RECENZIA Seriál Ahsoka je nová nádej pre Star Wars: Na toto sa oplatilo čakať!

Ahsoka

Seriál Ahsoka nás príjemne prekvapil (Zdroj: Disney Plus)

#Pravdou je, že aj na nás pomaly doľahla únava z toho, ako sa už dookola recyklujú notoricky známe značky, vracajú sa späť dávno zosnulé postavy a podobne. Avšak, hoci najnovší Star Wars projekt presne toto všetko urobil, na seriál Ahsoka sme aj tak pozerali prakticky s otvorenými ústami.

Toto bolo jednoducho všetko, čo sme si od dlho pripravovaného seriálu z masívneho Star Wars filmového univerza mohli želať. Tento 8-dielny seriál sa sústredil na Ahsoku, bývalú rytierku jedi. Tá rád opustila ešte predtým, ako sa Anakin obrátil na temnú stranu sily a stal sa hrozivým Darth Vaderom. V podstate ide o projekt, ktorý mal potenciál osloviť naozaj všetkých skalných fanúšikov Star Wars a už na úvod rozhodne treba poznamenať, že sa mu to určite podarilo.

Nová nádej pre Star Wars

Skromne sa môžeme pochváliť, že my sme si Ahsoku skutočne veľmi užili, pretože máme napozerané nielen kultové filmy, ale takisto aj animované seriály Clone Wars a Rebels, na ktoré Ahsoka prakticky priamo nadväzuje. Hoci príbehovo sa odvíja prakticky po jej odchode z druhej série rovnako divácky obľúbeného Mandaloriana.

V rámci filmovej chronológie sa teda odohráva niekoľko rokov po tom, ako Darth Vader zomiera a vo vesmíre nastala opäť rovnováha. Zároveň je to všetko dekády pred udalosťami novodobej Star Wars trilógie s hlavnou hrdinkou Rey.

Po nej bolo zároveň naozaj veľa fanúšikov nadmieru sklamaných, aj keď tie filmy zarobili neskutočné peniaze. A niet sa čomu diviť, keďže z pôvodného smerovania tohto bohatého univerza sa stali pomerne slabé príbehy, ktoré sme si všetci vedeli predstaviť o niekoľko levelov lepšie.

Už sa zdalo, že pôvodná veľkoleposť Star Wars sa vytráca, čo sa do istej miery podarilo zachraňovať práve spomínanému Mandalorianovi. Naplno nás však o tom presvedčila práve Ahsoka, ktorá vyriešila nielen „prázdnotu“, ktorú sme cítili, ale zároveň otvorila dvere aj lepšej budúcnosti pre všetkých milovníkov Hviezdnych vojen.

Čo si oblečieš zajtra do školy? S týmito outfitmi ovládneš svoj feed aj školské chodby

Ďalej sa v istej miere nevyhneme určitým spoilerom, teda pokračuj iba na vlastné riziko…

Ahsoka
Rosario Dawson ako Ahsoka Tano (Zdroj: Disney Plus)

Odmena pre fanúšikov

Ahsoku hrá herečka Rosario Dawson, ktorá sa pre túto rolu nesmierne hodí. Priniesla túto postavu vôbec prvýkrát do hranej podoby a bol to rozhodne veľmi správny krok. Rovnako tak sme sa dočkali aj ďalších live action postáv, ktoré sme doposiaľ mali možnosť poznať práve iba v animovanej podobe. Predstavili sa tak postavy ako Hera Syndulla (Mary Elizabeth Winstead), Sabine Wren (Natasha Liu Bordizzo) alebo aj samotný veľkoadmirál Thrawn (Lars Mikkelsen), ktorého plánovaný návrat z vyhnanstva je práve hlavnou hrozbou tohto príbehu.

Ohľadom perfektne zvolených úloh by sme mohli vypichnúť aj charizmatickú novú postavu Shin Hati, ktorú stvárnila ukrajinská herečka Ivanna Sakhno. Zaujal nás aj tajomný Baylan Skoll, ktorého si zahral zosnulý herec Ray Stevenson. Ten nás žiaľ predčasne opustil ešte predtým, ako mohol zaznamenať obrovskú lásku od fanúšikov, ktorí si jeho zápornú postavu naozaj veľmi obľúbili.

Anakin Skywalker opäť na scéne!

Krásnou odmenou však bol aj návrat najväčšieho hrdinu z celej Star Wars histórie. Samotného Anakina Skywalkera! O príchode kanadského herca Haydena Christensena sa šepkalo dávno predtým, než sme mali možnosť ho v seriáli naozaj uvidieť. Rozhodne bolo na mieste obávať sa toho, či jeho návrat bude uchopený príbehovo správne a či sa tak vzdá hold jeho postave Anakina, resp. Darth Vadera. Za nás sa to určite podarilo v tej najlepšej miere!

Spracovanie toho, ako sa mohla Ahsoka stretnúť s Anakinom, robilo česť ich postavám aj samotnému príbehu. A dostali sme to v tej najlepšej možnej podobe. Rozhodne to patrí medzi najlepšie momenty celého seriálu a to, akým spôsobom sa Anakin Skywalker vrátil, nám doteraz robí na tele zimomriavky! Napriek tomu, že ide o spoiler, bližšie ti to špecifikovať aj tak pre istotu nebudeme, pretože tie momenty jednoducho treba vidieť na vlastné oči.