#Stretol si sa niekedy s tým, že ťa tak iritovala učiteľka, že by si ju pokojne vymenil za robota? V jednej anglickej škole je robotický pedagóg realitou. Nech to znie akokoľvek absurdne, tento skvelý nápad sa osvedčil, a zamestnanci či žiaci (často aj s poruchami učenia) sú z tohto nápadu nadšení!
Novodobý pokrok v školstve
Internátna prípravná škola Cottersmore School v západnom Sussexe sa podieľala na vývoji robotickej pedagogičky. S tímom vývojárov z oblasti umelej inteligencie vytvorili Abigail Bailey, teda robota, ktorý je navrhnutý na pomoc pedagogickému zboru, a tiež aj riaditeľovi školy, Tomovi Rogersonovi.
Ako Ladbible uvádza, robotická pedagogická výpomoc sa stretá s úspechom. Údajne je skvelé mať po ruke niekoho, kto napomáha chodu školy. Zároveň dodal, že zamieta možnosť zavrhnutia názorov ľudských kolegov. Výhodu v robotickej pomocnici vidí najmä v tom, že nemusí nikoho otravovať či volať, a odpoveď dostane takmer okamžite.
Čo je úlohou tejto pomocníčky?
AI Abigail, ako ju prezývajú, je po ruke vždy a každému, kto ju potrebuje. Poskytuje rady v mnohých otázkach, ktoré musia pedagógovia a žiaci denne riešiť. Podporuje zamestnancovt školy, pomáha tvoriť školskú politiku, či prispieva k výučbe žiakov, ktorí majú napríklad ADHD.
Funguje na princípe populárnej služby ChatGPT – tiež odpovedá na položené otázky prostredníctvom rôznych zdrojov, ktoré má v sebe naprogramované, a taktiež dokáže vypracovávať súvislé texty pre proces vyučovania.
Podľa riaditeľa Rogersona je Abigail navrhnutá tak, aby mala bohaté znalosti v oblasti robotického vzdelávania, a tiež dokáže rýchlo a efektívne analyzovať množstvo údajov, čo považuje za jej obrovský prínos.
Nahradí časom svojich ľudských kolegov?
Rogerson dúfa, že v budúcnosti bude takýto robot štandardnou výbavou aj v štátnych školách, no zároveň dodáva, že si nemyslí, že by mohla technológia nahradiť učiteľov z mäsa a kostí. A to aj napriek tomu, že táto škola má robotku Abigail, ktorá je takmer jeho pravou rukou.
Podľa jeho slov by k výmene ľudského faktora za technológiu dôjsť nemalo, hoci vstup budúcnosti do súčasnej doby hodnotí kladne. Stále však preferuje hodnoty tradičného vzdelávania, na ktoré je takmer celý svet zvyknutý.
Zdieľať na