#Minulý rok v októbri bol slovenský raper Palermo odsúdený na 10-ročný trest za obchodovanie s drogami. Ani to ho nezastavilo, ale pripravil si pre nás kvantá muziky na dobu svojho trestu, ale to dnes nebude hlavnou témou nášho článku. Dnes tu totiž opúť máme Throwback alebo teda spomienkové hudobného počinu, ktorý vyšiel už dávnejšie. Niekto ho počúva pravidelne, pre niekoho ide o neznáme meno a väčšina ho eviduje aspoň zľahka. Poďme sa na to podrobne pozrieť, nech vieš, či sa to oplatí počúvať. Ale na rovinu hovoríme, šancu si tento hudobný projekt z roku 2021 určite zaslúži. Nie nadarmo sa hovorí, že rapu nikdy nie je dosť…
Rapový jackpot
Palermo o sebe dal v januári 2021 vedieť hudobným projektom Jackpot, ktorý obsahoval sedem skladieb a dokopy 22 minút hudby, čiže minutážou šlo o pomerne krátky projekt. Tento raper sa vždy prezentoval dobrým flowom a údernými textami. To mu bolo vlastné vždy a situácia nie je iná ani v tomto prípade. Ako prvý dávame takto spätne do pozornosti track „Mayday“, kde hosťoval Dame z DMS a subjektívne vzaté, práve táto skladba bola možno z celého projektu aj najlepšia. To ale samozrejme necháme na teba!
Výborné tracky
Na Jackpote sa ďalej objavili aj mená ako Sergei Barracuda, čoraz aktívnejší Daweed Hustle, Rico a ďalší. Sme radi, že po dlhšej dobe sme tam evidovali aj Simona Reda, ktorý svojho času patril medzi najperspektívnejších mladých raperov na domácej rapovej scéne. Palermo si nikdy nebral servítku pred ústa, vždy bol striktný, v textoch je často opisovaný jeho skutočný život, pričom musíme napísať, že Jackpot zdobila aj nemalá výpovedná hodnota.
Celý projekt zakončila skladba „Moulin Rouge“, ktorú producentsky obstaral šikovný chalan menom Jerry Lee a samotný track bol definíciou Palermovho hudobného posunu. Aj vyznávači rozličných štýlov si v tomto prípade prídu na svoje, čo môže pre niektorých poslucháčov pôsobiť prekvapivo, keďže majú Palerma v škatuľke prísnejšieho old school rapera. My sme radi, že toto označenie už ani zďaleka neplatí a interpret sa nebojí pustiť aj do pomalších a spevavejších vecí, ktoré mu sedia minimálne rovnako, ako tvrdší prejav.
Záverečné zhrnutie
Palermo sa od starých skladieb a vyslovene jedného štýlu už dávno odpútal, Jackpot predstavoval posun po každej stránke a my veríme, že v nadchádzajúcich rokoch (či už počas, alebo po jeho treste) tohto interpreta uvidíme v rámci hudobných noviniek na československej scéne častejšie.
V konečnom dôsledku by sme možno uvítali vyššiu minutáž, na druhej strane je ale potrebné oceniť, že sa na Jackpote nenachádzala žiadna zbytočná vata, ktorá by mala len ten účel, aby tento hudobný projekt predstavoval väčšiu dávku hudby. Palermo bol aj v tomto prípade jasný a výstižný, pričom týmto počinom dokazuje, že s ním aj treba rátať aj v tejto dekáde. Ak by si totiž náhodou niekto myslel, že tento raper nemá čo povedať, bola by to chyba. A dokazuje to, aj keď je vo väzení…
Zdieľať na
Zdieľaní