#Vôňa čistoty? Počas leta si ju prosíme dvojnásobne! Ak si čakal na to, kedy konečne otestujeme pánske sprchovacie gély, máme pre teba dobrú správu. Ten čas práve nastal. Musíme však priznať, že to bola priam odysea.
Ako sme testovali
Už tradične sme na testovanie vybrali produkty značiek, ktoré sú bežne dostupné. My sme sa zamerali na sprchovacie gély s nápisom „Fresh“. Ich výber nebol taký jednoduchý ako pri dámskych produktoch, keďže v prípade mužov sú možnosti značne obmedzenejšie.
Produkty sme následne testovali v šiestich kategóriách. Jednou z nich bola aj vôňa alebo penivosť. Dôležité je ale poznamenať, že nedostatočná penivosť nemusí znamenať, že ide o zlý produkt. Mnohé kvalitné výrobky, či už sprchové gély alebo šampóny, dokonca nepenia takmer vôbec. My sme sa aj tento atribút usilovali hodnotiť v rámci komplexného pohľadu na produkt.

Old Spice
- Priemerná cena: 3,95 eur
- Množstvo: 400 ml
Old Spice patrí k známym stáliciam. Ide o americkú značku produktov určených na starostlivosť o mužov, ktorá spadá pod veľkú výrobnú spoločnosť Procter & Gamble. Aký je ich fresh sprchový gél?
Na začiatku si okamžite všimneš obal, ktorý je už na prvý pohľad rozpoznateľný. Má jasnú červenú farbu a v regáli, ktorému dominovali najmä tmavomodré, typicky „mužské“ farebné produkty, táto značka vynikala. Bez ohľadu na farebnosť však obalu nemáme čo vytknúť.
Farba sprchového gélu je priesvitno-oranžová. Vôňa nás však zaskočila. Nie je vôbec mužská, ale skôr neutrálna. Dokonca nám táto vôňa pripomína sladké cukríky. Sme presvedčení, že tento sprchový gél by mohli bez akýchkoľvek výčitiek používať muži aj ženy. Samotná vôňa si zaslúži plný počet bodov.
Penivosť produktu je stredná. Možno by nám nevadilo, ak by gél penil o čosi viac, ale nevnímame to ako mínus. Konzistencia sprchového gélu je príjemná, tak akurát.
Gél sa na telo nanáša dobre a rovnako dobre sa s ním aj manipuluje. Tiež sa dobre zmýva. Produkt sme otestovali po športovej aktivite aj v bežný deň. V oboch prípadoch nám zabezpečil skvelý pocit čistoty. Dôležité je však podotknúť, že išlo o najdrahší produkt.
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit čistoty: ⚫⚫⚫⚫⚫
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚫⚪

Axe
- Priemerná cena: 3,75 eur
- Množstvo: 400 ml
S veľmi malým cenovým rozdielom začíname testovať druhý produkt. Ide o sprchový gél od značky Axe, ktorý spadá do sortimentu spoločnosti Unilever. Určený je na tvár, telo aj vlasy.
Obal je priesvitný, naplnený zeleným gélom. Z prednej strany vyniká veľký názov Fresh Boost. Zaujalo nás, že ide obsahuje 100 % rastlinné prebiotiká.
Vôňa však sklamala. Nejde ani tak o charakter arómy, ako skôr o to, že sme takmer nič necítili. Vôňa je nevýrazná a skoro nič nám nepripomína. Tento dojem sa nemení ani počas sprchovania alebo po ňom. Aj keď je vôňa slabá, vieme s istotou povedať, že je skôr pánska ako neutrálna. To je však v poriadku, ide predsa o produkt pre mužov.
Konzistencia je pomerne riedka, osobne by sa nám páčilo, keby bol gél hustejší. Lepšie by sa s ním manipulovalo. Penivosť je priemerná, zrejme rovnaká ako v prípade predchádzajúceho testovaného produktu. Sprchový gél sa z tela zmýva dobre. Subjektívny pocit čistoty je slabší, fresh efekt sa prosto veľmi nekonal.
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vôňa: ⚫⚫⚫⚪⚪
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit čistoty: ⚫⚫⚪⚪⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚪⚪⚪

