koľko ľudí vás všade sleduje?

Pretočme si čas do dnešného dňa.

Od toho osudového, najhoršieho, najneefektívnejšieho stretnutia prešlo už cca sedem rokov. Za tú dobu som vytvoril tisíce príspevkov, článkov, videí, newslettrov, prezentácií… Ani to neviem spočítať.

Z pracovného pohľadu to bola jedna z najlepších investícií, aké som kedy spravil:

Klienti sa o mne, mojej firme, tom, čo predávame, dozvedia DÁVNO predtým (často aj roky!) ako im niektorý z mojich kolegov – obchodníkov napíše prvý e-mail.

Často sa stane, že ani netreba písať, klient sa mu ozve sám.

Keď im aj ten e-mail pošle, odpovede, miera konverzií, úspešnosť je výrazne vyššia.

Keď už aj idú na to stretnutie, klient často vie o všetkých výhodách. Netreba ho presviedčať, ukazovať prípadové štúdie, že tvorba a šírenie kvalitného obsahu má zmysel.

Keď už potom u nás aj nakupuje, tak aj má lepšie nastavené očakávania, vie, čo a ako má spraviť. Tým pádom aj výsledky má lepšie, je spokojnejší, vracia sa.

Čo nám dáva viac zdrojov, tvoriť viac, šíriť viac.

Skrátka začarovaný pozitívny kruh.

Ale keby sa aj nič z tohto neudialo, tie osobné (= nefiremné) benefity, ktoré z toho mám, to samé o sebe prevážia. V tom vlaku v roku 2016 by som nikdy nepovedal, koľko ľudí vďaka tvorbe stretnem, koľko vecí sa naučím (nielen o marketingu, ale v prvom rade o sebe samom), koľko nápadov objavím.

Tiež nedokážem spočítať, koľko nepríjemnej spätnej väzby, podpichovačných komentárov (často oprávnených), som za tie roky dostal. To ma každý deň učí pokore, schopnosti nebáť sa, zvládať nepríjemné.

Chodia tiež pravidelne dopyty na moje služby, konzultácie, mentorovanie, ponuky na zamestnanie či rovno podiely vo firmách. Obsah je perfektný nástroj budovania firemnej aj osobnej značky.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ako veľmi (ne)uvažujeme nad drahými kúpami?

Veru, to najhoršie stretnutie do tej Prahy bolo zároveň tým najlepším v celom mojom živote.

Môj tip je jednoduchý – začnite tvoriť a šíriť obsah a vytrvajte. Sami o pár rokov neuveríte, na aké miesta vás to doviedlo.

A zároveň mám otázku. Uvažujem, že by sme pre všetkých, čo by chceli tvoriť a šíriť a mať všetky tie benefity, čo som hore popísal, vytvorili uzavretú komunitu. S kurzom, návodmi, diskusiami, Q&A webinármi, do detailu rozoberali čísla… Čokoľvek, čo by vás zaujímalo.

Aby to dávalo zmysel celé prevádzkovať, musel by tam byť členský poplatok, cca 8 – 10 eur/mesačne.

Ak by ste mali o takú komunitu záujem, dajte mi vedieť, odpíšte mi na tento e-mail. Ak sa nazbiera aspoň 100 ľudí, ak uvidím, že to dáva zmysel, radi také zorganizujeme.

Filip Kuna banner
Zdroj: Filip Kuna

Pekný deň.

Filip

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame