RECENZIA Do kín dorazila očakávaná novinka The Marvels: Je to konečne dobrý superhrdinský film?

The Marvels

The Marvels pomáha značke vstať z popola (Zdroj: Walt Disney Studios)

#Po menšej pauze s komiksovými kinohitmi si konečne na veľkom pláne môžeme pozrieť čosi nové. A to konkrétne priamo od giganta Marvel, ktorý pre nás na jeseň uvaril svoj posledný film na tento rok. Reč je o snímke The Marvels, ktorá pôvodne mala byť najmä pokračovaním filmu superhrdinky Captain Marvel, ale vo finále sa za tým skrýva podstatne viac.

Na tento film nás navnadil minuloročný seriál Ms. Marvel, ktorý rozprával príbeh mladučkej Kamale Khan. V potitulkovej scéne sa vo veľmi zvláštnom momente zjavila namiesto Ms. Marvel v jej detskej izbe samotná Captain Marvel. Ak sa ti zdá, že v používame slovíčko „marvel“ príliš veľakrát, máš pravdu. Dnes sa to pravdepodobne nevyhneme. Ako sa nám teda táto aktuálna marvelovka v kine páčila?

Vydarené pokračovanie

Ako sme už naznačili, tento film je omnoho väčšia záležitosť, než len pokračovanie sólo filmu. A sólo film to nie je rozhodne, pretože bez dohadov ide naozaj o plnohodnotnú tímovku. V hlavných úlohách sa predstavila Brie Larson ako Captain Marvel, Iman Vellani ako Ms. Marvel a Teyonah Parris ako Monica Rambeu. Tá v komiksoch vystupuje ako superhrdinka menom Spectrum alebo Photon.

Tieto tri ženské hrdinky spája to, že ich moc pochádza z kozmického zdroja a vo všetkých troch prípadoch je tiež aj svetelnej podstaty.

Postavu Captain Marvel nám tvorcovia prvýkrát predstavili v samotnom závere kultového Infinity War, kde ju tesne pred svojím vlastným rozplynutím na scénu povolal Nick Fury. Následne dostala svoj vlastný film a potom svoju výraznú superhrdinskú moc naplno ukázala aj v Endgame.

Príbeh filmu The Marvels

Od tej doby sme ju mohli vidieť iba v dvoch potitulkových scénach, bol teda už najvyšší čas spoznať Carol Denvers o čosi viac. To film The Marvels rozhodne urobil, keďže hlavná dejová línia sa napriek všetkému točila v podstate okolo nej samotnej. Avšak, všetko to dianie nadväzovalo aj na spomínaný seriál Ms. Marvel, ale aj na ďalšie seriály ako Wanda & Vision, Secret Invasion alebo už zmieňované filmy Avengers: Endgame a sólovka Captain Marvel.

Ako na ženský orgazmus či dobré rodičovstvo? Tieto vzťahové tipy ti otvoria oči

Carol Denvers sa pred časom postarala o zvrhnutie umelej inteligencie, ktorá vládla mimozemskej rase Kree, pričom však tento boj po sebe zanechal zdrvujúce následky. Tie si po rokoch skrz záhadné portály vyberajú svoju daň, a tak sa musí Carol spojiť s dvoma ďašími superhrdinkami na to, aby ochránila vesmír. Jej úhlavnou nepriateľkou je hrozivá Dar-Benn práve z rasy Kree, ktorú stvárnila herečka Zawe Ashton (v realite manželka Toma Hiddlestona, a teda Lokiho).

Aby toho však hlavné hrdinky nemali málo, začnú sa pri používaní svojej moci nechcene premiestňovať jedna za druhú. Ich spoločný boj teda dostal úplne nový rozmer a bolo to popravde veľmi zaujímavé sledovať.

The Marvels
Tímovka namiesto sólo filmu (Zdroj: Walt Disney Studios)

Iskrička nádeje

Treba podotknúť, že bolo veľkou úľavou vidieť, že tento film je citeľne lepší ako mnohé nedávne Marvel projekty. Komiksový gigant si začal totiž nešťastne na svoje konto pripisovať čoraz neúspešnejšie záležitosti. Či už spomenieme filmy ako Thor: Love and Thunder, Black Panther: Wakanda Forever alebo Ant-Man and Wasp: Quantumania, prípadne seriály ako She-Hulk či Secret Invasion. Fanúšikovia teda čoraz hlasnejšie prejavovali svoju nespokojnosť.

Z Marvel projektov sa totiž po Endgame akoby začala vytrácať atmosféra, na ktorú sme si za všetky tie roky predtým zvykli. Pomaly začala prevažovať kvantita nad kvalitou, čo sa ukázalo na scenároch, špeciálnych efektoch, ale aj na celkovom dojme zo sledovania. Za nás bolo teda určite príjemne vidieť, že po týchto stránkach snímka The Marvels v podstate fungovala.

Jednou z vecí, čo ľudia začali Marvelu vyčítať, bol zároveň veľmi nadmieru využívaný humor, ktorý bol často výrazne na úkor vážnosti samotného diania. Vo filme The Marvels srandu síce nájdeme, ale zato funguje veľmi dobre, má svoj vyhradený priestor, v ktorom sa prejavuje na základe dynamiky postáv a jednoducho je to presne také, aké by to malo byť.