TEST sprchových gélov s vôňou citróna: Čítaj, ak nechceš voňať ako prostriedok na riad

sprchový gél citrón test

Ktorý sprchový gél prinesie osviežujúcu vôňu citróna? (Zdroj: Hashtag.sk)

#Aj ty vyhľadávaš počas leta ľahké vône, ktoré ti dodajú aspoň na chvíľu pocit osvieženia? Citrónová medzi také rozhodne patrí a dokáže ti navodiť exotickú atmosféru aj v chladnejších mesiacoch. Existujú však aj sprchové gély s citrónovou vôňou? Zistili sme, že dostupných je niekoľko produktov, takže sme sa chceli presvedčiť na vlastnej koži, ktorý sa najviac oplatí. 

Snažili sme sa nájsť výrobky, ktoré sú dostupné v bežnej sieti obchodov s drogiristickým či kozmetickým tovarom. Následne sme produkty hodnotili v šiestich kategóriách, pričom najväčší dôraz sme v tomto prípade kládli na vôňu. Očakávame, že bude ľahko rozpoznateľná a zreteľne citrónová.

Kneipp

  • Orientačná cena: 3,95 eur
  • Veľkosť: 200 ml

Možno ani ty nevieš, že nemecká značka Kneipp nesie meno po svojom zakladateľovi – kňazovi Sebastianovi Kneippovi. Dnes svoje produkty vyvíja v spolupráci s vedcami z rôznych odborov.

Testovaný produkt je sprchový gél, ktorý má podľa obalu navodiť radosť zo života. Okrem citrónovej vône by mal obsahovať aj esenciálny olej získavaný z vavrínu kubébového. Ten sa získava z bobuliek vavrínu, ktoré navodzujú arómu pripomínajúcu citrónovú trávu.

Mimochodom, obal je ľahko rozpoznateľný, hoci nám tam vyobrazený citrón. To, že ide o citrónový sprchový gél, sa dozvedáme iba na základe slova „lemon“. Po otvorení vôňa pripomína skôr mix citrusov, samotný citrón tam cítime málo. Oveľa viac sa z fľaše prediera vôňa nejakej bylinky.

Sprchový gél však pení dobre a ľahko sa zmýva. Po umytí ním však pokožka nevonia, čo je škoda. Zanecháva tak iba priemerný pocit sviežosti.

Obal: ⚫⚫⚫⚫⚪
Vôňa: ⚫⚫⚫⚪⚪
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit sviežosti: ⚫⚫⚫⚫⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚪⚪

(Zdroj: Hashtag.sk)

Baylis & Harding

  • Orientačná cena: 5,45 eur
  • Veľkosť: 500 ml
👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Kúpil by si takúto domácu kozmetiku? Muž recykluje vlastný telesný tuk na výrobu mydla

Baylis & Harding  nie je až takou známou značkou. Stojí za ňou britská rodinná firma, ktorá je však na trhu už od roku 1997. My sme na tento produkt natrafili v sieti dm-drogerie.

Ak marketéri hovoria, že obal predáva, tak pri tomto produkte to platí dvojnásobne. Obal, čiže prvá vec, ktorú môžeme vidieť, nás okamžite zaujal. Pôsobí totiž nápadito a luxusne. Fľaši so strieborným vrchnákom, ktorá sa dá plne recyklovať, dominujú citróny.

Vôňa má kombinovať citrón s bazalkou. Mali sme pomerne veľké očakávania. Produkt nás ale skôr sklamal. Vôňa je veľmi slabá, nevýrazná a rozhodne by sme nepovedali, že ide o citrón. Arómu sme necítili ani pri napenení, ale ani po zmytí. Konzistencia nás tiež nepotešila, je veľmi riedka. Subjektívny pocit sviežosti bol pre absentujúcu vôňu naozaj veľmi slabý.

Obal: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vôňa: ⚫⚫⚪⚪⚪
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit sviežosti: ⚫⚫⚪⚪⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚪⚪⚪

(Zdroj: Hashtag.sk)

Frosch

  • Orientačná cena: 3,25 eur
  • Veľkosť: 300 ml

Ak sa hovorí, že do tretice všetko dobré, musíme ťa opäť sklamať. Značka Frosch prišla na trh ešte v minulom storočí, keď o ekológiu nebol až taký záujem ako dnes. Napriek tomu boli pre značku prioritou ohľaduplnosť voči planéte a udržateľnosť.