Balea
- Priemerná cena: 0,85 eur
- Množstvo: 300 ml
S mimoriadne veľkým cenovým rozdielom oproti Old Spice aj Axe sme zakúpili sprchový gél značky Balea. Za tristo mililitrov sme zaplatili ani nie jedno euro. To robí, alebo aspoň by malo robiť z tohto produktu takzvaný game changer, a to najmä počas horúcich letných dní. Kľudne tak môžeme povedať, že tento produkt zaujme najmä cenou. Stačí to však?
Obal je tmavomodrý, štandardný. Nemáme mu čo vytknúť. Aj v tomto prípade ide o trojkombináciu, ktorú muži môžu použiť na celé telo. Vôňa je síce subjektívna záležitosť, avšak nám sa naozaj nepozdáva. Pripomína nám trochu čistiaci prostriedok na riad. Povedali by sme, že vôňa má kyslý podtón a ten sa nemení ani počas umývania a ani tesne po zmytí. Škoda.
Konzistencia je však veľmi dobrá. Gél je o čosi hustejší, dobre sa s ním pracuje a rovnako dobre sa aj zmýva z tela. Penivosti taktiež nemáme čo vytknúť. Pocit čistoty je primeraný, avšak nepríjemná vôňa v nás nezanechala pozitívne dojmy. Napriek tomu by sme povedali, že za danú cenu je v poriadku.
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vôňa: ⚫⚪⚪⚪⚪
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit čistoty: ⚫⚫⚪⚪⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚪⚪

Nivea
- Priemerná cena: 2,65 eur
- Množstvo: 250 ml
Posledným testovaným produktom je Nivea. Vzhľadovo sa obal veľmi podobá na produkt Balea. Dúfame však, že tento výrobok v nás zanechá lepší dojem.
Obal je štandardný. Nápis sľubuje zabezpečenie 24-hodinového pocitu fresh čistoty. S úsmevom môžeme povedať, že aj tento produkt je určený na všetko, čiže telo, tvár aj vlasy. Vďaka obalu sa dozvedáme, že sprchový gél obsahuje chladivý mentol. Až 97 % zloženia je biologicky rozložiteľné.
Vôňa je príjemná, štandardne pánska. Rozhodne lepšia ako má Balea alebo Axe. Páči sa nám, že táto vôňa pretrváva počas mytia a aj po zmytí. Ide o naozaj dlhotrvajúcu vôňu, ktorá je príjemná a presne akurát. Konzistencia sprchového gélu je perfektná. Dobre sa nanáša, ľahko sa s ním manipuluje a aj sa dobre zmýva. Máme príjemný pocit čistoty. Jedine pri cene si nie sme istí.
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Penivosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Zmytie: ⚫⚫⚫⚫⚫
Pocit čistoty: ⚫⚫⚫⚫⚫
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚫⚪

Výsledok nášho testovania
Po skončení testovania by sme povedali, že pánske sprchovacie gély nemali také priepastné rozdiely ako tie dámske. Na základe udelených bodov sa na pomyselné prvé miesto dostala značka Old Spice aj Nivea. Každá, samozrejme, presvedčí niečím iným.
V prípade Old Spice je to najmä naozaj nádherná vôňa a tiež to, že ide o unisex produkt. Aspoň tak na nás pôsobí. To sa nám páči, pretože vďaka tomu nám v kúpeľni odbudne minimálne jeden výrobok.

Nivea je však výrazne a jasne panská záležitosť. Oba produkty mali v podstate zhodné hodnotenie. A pre ktorý by sme sa teda nabudúce rozhodli? O štipku viac sme naklonení Old Spice. A čo vy? Podeľte sa s nami o svoje názory a skúsenosti v komentári.
*Názory prezentované v uvedenom teste sú výlučne subjektívnym hodnotením redakcie a nepodliehajú komerčnej spolupráci. Hoci sa snažíme v každom teste obsiahnuť čo najviac produktov, článok nemusí obsahovať všetky výrobky dostupné na trhu v čase realizácie testu. Ako čitateľ môžeš rovnako vyjadriť svoj názor na produkty v záverečnej ankete, podeľ sa teda s ostatnými o svoje skúsenosti.
Zdieľať na
Zdieľaní