Sprchovací gél zaujme obalom, ktorý je síce jednoduchý, ale príjemný. Vyobrazený je na ňom veľký prekrojený citrón a lístky mäty. Poľahky tak z obalu zistíš, o akú vôňu ide.

Lenže prekvapenie prišlo pri sprchovaní. S lahodnou sviežou a citrónovou vôňou to nemalo nič spoločné. Toto nám pripomínalo skôr čistiace prostriedky, akýsi saponát na riad. Nebola to vôbec pekná a príjemná vôňa. Sprchový gél síce primerane penil, aj sa ľahko umýval, ale kvôli nepríjemnej vôni bol celý zážitok pokazený. Pre nás zatiaľ najhorší zážitok, ktorý nezachránila ani ekologická stránka.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
TEST tradičných pareníc: Jedna putovala rovno do koša, no víťaz bol jasný

Obal: ⚫⚫⚫⚫⚪
Vôňa: ⚪⚪⚪⚪⚪
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit sviežosti: ⚪⚪⚪⚪⚪
Cena vs. kvalita: ⚪⚪⚪⚪⚪

(Zdroj: Hashtag.sk)

Balea

  • Orientačná cena: 0,85 eur
  • Veľkosť: 300 ml

Posledným testovaným produktom je dostupná značka Balea siete dm. Na test sme si vybrali jej krémový sprchovací gél, ktorý avizuje vôňu cmaru a citróna.

Žltý obal názorne ilustruje obrázok citróna a limetky. Zaujalo nás, že je možné dať dole vrchnú fóliu a pripraviť tak prázdnu nádobu na lepšiu separáciu. Chýba nám však na obale slovenský popis.

Podľa nášho názoru nemá vôňa s citrónom nič spoločné. Pripúšťame, že je príjemná, avšak pripomína skôr karamel alebo známe poľské cukríky krowky. Sprchový gél je žltej farby. Má skôr krémovú konzistenciu a pení priemerne, na pokožke je však veľmi príjemný. Pocit sviežosti zabezpečuje priemerný. Na druhej strane, ide o najlacnejší produkt, ktorý je za tú cenu veľmi dobrý a v pomere cena vs. kvalita si zaslúži vysoký počet bodov.

Obal: ⚫⚫⚫⚫⚪
Vôňa: ⚫⚫⚫⚪⚪
Penivosť: ⚫⚫⚫⚫⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit sviežosti: ⚫⚫⚪⚪⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚫⚫

(Zdroj: Hashtag.sk)

Záverečné hodnotenie

Od tohto testu sme očakávali veľmi veľa. Ani jeden z testovaných sprchových gélov v nás však nezanechal skvelý pocit. Nájsť sprchový gél, ktorý by oplýval sviežou citrónovou vôňou, sa nám bohužiaľ nepodarilo.

Napriek tomu, na základe rozdaných bodov, sa pomyselným víťazom stala značka Balea. Za cenu menšiu ako jedno euro priniesla dobrý sprchový gél, ktorý síce nebol citrónový, ale aspoň nás ako kupujúceho nemrzeli peniaze tak, ako trebárs v prípade značky Frosch.

Druhým adeptom na kúpu môže byť značka Kneipp. Tá v porovnaní s Baleou stratila body najmä na pomere cena vs. kvalita. Je však pravdou, že k citrónovej vôni mala najbližšie. A pre akú značku by si sa rozhodol ty?

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Prestaň robiť svojim vlasom týchto 5 vecí: Kondicionér väčšina z nás používa nesprávne
(Zdroj: Hashtag.sk)

Ktorý z produktov najviac zaujal teba?

*Názory prezentované v uvedenom teste sú výlučne subjektívnym hodnotením redakcie a nepodliehajú komerčnej spolupráci. Hoci sa snažíme v každom teste obsiahnuť čo najviac produktov, článok nemusí obsahovať všetky výrobky dostupné na trhu v čase realizácie testu. Čitatelia môžu rovnako vyjadriť svoj názor na produkty v záverečnej ankete či v komentári.

Sleduj nás na Instagrame

 

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame